• Alweer een hele tijd geleden was ik begonnen aan een verhaal over een school voor magische en mythische wezens. Helaas strandde het verhaal al na een paar hoofdstukken. Graag wil ik aan dat verhaal verder werken (het opnieuw schrijven) met de bestaande personages of een soortgelijk verhaal beginnen met iemand.

    Dus om het even duidelijk te hebben als iemand een soortgelijk verhaal met mij wil schrijven dan zal het waarschijnlijk een verhaal worden over een school voor wezens, het liefst magische en mythische.

    Wel wil ik graag iemand die echt serieus is, echte goede personages wil maken dan en die het verhaal graag wil beginnen maar ook wil af maken.

    Mocht het idee je aan staan, laat het mij dan weten in een reactie of een pb.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Physics is awesome

    Ik wil eventueel wel.
    Maar je zou me af en toe wel eens grammaticaal moeten verbeteren.;)

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 18:14 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Het lijkt mij wel een leuk idee. Wil je nog iets weten over mijn schrijfstijl o.i.d?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    dooddoenervo schreef:
    Ik wil eventueel wel.
    Maar je zou me af en toe wel eens grammaticaal moeten verbeteren.;)


    Grammatica is ook mijn zwaktepunt maar gelukkig hebben we nog beta-readers als ik de foutjes ook niet zie. Hoewel ik wel erg oplettend ben met de en het.


    Physics is awesome

    Emrys schreef:
    Het lijkt mij wel een leuk idee. Wil je nog iets weten over mijn schrijfstijl o.i.d?


    Ja, eigenlijk wel. Stom dat ik er niet bij heb gezet. Schrijf je het liefst in tegenwoordige of verleden tijd? Ik ga wel even bij je verhalen kijken voor je schrijfstijl qua hoe jij dingen verwoord zeg maar, als je dat niet erg vind.


    Physics is awesome

    Blutbad schreef:
    (...)

    Grammatica is ook mijn zwaktepunt maar gelukkig hebben we nog beta-readers als ik de foutjes ook niet zie. Hoewel ik wel erg oplettend ben met de en het.


    Dan wil ik wel! OP Fantasy is buiten HP mijn lievelingsgenre.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ach ik vergeet zulke dingen ook altijd te vragen hoor daarom vraag ik het ook. Ik schrijf het liefste in Eerste persoon verleden tijd. Derde persoon v.t zou in principe ook nog wel kunnen maar in tegenwoordige tijd schrijven daar ben ik niet zo heel erg geweldig in. En veel plezier met rondsnuffelen dan!


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Moet je ook iets van mij weten?
    Zo ja:
    Verleden tijd
    Als je rondsnuffelt in mijn story niet het eerste hoofdstuk want die is ronduit slecht.
    Derde en eerste persoon.

    ;)


    Queer zijn is gewoon alles

    dooddoenervo schreef:
    Moet je ook iets van mij weten?
    Zo ja:
    Verleden tijd
    Als je rondsnuffelt in mijn story niet het eerste hoofdstuk want die is ronduit slecht.
    Derde en eerste persoon.

    ;)


    Laat ik nou net die hebben gelezen, sorry ik zal de andere ook even lezen.


    Physics is awesome

    Emrys schreef:
    Ach ik vergeet zulke dingen ook altijd te vragen hoor daarom vraag ik het ook. Ik schrijf het liefste in Eerste persoon verleden tijd. Derde persoon v.t zou in principe ook nog wel kunnen maar in tegenwoordige tijd schrijven daar ben ik niet zo heel erg geweldig in. En veel plezier met rondsnuffelen dan!


    Ik heb even rond gesnuffeld en het ziet er goed uit. Als je wil mag je natuurlijk rond snuffelen bij mij maar ik weet niet precies wat er nog op Q staat (shame on me behalve een verhaal maar dat is voor story of the year en dat is nog niet officieel gestart).


    Physics is awesome

    ^
    Ghehe dat laat ik normaal altijd weten.
    :)


    Queer zijn is gewoon alles

    dooddoenervo schreef:
    ^
    Ghehe dat laat ik normaal altijd weten.
    :)


    Dat het eerste hoofdstuk van je verhaal geen goede indruk is van je schrijfstijl?


    Physics is awesome

    Ik ben niet zo echt voor co-schrijven maar ben altijd bereid om mensen tips te geven, hen te helpen een wereld te scheppen en als de schrijver het echt wil, kritiek geven (om te zien wat verbetert kan worden natuurlijk).

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 18:38 ]


    Verblind door mijn eigen geluk zag ik haar verdriet niet...

    @ Blutbad
    Ook plus kort, inelkaargeflanst, en niet uitgebreid.
    Maar ik ga het ook niet veranderen:)

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 18:39 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Horakoeri schreef:
    Ik ben niet zo echt voor co-schrijven maar ben altijd bereidt om mensen tips te geven, hen te helpen een wereld te scheppen en als de schrijver het echt wil, kritiek geven (om te zien wat verbetert kan worden natuurlijk).


    In dat geval, je hulp is zeer welkom zolang het opbouwende kritiek is. Mijn idee is niet om een nieuwe wereld te bedenken, maar de wezens in dezelfde wereld te laten leven als de mensen.


    Physics is awesome

    Blutbad schreef:
    (...)

    In dat geval, je hulp is zeer welkom zolang het opbouwende kritiek is. Mijn idee is niet om een nieuwe wereld te bedenken, maar de wezens in dezelfde wereld te laten leven als de mensen.


    Ik zou nooit kritiek geven om iemand zijn verhaal af te kraken, kritiek zou alleen maar het doel mogen hebben om iemand op een bepaald vlak te kunnen verbeteren door iets aan te duiden dat aandacht vergt.


    Verblind door mijn eigen geluk zag ik haar verdriet niet...