• hoe moet je tabs lezen? kan iemand me het uitleggen.
    ken je makkelijke tabs? wat je snel kunt gaan leren?

    alvast bedankt :D:D

    Tabs? Wat bedoel je met tabs? :'D

    tabulatuur?

    oeh..ik weet ht wel..maar het is wel erg moeilijk om uit te leggen via de computer xD


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Ik kan tabs lezen, even kijken hoe je dat moet uitleggen.
    ik zal je iniedergeval 1 makkelijke tab geven, dat is Anouk - Michel.

    e|


    0----|
    0----|
    0---|--0
    0
    |
    B|
    3---3--|
    3---3--|
    3---3-|----3
    3---|
    G|---2
    |----2
    |---2
    |2
    2
    2-|
    D|-0
    |
    |
    |
    |
    A|
    |-0
    |
    |
    |
    E|
    |
    |-3
    |
    |


    je ziet hier 6 lijnen, de onderste lijn stelt de 1e snaar E(de dikke) voor. De lijn daarboven (2e van onder) telt de 2e snaar voor, de A. De lijn daarboven (3e van onder) telt de 3e snaar voor, de D. Zo gaat het tot de 6e snaar, de e snaar.

    de cijfers staan voor de vakjes, fretjes. De eerste noot die je speelt is op de D snaar, het cijfer 0 betekent dat je hem gewoon open speelt. De tweede noot die je speelt is op de G snaar, het cijfer 2 betekent dat je het tweede vakje op de G snaar moet indrukken. De derde noot die je speelt is op de B snaar, 3e vakje.
    Je leest tabs gewoon net zoals boeken van links naar rechts. (:

    hopelijk heb ik je een beetje geholpen, het wordt van zelf wel makkelijker, als je er maar veel mee oefent. Veel speel plezier. (:

    (Anouk - Michel tab.


    It's not the same without you.

    Je kunt ook de akkoorden opzoeken op het internet (pas daar wel goed mee op, zorg dat je daarvoor een beetje een professioneel site hebt en niet een of andere amateursite, anders leer je de akkoorden verkeerd), en dat soort tabs gaan gebruiken. Die zijn ook erg makkelijk om te leren, en je hebt ze zo onder de knie. (:


    This is how we like to do it in the murder scene.

    HEARTCRASH schreef:
    Ik kan tabs lezen, even kijken hoe je dat moet uitleggen.
    ik zal je iniedergeval 1 makkelijke tab geven, dat is Anouk - Michel.

    e|
    0----|
    0----|
    0---|--0
    0
    |
    B|
    3---3--|
    3---3--|
    3---3-|----3
    3---|
    G|---2
    |----2
    |---2
    |2
    2
    2-|
    D|-0
    |
    |
    |
    |
    A|
    |-0
    |
    |
    |
    E|
    |
    |-3
    |
    |


    je ziet hier 6 lijnen, de onderste lijn stelt de 1e snaar E(de dikke) voor. De lijn daarboven (2e van onder) telt de 2e snaar voor, de A. De lijn daarboven (3e van onder) telt de 3e snaar voor, de D. Zo gaat het tot de 6e snaar, de e snaar.

    de cijfers staan voor de vakjes, fretjes. De eerste noot die je speelt is op de D snaar, het cijfer 0 betekent dat je hem gewoon open speelt. De tweede noot die je speelt is op de G snaar, het cijfer 2 betekent dat je het tweede vakje op de G snaar moet indrukken. De derde noot die je speelt is op de B snaar, 3e vakje.
    Je leest tabs gewoon net zoals boeken van links naar rechts. (:

    hopelijk heb ik je een beetje geholpen, het wordt van zelf wel makkelijker, als je er maar veel mee oefent. Veel speel plezier. (:

    (Anouk - Michel tab.



    hihi, ik heb die vandaag geleerd :D maar allen nog de tabs begrijpen ^^ maar ik begin t wel te snappen :D
    bedankt ervoor :D

    wat zijn tabs?


    Stop holding me under and let me breathe.

    Dat snap ik zelf ook nog steeds niet. Daarom staat mijn gitaar + megaversterker ook op zolder :Y)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Hou je van Nirvana een beetje?
    Die zijn wel voor beginners maar niet echt simpel. Even de uitleg er ook bij halen.

    Oh en een echte goede tabsite is 'Ultimate-guitar.com'.

    Uitleg bij Smells Like teen spirit.
    ^ = Bend
    x = mute note
    h = hammer-on
    ~ = vibrato

    Bend is dat je de noten een beetje tegenelkaar gaat plakken.

    Mute Note is dat je afdempend speelt. -trek in het begin er niets van aan (: -

    Hammer-on is dat je de vorige noot aanslaat, en de volgende niet maar gewoon je vinger erop zet. -Gevorderd dus doe nog maar niet (:-

    Vibrato laten na klinken (:

    Smells Like Teen Spirit

    Dat begin is de basis riff (:

    Nog een leuke om mee te beginnen is Nothing Else Matters intro. Moet je wel met je vingers spelen (:

    De echte uitleg heb je al gehad dus (:
    Dat zijn bijschavingen.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2010 - 20:32 ]


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me