• Hello,

    Die film hebben we dus vanmorgen gezien met het school en ik moet toegeven: Het was echt een zielige film.
    Het ging in grove lijnen gezegd over een achtjarige jongen Bruno wiens vader een nazi-commandant was en omdat zijn vader promotie kreeg verhuisde ze van Berlijn naar het platteland. En dichtbij hun huis was een joden kamp, een concentratiekamp dus. Wanneer Bruno op een dag vieze rook ruikt vraagt hij aan zijn vader wat dat is, maar die zegt dat dat bij zijn job hoort. Voor de mensen die het niet weten: Joden die ze vergassen en verbranden.
    En op een dag gaat Bruno weg van huis en komt aan het concentratiekamp aan een kant waar hij een andere achtjarige jongen Shmuel leert kennen, die in uniform -daardoor pyjama- zit. Wanneer die jongen, Shmuel, tegen hem op een dag zegt dat hij zijn vader niet meer vindt, besluit Bruno met hem in het concentratiekamp te zoeken. Totdat juist de barak van Shmuel naar de gaskamers moeten en Bruno samen met Shmuel in de kamer omkomt.
    Ik vond 'm echt zo zielig huh ! Nog iemand ooit al eens zulke films gezien met of zonder school?

    x'

    ik wil hem zeker nog eens zien

    en een keer hebben we een zielige franse film gezien met school. het was eerlijkgezegd doodsaai:X


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Die wil ik zo graag zien he.
    Ik ben nu met lb na een film aan het kijken over negers en de KKK.Die worden gewoon om niets in elkaar geslagen of vermoord. Echt zielig


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Luctus schreef:
    Die wil ik zo graag zien he.
    Ik ben nu met lb na een film aan het kijken over negers en de KKK.Die worden gewoon om niets in elkaar geslagen of vermoord. Echt zielig

    Komt daar soms in dat een neger op de stoeprand moet gaan liggen en dat ze dan op zijn kop stampen? Want die hebben wij thuis liggen.

    Die wil ik zien ;o


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Oh, klinkt zo zielig! ;o
    Ik heb dit jaar met school 'Die Welle' gaan zien, de Duiste versie van The Wave en die was echt wel goed


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Ik wil die zien.
    En wij gaan meestal alleen Hitlerfilms kijken. x'x


    Smiling but close to tears.

    Dat einde is echt zielig. Moest bijna huilen.


    hoi, jij bent leuk.

    Die zag ik like vorig jaar ergens.
    Ik zat bijna te janke op het einde.

    Vigilante schreef:
    (...)
    Komt daar soms in dat een neger op de stoeprand moet gaan liggen en dat ze dan op zijn kop stampen? Want die hebben wij thuis liggen.

    Niet dat ik weet,maar we hebben hem nog niet afgekeken.
    Hij heet ... of defense


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik heb het boek gelezen, en ik moest huilen ö
    het is echt zo'n erg verhaal ö

    Die heb ik op dvd

    Wij hebben hem op dvd.
    Eerst wilde ik niet meekijken, hij leek me zó saai, en op het laatst moest ik huilen. x.x


    everything, in time

    Wij hebben 'm thuis. Zeker een film die de moeite meer dan waard is.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik heb dat boek met school gelezen, de film meerdere malen gezien en nu kijken we hem weer met geschiedenis.
    Het boek vind ik leuker (:


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    > Verplaatst naar Film.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.