• De 15-jarige Alyssa Bustamante uit de Amerikaanse staat Missouri pronkte op YouTube met haar aparte hobby: 'mensen vermoorden en snijwonden toebrengen'. Dit bleek niet alleen grootspraak, het meisje heeft ook werkelijk iemand vermoord. Ze wurgde de 9-jarige Elisabeth Olten, sneed daarna de keel van het meisje door en vervolgens stak ze haar slachtoffer nog meerdere keren.

    Het meisje is niet met haar daad weggekomen. Ze zit in de cel voor de brute moord en zal als een volwassene berecht worden. De advocaat van Alyssa wil echter dat zij onmiddellijk opgenomen wordt in een psychiatrische kliniek. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat ze mentaal ziek is. Twee jaar geleden probeerde ze nog zelfmoord te plegen en werd ze behandeld voor een depressie en zelfverminking met een mes.

    Vorig jaar liet Alyssa op internet nog eens blijken dat er iets scheef zit in haar hoofd: op YouTube postte ze een bizar filmpje waarin ze laat zien hoe ze zichzelf tegen een elektrisch geladen hek gooit. Alsof dat nog niet genoeg is dwingt ze haar twee jongere broertjes vervolgens hetzelfde te doen voor de camera.

    Alyssa heeft aan een agent laten weten dat ze vijf dagen voor de moord op Elizabeth al twee putten had gegraven die als graf moesten dienen. Elizabeth werd vervolgens vermoord. Volgens Alyssa 'omdat ze wilde weten hoe het voelde om iemand te vermoorden'. Eind vorige maand bracht de jonge moordenares de agenten naar de plaats waar ze Elizabeth begraven had na haar gruwelijke daad.


    Nou niet bepaald gezellig zeg ;x


    We can only learn to love by loving.

    Omg! Weetje hoe ziek 0.o

    Wat een creep. 0.o


    You can run but not hide

    Okay, het is echt ziek wat ze gedaan heeft, maar langs de andere kant kan ze er zelf ook niet veel aan doen. Dat meisje had gewoon al lang in een gesloten instelling moeten zitten. Mijn moeder had vroeger ook dat soort neigingen, wilde zelfmoord plegen & mij en m'n broer daarbij meenemen in haar dood, maar ze hebben haar gedwongen opgenomen en nu gaat het weer beter. Ik vind dus dat Silbermond gelijk heeft, de ouders zijn ook voor een stuk aansprakelijk.


    I'll need a little more luck than a little bit.

    Silbermond schreef:
    Don't call me crazy, maar ik kan me voorstellen dat iemand die mentaal niet helemaal in orde is zich echt gewoon afvraagt hoe het voelt iemand te vermoorden en het dan maar gewoon doet omdat ze denkt dat ze er mee weg komt. Natuurlijk blijft het ziek enzo. Maar ik vind het zwak van omstanders dat ze dan niet eerder gedwongen op genomen is in een kliniek. Want zoiets weet en zie je als ouders, dat is gewoon een feit. Daar kun je niet omheen. En vooral als je kind al zo ver heen is. Dus ergens vind ik dat de ouders ook voor een deel aansprakelijk zijn. ;x


    mee eens...ik heb best medelijden met dat meisje...als je zo psychisch ziek bent, moet er iets ergs met je gebeurt zijn...en dan wil ik eerlijk gezegd niet weten wat dat meisje heeft meegemaakt...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Hahahahahahaharry x'D
    Die moet idd eens opgenomen worden zeg x'D

    Een mislukte Jack the Ripper (':


    Where there is a sea there are pirates...

    UNCOMMON schreef:
    Als ik mijn wenkbrauw kon optrekken zoals Bill, had ik dat echt al lang gedaan o.ô

    Omaaigod! ;o
    Ik kan da keigoe! ;o
    Met mijn rechterwenkbrauw ;o


    Where there is a sea there are pirates...

    MacGregor schreef:
    (...)
    Omaaigod! ;o
    Ik kan da keigoe! ;o
    Met mijn rechterwenkbrauw ;o

    Ik wil dat ook kunnen :'(

    Idiotique schreef:
    ziek, echt ziek.


    " 'Cause my religion is you, Kleine Monsters."

    Ik word bang. Oo'


    everything, in time

    LifeIsMusic schreef:
    (...)

    mee eens...ik heb best medelijden met dat meisje...als je zo psychisch ziek bent, moet er iets ergs met je gebeurt zijn...en dan wil ik eerlijk gezegd niet weten wat dat meisje heeft meegemaakt...
    Idd, meestal gebeurd zoiets pas als ze zelf iets drastisch traumatisch heeft meegemaakt.


    Wie du mir, so ich dir.

    Omg oO


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    UNCOMMON schreef:
    Als ik mijn wenkbrauw kon optrekken zoals Bill, had ik dat echt al lang gedaan o.ô


    Haha, die's goed! ^^

    Ik ook trouwens. oO


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Ik kan me voorstellen dat je wilt weten hoe het voelt om iemand te vermoorden.
    En voor de rest, ben ik het geheel met Kirsten eens.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Het is natuurlijk niet goed wat ze heeft gedaan,maar als ze mentaal niet in orde ben moet je hulp krijgen.Wat zij niet heeft gekregen,waardoor het fout is gegaan. Ik ben het met die advocaat eens dat ze opgenomen moet worden. Haar opsluiten heeft geen zin,dan zou ze waarscheinlijk toch zelfmoord plegen.

    Ik snap ook niet dat ze niet eerder opgenomen had kunnen worden.Die moord had voorkomen als er wat gedaan werd. Dat is dus een fout geweest van de ouders de school en anderen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall