• Ik zit nog steeds in de knoop met mijn geaardheid en ik word er stillaan een beetje gek van. Ik twijfel al ongeveer een jaar of ik nu biseksueel ben of niet. Ik denk het wel, maar ik raak er niet uit. Ik ga enkel om met meisjes, omdat ik op één of andere manier jongens afschrik. Ik wil heel graag eens praten met een jongen ofzo, maar ze negeren me. Ik ben nog nooit verliefd geweest op een meisje, maar nu begin ik te aarzelen. Soms heb ik wel een gevoel dat lijkt op verliefdheid bij mijn beste vriendinnen, maar ik weet dat het geen verliefdheid is; enkel een teken dat ik dat meisje graag heb. Daar ben ik zeker van. Maar nu één van mijn beste vriendinnen gaat verhuizen naar mijn dorp, (we zitten niet op dezelfde school) sprekken we al eens vaker af en zitten we meer op msn met elkaar te praten en te lachen. We zitten ook samen in een zwemclub. Daar heb ik haar leren kennen. En iedere zondag gaan we zwemmen en vorige keer moest ik haar ophalen om samen naar het zwembad te gaan en in de auto dacht ik het ene moment dat ik haar wel érg leuk vond, maar daarna was ik me aan het proberen inbeelden dat we een koppel zouden zijn, maar dat kan ik niet. Het voelt verkeerd en ergens heb ik het gevoel dat ik dat ook helemaal niet wil.
    Op msn zitten we vaak uren te chatten en soms praat ik echt veel omdat zij één van de weinigen is waaraan ik alles kan vertellen. Dan zeg ik dat ze me moet waarschuwen als ik te veel praat, maar dan zegt zij enkel dat ik schattig ben. Ook als ik over mijn huge crush (iemand onbereikbaar) bezig ben, doe ik soms echt té enthousiast en dan zegt ze ook steeds dat ik schattig ben.
    Nu ben ik erover aan het twijfelen om haar te zeggen dat ik denk dat ik bi ben, want ik lijk steeds signalen op te vangen van haar dat zij ook bi lijkt te zijn. Maar ik ben er helemaal niet zeker van en denk eerder dat ze het niet is, dan dat ze het wel is. Dus ik durf het haar niet te zeggen, want dan ga ik megahard af...
    Help me voor ik me vrijwillig in het gekkenhuis laat opnemen...


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    puberteit??

    weet niet ben puur hetero


    Change, the only good thing in this world.

    Is er dan echt niemand die me een beetje raad kan geven? :S


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Niemand is 100% hetero, en wat zou er mis mee zijn als je ook op meisjes valt? Tenzij het jezelf afschrikt natuurlijk, er is echt niks mis mee. Ik denk dat het wel het beste is om er met haar over te praten, je kan het niet eeuwig geheim houden.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Met dat gevoel heb ik ook al heel lang gezeten. Maar, enkele weken geleden ben ik tot het besluit gekomen dat ik bisexueel ben.
    Ik weet hoe het voelt om zoiets voor je beste vriendin te voelen, ik heb dat ook. Vaak lig je dan in je bed te denken hoe het zou zijn om haar te zoenen etc. Vroeger heb ik haar een keer gezoend -echt gezoend- ookal was dat voor een spel. Ik heb er nooit spijt van gehad en stiekem vond ik het heel leuk.
    Mijn beste vriendin heeft nu een vriendje waar ik zelf ook redelijk goed mee bevriend ben. Maar, ik denk nog altijd dat ik niet echt op mijn beste vriendin verliefd ben geweest ookal had ik ergens het gevoel van wel. Ik wil altijd zo dicht mogelijk bij haar in de buurt zijn etc. Maar dat gevoel ken jij waarschijnlijk ook.

    Xx


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Dolce schreef:
    Niemand is 100% hetero, en wat zou er mis mee zijn als je ook op meisjes valt? Tenzij het jezelf afschrikt natuurlijk, er is echt niks mis mee. Ik denk dat het wel het beste is om er met haar over te praten, je kan het niet eeuwig geheim houden.


    None but ourselves can free our minds.

    Dolce schreef:
    Niemand is 100% hetero, en wat zou er mis mee zijn als je ook op meisjes valt? Tenzij het jezelf afschrikt natuurlijk, er is echt niks mis mee. Ik denk dat het wel het beste is om er met haar over te praten, je kan het niet eeuwig geheim houden.

    Dolce schreef:
    Niemand is 100% hetero, en wat zou er mis mee zijn als je ook op meisjes valt? Tenzij het jezelf afschrikt natuurlijk, er is echt niks mis mee. Ik denk dat het wel het beste is om er met haar over te praten, je kan het niet eeuwig geheim houden.

