• Ik had gisternacht een nachtmerrie. Mama ging dood aan kanker -wat ze ook echt heeft.- Het was allemaal heel emotioneel, en leek zó echt dat ik huilend wakker werd. Als ik eraan denk, heb ik nog tranen in mijn ogen.
    Mijn moeder en ik zijn heel close. Ik vertel haar altijd alles, en ik wilde haar dit dus ook vertellen. Maar ik kón het gewoon niet. Dus heb ik het opgeschreven. Ik wil dat mama het leest. Maar ik wil niet dat ze er daarna met mij over praat. Maar eigenlijk ook weer wel. Snap je? Het is raar.
    -Dit klinkt kinderachtig nu, vind ik.-
    Ook ben ik bang dat ze me kinderachtig vind, of overdreven bezig ofzo.
    Ik weet niet eens of de brief wel goed is!

    Dit is em;

    Lieve mama,

    Vannacht had ik een droom. Eigenlijk meer een nachtmerrie, want jij ging erin dood. Aan kanker, niemand had me dat verteld in de droom, maar ik wist het gewoon.
    Ik zal je de details besparen. Maar het was erg emotioneel. Wij waren alleen, jij en ik. Jij huilde niet, gedroeg je even sterk als altijd. Ik huilde natuurlijk wel en jij troostte me. En dat terwijl jij zou moeten huilen, of samen. Maar ik niet alleen. Ik riep dat jij je niet sterk hoefde te houden. Maar je bleef dat toch doen, tot het laatste moment.
    Toen werd ik huilend wakker. Met van die grote krokodillentranen. Ook was ik bang. En ik realiseerde me, dat ik niet altijd de perfecte dochter ben geweest. Niet eens altijd mijn best gedaan. Maar, mama, dat wil ik vanaf vandaag gaan veranderen. En jij moet me daarbij helpen. Ik hoef niet te zeggen dat je me moet steunen, want dat doe je altijd al. Je moet me helpen herinneren. Ben niet bang, mama. Ik weet dat ik normaal zeg dat je niet opnieuw weer ergens over mag beginnen, geen oude koeien uit de sloot halen. Maar nu mag je dat wel. Want ik zal je eerlijk bekennen, ook wanneer ik dit schrijf zitten de tranen in mijn ogen. En één voor één glijden ze naar beneden, een zoute, natte, baan achterlatend. Maar ik zal beter mijn best doen. Wil helpen, om het jou gemakkelijker te maken. Zal alles laten liggen en naar jou toe komen rennen als het nodig is. Want ik realiseerde me nog wat. Ik kan gewoon niet zonder jou. Jij bent mijn moeder, maar ook mijn beste vriendin. Je weet alles van me, bent er altijd voor me en zal me nooit laten stikken. Je bent mijn voorbeeld, mijn idool. En ik laat niemand tussen dat komen.
    Ik weet dat ik het niet vaak genoeg laat merken. Dat ik vaak schreeuw dat ik jullie haat.
    Maar mama, ik zal áltijd van jou, papa, Chris en de rest van de familie houden.

    Mama, jij bent mijn alles.

    Liefs,
    Marleen.



    Dus, wat denken jullie? Ik weet het niet. En ik voel me bij dit hele gebeuren gewoon niet fijn. Sorry voor het gezeur, en bedankt voor het lezen en evt helpen!(flower)


    everything, in time

    Ik krijg er zelf ook tranen van in mijn ogen.
    Ik zou het zeker aan je moeder laten lezen, ze vind het vast heel lief.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    wow ik zou het vertellen en veel sterkte meid ik zit te huilen want je schrijft ook wel mooi en ik ozu er over praten ik praat ook over alles met mijn moeder en ze vind je neit kinderachtig dat vinden alle moeders van hun kinderen

    Ik ken je dan niet echt persoonlijk maar ik vind het ontzettend mooi en lief om te lezen wat voor prachtige band je met je moeder hebt. Ik zou het haar laten lezen als ik jou was, en als je het moeilijk vind, zet je eronder dat je niet zeker weer of je erover kunt praten, omdat je het heel erg moeilijk vind.

