• Morgen wordt de 80e verjaardag van mijn Oma groots gevierd met de hele familie en ze wil heel graag dat de kleinkinderen muziek voor haar maken.
    Nou speel ik al heel lang piano en vind ik dat ook leuk om te doen, maar als er íets is waar ik een hekel aan heb is het wel iets doen voor een groot publiek. Dan word ik verschrikkelijk zenuwachtig en krijg ik klamme zweethanden, waardoor mijn handen van de toetsen glijden en ik fouten maak. Ik heb dan ook in principe aangegeven dat ik niks ga spelen op die verjaardag. Maar ik voel me er wel schuldig over, want iedereen gaat wat doen en dan ben ik die ene kleindochter die het er niet voor over heeft. En dat vind ik ook best lullig, want nou ja, ze wordt wel tachtig.
    Wat vinden jullie en wat zouden jullie doen?
    Zijn er nog meer mensen met zulke plankenkoorts, en wat doen jullie eraan?


    I clicked my heels and wished for you.

    Ik zou het dan wel doen,want iedereen doet iets én dan is ze trots op je. En ik heb soms plankenkoorts en dan pak ik een pilletje tegen de stress. Gewoon in de apotheker vragen.

    Doe het gewoon. Zelfs al is het vollédig vals, het gebaar erachter betekent zoveel meer !


    None but ourselves can free our minds.

    Draag handschoenen =)
    Dan zweet je niet zo hard =)
    x)


    Stop wishing, Start doing..

    Rolemodel schreef:
    Doe het gewoon. Zelfs al is het vollédig vals, het gebaar erachter betekent zoveel meer !


    All was well.

    Ik zou het zelf waarschijnlijk ook niet gedurfd hebben hoor, maar ik vind toch dat je het moet doen. Je oma zal echt heel blij met je zijn, en het gaat om het idee. Als je je oma verteld dat je heel zenuwachtig bent, eigenlijk niet wilt en het toch doet, zal ze heel trots op je zijn (:


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Etoile schreef:
    Ik zou het dan wel doen,want iedereen doet iets én dan is ze trots op je. En ik heb soms plankenkoorts en dan pak ik een pilletje tegen de stress. Gewoon in de apotheker vragen.

    Ack, ik had dit topic eerder moeten openen x)
    Dan had ik je tip van die pilletjes nog op kunnen volgen :')
    Maar alsnog bedankt daarvoor, dat zal ik onthouden voor de volgende keer.


    I clicked my heels and wished for you.

    Niks doen vind ik erger dan vals spelen. Het gebaar telt


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Dat heb ik ook. Zelfs op pianoles, bij de leraar, wil 't spelen niet meer. x)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Jullie hebben gelijk. Ik moet mezelf er alleen nog van overtuigen. De laatste keer dat ik voor een grote groep moest pianospelen moest ik bijna huilen van angst en ik ben echt niet makkelijk aan het huilen te krijgen. Maar dankjewel, ik ga wel even kijken wat ik dan zou willen spelen.

    Meer tips om minder last van de zenuwen te hebben zijn wel nog steeds welkom :')


    I clicked my heels and wished for you.

    ik zou het wel doen, voor de tachtigste verjaardag van je oma. als je zweethanden krijgt, doe dan (dokters)handschoenen aan. of praat er met je oma over.


    I never dream of being a superhero and fighting evil, 'cause in my dreams, i'm often the bad guy

    misschien moet je je optreden niet associëren met een groot publiek, maar met het feit dat het voor je oma is en dat je haar er zo blij mee maakt?


    Why don't you break my heart

    Ik moet ook soms met m'n gitaar optreden zeg maar, en ik ben ook altijd zenuwachtig, waardoor ik wat noten mis :')
    maar gewoon goed oefenen misschien, zodat je daar niet meer zo erg over na hoeft te denken. En er niet aan denken dat (veel) mensen naar je kijken.
    Succes btw, als je het gaat doen :)


    There are several things that I have been doing wrong.

    Gewoon doen, de volgende keren als je het weer gaat doen word het nog makelijker voor je. (:


    You can run but not hide

    Pantoufle schreef:
    Dat heb ik ook. Zelfs op pianoles, bij de leraar, wil 't spelen niet meer. x)

    Ik heb dat tijdens mijn gitaarlessen ook.

    Je moet gewoon spelen vals of niet het is het gebaar dat telt.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2010 - 21:02 ]


    Everyone smiles in the same language.

    gewoon doen zeg ik!
    ik weet dat je het kunt!
    succes! =)