• Niet dat ik dat ooit gehad heb hoor, maar het is nu wel erg dood. Want ik leer tegenwoordig alleen nog maar. Halleluja! VWO. Echt ik snap niet waarom mensen je zo peinigen met al dat leren, ik bedoel wat heb je er later aan. Als ik in de winkel sta en wil uitrekenen hoeveel me dat broodje en flesje drinken me gaan kosten heb ik heus niet de stelling van pythagoras nodig hoor. o.o En ik hoef ook niet de past simple van het woord read te weten. Het is helemaal onzin om te weten hoe je ademt want dat gebeurd gewoon. 1+4=5 nou dat weet ik ook. En ik weet ook hoe ik mijn naam moet spellen dus opzich weet ik aardig veel al.

    x


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Psychic schreef:
    Join the club. Ook VWO hier, wordt er knettergek van. Al dat rothuiswerk en rottoetsen. Kom op, ze moeten toch snappen dat pubers niet hele dagen aan hun huiswerk gaan zitten? ._.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Story of my life. Maar ik heb eigenlijk nooit een leven gehad, dus...
    - Artemis

    [ bericht aangepast op 6 april 2010 - 16:26 ]


    Raspberry poptarts dude

    Bij ons valt het wel mee vind ik. Wel wat huiswerk,maar ik ben er sneller mee klaar dan dat mijn vrienden daarmee klaar zijn.

    Waarom ik vwo doe snap ik eigenlijk ook niet. Ik wil stewardess worden daar kan je met een MBO Opleiding al heen -.-


    we are radio hysteria

    Eigenlijk ben ik het wel met je eens. Maar misschien als jij later een goed betaalde baan wilt, zul je toch je diploma moeten hebben.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Daarom doe ik havo. Ik wil toch niet naar de universiteit :Y)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Eerlijk gezegd... Vind ik school heel nuttig. Oke, sommige vakken vind ik ook vreselijk. Duits, Frans, Geschiedenis en handvaardigheid: don't ask me why! Maar als je gaat studeren is het wel handig.
    Ik wil milieukunde gaan studeren. Ik neem dus een exact profiel met natuurkunde en scheikunde enzo, maar dan weet ik daar op de HBO al wat vanaf. De HBO gaat daar ook verder, dus daar studeer ik juist goed op.
    Daarom vind ik het ook zo belangrijk dat je een profiel neemt dat bij je past: als je vakken hebt die je interesseren, dan heb je meer kans dat je ermee een leuke opleiding kunt doen. En op die vakken moet je nu gewoon even op studeren.

    Al moet ik zeggen dat ik wel makkelijk praten heb. Ik doe echt nooit iets thuis. En niet omdat ik het niet wil, maar omdat het gewoon niet nodig is. Ik werk goed tijdens de lessen (wij mogen bijna altijd zelfstandig werken) en wij hebben 5 keuzeuren per week die ik zelf mag invullen. Ik doe de vakken waar ik nog aan moet werken of de vakken waar ik nog voor moet leren en tadaa: klaar voor deze week:Y) Lang leve montessori onderwijs!


    To live would be an awfully big adventure

    Ik doe ook vwo en ik heb er dan nog een extra 'last' bij, want ik doe vooropleiding dans ;3
    maar toch denk ik dat je gewoon door moet zetten, en misschien heb je niets aan de stelling van pythagoras of weet ik veel wat, maar toch is het misschien handig dat je het leert. anders zou je wel kans kunnen hebben dat je later dé baan niet kan doen, omdat je dat niet weet.
    -al is de stelling van pythagoras niet een goed voorbeeld ;3-

    Psychic schreef:
    Join the club. Ook VWO hier, wordt er knettergek van. Al dat rothuiswerk en rottoetsen. Kom op, ze moeten toch snappen dat pubers niet hele dagen aan hun huiswerk gaan zitten? ._.


    Jaa inderdaad!


    Pop ate my heart.

    Ik deed ook VWO en ben inderdaad ook dood gegooit met huiswerk, toetsen en SO's. Iedere week zaten we wel vol tot aan het maximum aantal dat we mochten hebben (dat is dus ongeveer per dag 1 toets, 1 SO en soms nog wat leestoetsen en een berg huiswerk].

    Maar toen vond ik de oplossing: je huiswerk maken! En dan niet alleen de opdrachten, maar ook het leerwerk. En ook gewoon eigenlijk iedere keer de lesstof een paar keer doorlezen als je het krijgt in de les. Is maar een half uurtje maar je onthoud dan al zoveer dat je zo klaar bent met woordjes en tekst stampen en veel meer vrije tijd over hebt :D. Het leren is dan ook veel minder stress vol.

    Thingies schreef:
    Precies hetzelfde. Ze verwachten gewoon echt dat ik continu bezig ben met schoolwerk of zo. En met de helft doe ik later toch ook helemaal niks meer? Wat een onzin is het eigenlijk ;x


    Life is a beautiful struggle