• Samen met Ellen, medewerker van Bureau Jeugdzorg, heb ik een site opgericht voor kinderen (6-18jaar) die een ouder/vriend/vriendin/oom/tante/opa/oma noem maar op met kanker hebben óf hebben gehad. Op deze site komen, behalve Ellen, géén volwassenen. Waarom? Omdat deze site bedoeld is voor kinderen(tieners). Hier kan iedereen zijn verhaal kwijt, je gevoelens dus. De meeste kinderen durven er niet met hun ouders over te praten, omdat ze vinden dat die al genoeg problemen hebben. Vandaar ook deze site, schrijf het van je af! Hier zitten lotgenoten, die als ze 'Ik begrijp het' zeggen, het ook werkelijk begrijpen.

    Aangezien hier, dacht ik, redelijk veel kinderen zijn die iemand kennen met kanker, heb ik de mod's gevraagd of ik dit hier mag plaatsen. Het is "reclame", maar het is een uitzondering!

    Voor meer informatie, klik op de linkk.
    Kinderen en kanker.
    Of mail naar kinderenvanoudersmetkanker@hotmail.com

    Vragen mogen hier natuurlijk ook gesteld worden!

    [ bericht aangepast op 19 jan 2010 - 20:01 ]


    everything, in time

    Mijn opa & oom hadden het, maar die ze zijn allebei dood.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Cassidy schreef:
    Mijn opa & oom hadden het, maar die ze zijn allebei dood.


    Dan mag je er nog steeds bij, ik zal het aanpassen. Want het mag ook als ze het hebben gehád.
    Dus, als je er iets bij voelt, join! (:


    everything, in time

    Ik vind het echt een heel mooi initiatief.
    Vorig jaar is een oom van mij gestorven aan longkanker net na mijn verjaardag. Met mijn ouders kon ik niet praten, maar door erover te schrijven en steun van mijn beste vriendinnen ben ik erdoor geraakt.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    SugarGuitar schreef:
    Ik vind het echt een heel mooi initiatief.
    Vorig jaar is een oom van mij gestorven aan longkanker net na mijn verjaardag. Met mijn ouders kon ik niet praten, maar door erover te schrijven en steun van mijn beste vriendinnen ben ik erdoor geraakt.


    Dankjewel.

    En oei, dat is niet zo mooi. Maar dan weer wel dat je er toch door bent geraakt. Het is moeilijk, mijn moeder heeft borstkanker, maar schrijven helpt inderdaad wel. Jammer dat je er niet met je ouders over kon praten! Hoe kwam dat?


    everything, in time

    Desolate schreef:
    (...)

    Dankjewel.

    En oei, dat is niet zo mooi. Maar dan weer wel dat je er toch door bent geraakt. Het is moeilijk, mijn moeder heeft borstkanker, maar schrijven helpt inderdaad wel. Jammer dat je er niet met je ouders over kon praten! Hoe kwam dat?

    Geen idee, we zijn tegelijkertijd zo close met elkaar, maar ook zo gescheiden.
    En natuurlijk waren hun dat ook aan het verwerken, op andere manieren.
    Ook zijn zij naar de begrafenis kunnen gaan, terwijl ik thuis moest blijven omdat ik doodziek was.
    Als je naar de begrafenis gaat, vlot het 'rouwproces' volgens mij ook gewoon veel beter. Je hebt de persoon gezien, je weet dat hij/zij niet onverwacht op vakantie is, dat hij/zij nu zeker niet meer terug komt.
    Ahja, ik altijd met mijn weirde uitleg x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    SugarGuitar schreef:
    (...)
    Geen idee, we zijn tegelijkertijd zo close met elkaar, maar ook zo gescheiden.
    En natuurlijk waren hun dat ook aan het verwerken, op andere manieren.
    Ook zijn zij naar de begrafenis kunnen gaan, terwijl ik thuis moest blijven omdat ik doodziek was.
    Als je naar de begrafenis gaat, vlot het 'rouwproces' volgens mij ook gewoon veel beter. Je hebt de persoon gezien, je weet dat hij/zij niet onverwacht op vakantie is, dat hij/zij nu zeker niet meer terug komt.
    Ahja, ik altijd met mijn weirde uitleg x]



    Hm, zie je? Je zei dat ze het ook moesten verwerken. Dus wilde je hen er niet mee lastig vallen. Dat is precies het doel van deze site. Je schrijft het. (:


    everything, in time

    Desolate schreef:
    (...)


    Hm, zie je? Je zei dat ze het ook moesten verwerken. Dus wilde je hen er niet mee lastig vallen. Dat is precies het doel van deze site. Je schrijft het. (:

    Meteen bewijs waar de site goed voor is. ^^
    Net die tijd had nog iemand zo'n initiatief, maar volgens mij is dat nu gestopt ofzo. Als heel lange tijd niets meer van gehoord.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    In de familie zit wel kanker,maar die zijn allemaal al gestorven voor ik werd geboren.
    Ik ken via via wel iemand met kanker maar ik heb die 1keer is ontmoet dus een band heb ik er niet mee. Ik vind het wel een leuk initiatief.

    Mijn mentor overleed -donderdag één jaar geleden- aan alvleesklierkanker. We hebben het er in de klas enzo wel veel over gehad, maar ik denk nog vaak aan hem..


    Show me what I'm looking for.

    mijn buurman is in vakantie overleden door uitzaaiingen van maagkanker,, maar ik ging het eerste paar dagen ophopen,, en toen ineens barste ik in huilen uit en ben ik naar mn moeder gegaan, daar heb ik kwartier als klein kind op haar schoot gezeten. en daar schaam ik me niet voor iedereen heeft het recht om te huilen, hoe oud je ook bent


    Faster than a doughnut, stronger than cardboard, prepare to get touched!

    Mijn papa heeft het, maar niet ernstig.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Mijn opa heeft kanker.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right