    Je kan zeggen dat het best is om erover te praten, maar dat is moeilijker dan je denkt. Ik heb mezelf ook al voorgenomen om het haar te zeggen, maar ik heb dit tot nu toe nog niet gedaan omdat ik niet durfde.
    Ook heb ik nog niemand van mijn vrienden of familie letterlijk gezegd dat ik bisexueel ben. Wel heb ik al enkele keren gezegd dat het niet uit maakt of het een jongen of een meisje is. Mijn moeder zegt vaak: 'Als je lesbisch bent mag je het gewoon zeggen, hoor.' Ik weet dat ze dit als grap bedoeld, maar toch voel ik me er soms oncomfortabel door. Eigenlijk zegt ze dit omdat ik een voorkeur heb voor vrouwelijke jongens die op het eerste zicht meisjes lijken.

    Xx

    [ bericht aangepast op 13 feb 2010 - 16:15 ]


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Je hoeft haar helemaal niet te vertellen dat je twijfelt of je haar leuk vind of niet. Je kan gewoon vertellen over je gevoelens in het algemeen. Dat je twijfelt over je geaardheid. Dat lijkt echt eng, maar dat is het niet! Ze zal heel goed reageren, als ze een goede vriendin is tenminste. Vertel haar gewoon dat je een beetje in de knoop zit. En vraag haar ook dat ze je nu niet anders gaat bekijken ofzo, omdat je nog steeds dezelfde bent die je altijd al was. En als jij dan eenmaal hebt vertelt dat je al dan niet bi bent, wie weet laat zij dan ook wat dingen van haar hart? Ik ben zeker dat als ze weet dat jij aldanniet bi bent, en zij ook, dat ze het dan meteen zegt! ^^


    Life begins at the end of your comfort zone

    Het klinkt alsof je gewoon hetero bent. Maar eigenlijk kan ik dat niet echt goed voor jou bepalen. Ik zou gewoon afwachten, en je er niet druk om maken. Waarom stressen over iets wat je nog nieteens zeker weet? (:


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Plaats jezelf niet in een hokje, en zie gewoon wat er gebeurd.


    ars moriendi

    Je zit in de puberteit, en rond die tijd spelen je hormonen op. Er zijn ontzettend veel meiden en jongens die wanneer ze in de puberteit zitten gevoelens krijgen voor hun eigen geslacht. En daar is niets mis mee, het punt is alleen dat een wat minder aantal daarvan ook écht lesbisch/biseksueel/homo zijn.

    Het is niet zo dat als je nog nooit iets voor een meisje voelde dat je dan gelijk hetero bent - Ik bedoel, je hebt nog een aantal jaren voor de boeg en in die jaren kan een hoop gebeuren, ook dat je misschien iets voor meiden (en misschien ook nog jongens) gaat voelen. En daar is echt niets mis mee.

    En wat je vriendin betreft, je kan inderdaad wel gewoon met haar over gevoelens in het algemeen praten. Ik denk dat ze dat heus wel begrijpt, maar jij kent haar natuurlijk veel beter dan ik.

    Laat het gewoon op je af komen, veel succes! :')

    [ bericht aangepast op 14 feb 2010 - 17:30 ]


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    puberteit denk ik zelf en als je zeker weet dat dat het niet is dan moet je het vertellen aan de mensen die je echt vertrouwd


    We only can learn to love, by loving.

    Ik zou het haar gewoon toe vertrouwen, het is tenslotte wel een vriendin van je. Ook al hoeft dat niet meteen te betekenen dat je álles tegen haar moet zeggen. Misschien moet je gewoon is vragen wat zij vind van mensen die ook op hetzelfde geslacht ofzo vallen? Als het eenmaal ter sprake komt enzo, dan weet je gelijk hoe ze erover denkt. Bij mij ging het ook eerst moeilijk, ik heb het nu alleen maar aan sommige vrienden van me verteld waarvan ik weet dat ze écht zijn. Ik heb het ook aan mijn vader en moeder verteld, en hun vinden het helemaal niet erg. Mijn ouders vinden dat het gewoon om de persoon gaat waar je dan op valt, en niet of het een jongen of een meisje is. Als ze écht een goede vriendin is, zal ze je snappen en je steunen. Maar er is nog tijd voor alles.. Don't rush it. Want dat kan ook heel slecht zijn. Gewoon rustig doen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Als ik eerlijk ben denk ik niet dat je bi bent. Althans, dat kan natuurlijk veranderen, maar je bent niet verliefd op dit meisje, dat zeg je zelf.
    Ik vind je situatie niet bepaald de makkelijkste. Ikzelf ben wel bi, en mijn één van mijn beste vrienden is homo.
    Maar misschien veranderen je gevoelens voor haar nog, misschien worden ze duidelijker, dat je wél of juist niet verliefd op haar bent.
    Only one way to find that out.
    Je moet het haar sowieso vertellen en dan zien wat ervan komt.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Dolce schreef:
    Niemand is 100% hetero, en wat zou er mis mee zijn als je ook op meisjes valt? Tenzij het jezelf afschrikt natuurlijk, er is echt niks mis mee. Ik denk dat het wel het beste is om er met haar over te praten, je kan het niet eeuwig geheim houden.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.