    Dit zelfde is ook gebeurd bij mij en mijn vader. Wij hadden daarintegen totaal geen goede band, maar ik heb dit precies zo gedaan zoals jij dit wilt gaan doen, met die brief. Ik heb ook een nachtmerrie gehad waarin hij toen stierf. Ik heb alles opgeschreven en de volgende dag heb ik het hem laten lezen.

    We hebben de hele dag samen gepraat en gehuild. Niets boeide hem meer hij wilde enkel weten wat ik dacht en voelde en sindsdien was onze band zo ontzettend sterk geworden. Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik dat toch gedaan heb, ook al twijfelde ik zo ontzettend hard. Mijn vader leeft niet meer, maar dat is wel heel erg belangrijk geweest voor mij, een betere band met mijn vader scheppen. Als ik dat niet had gedaan had ik mezelf dat misschien nu wel nooit meer vergeven.

    Ik zou zeggen doen. Ik weet dat je het kunt en je moeder zal het zeker begrijpen! Ze mag blij zijn met zo'n ontzettend eerlijke dochter als jij! Succes met alles (flower)


    Wie du mir, so ich dir.

    Rosebeat schreef:
    Ik krijg er zelf ook tranen van in mijn ogen.
    Ik zou het zeker aan je moeder laten lezen, ze vind het vast heel lief.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    NenaKerner schreef:
    Ik ken je dan niet echt persoonlijk maar ik vind het ontzettend mooi en lief om te lezen wat voor prachtige band je met je moeder hebt. Ik zou het haar laten lezen als ik jou was, en als je het moeilijk vind, zet je eronder dat je niet zeker weer of je erover kunt praten, omdat je het heel erg moeilijk vind.

    Dit zelfde is ook gebeurd bij mij en mijn vader. Wij hadden daarintegen totaal geen goede band, maar ik heb dit precies zo gedaan zoals jij dit wilt gaan doen, met die brief. Ik heb ook een nachtmerrie gehad waarin hij toen stierf. Ik heb alles opgeschreven en de volgende dag heb ik het hem laten lezen.

    We hebben de hele dag samen gepraat en gehuild. Niets boeide hem meer hij wilde enkel weten wat ik dacht en voelde en sindsdien was onze band zo ontzettend sterk geworden. Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik dat toch gedaan heb, ook al twijfelde ik zo ontzettend hard. Mijn vader leeft niet meer, maar dat is wel heel erg belangrijk geweest voor mij, een betere band met mijn vader scheppen. Als ik dat niet had gedaan had ik mezelf dat misschien nu wel nooit meer vergeven.

    Ik zou zeggen doen. Ik weet dat je het kunt en je moeder zal het zeker begrijpen! Ze mag blij zijn met zo'n ontzettend eerlijke dochter als jij! Succes met alles (flower)


    Bedankt! Hier heb ik echt wat aan. (:
    Maar dat is een probleem van mama. Ze wil zich altijd sterk houden tegenover mij. Dat was dus ook zo in de droom, zoals ik beschreef. Maar ik ga het haar zeker laten lezen nu.

    Het spijt me van je vader.. Als je ooit wil pratenm, hoor ik het!


    everything, in time

    Wow, dat is echt prachtig geschreven, ik krijg er zelf ook gewoon tranen van in mijn ogen. Ik vind dat je hem aan je moeder moet laten lezen.

    Christmas schreef:
    (...)

    Bedankt! Hier heb ik echt wat aan. (:
    Maar dat is een probleem van mama. Ze wil zich altijd sterk houden tegenover mij. Dat was dus ook zo in de droom, zoals ik beschreef. Maar ik ga het haar zeker laten lezen nu.

    Het spijt me van je vader.. Als je ooit wil pratenm, hoor ik het!
    Dankje dat is lief van je. Zo was mijn vader ook precies! En dankje dat zal ik onthouden. Heel veel succes en sterkte nog.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2010 - 21:59 ]


    Wie du mir, so ich dir.