• Omg, ik ga hier strijk. De bel gaat, me pa doet vet chagarijnig open. Staan er zingende kinderen aan de deur, haha. Nu hebben ze snoepjes en zijn ze blij.

    Wie is Sint-Maarten eigenlijk?


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Sint Maarten is een kerel die een stuk van zijn mantel gaf aan een zwerver :'D
    -toch?-


    -

    Hahaha
    Laat me je geschiedenis vertellen. Hij was iemand die zijn mantel in 2en deelde en de ene helft aan iemand gaf waardoor hij dus heilig verklaard is - maar dan anders, maar zoiets was t-

    Een of andere Sint misschien?
    In onze straat wonen bijna geen kinderen, dus ook geen kattengejank :3


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Haha, dus als ik mijn mantel door tweeën scheur en hem aan een zwerver geef ben ik ook heilig? Vet!


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Gisteren was er in ons dorp de bietenstoet :3
    Met bijna alle kinderen, en dan gaan ze zingend door de straten met een versierde biet. Er lopen dan mensen en die bellen dan aan aan de huizen voor snoep. En dan is er op het einde prijsuitreiking voor de mooiste biet per leeftijd ofzo en dan krijgen alle kinderen een zakje snoep.


    Never run out of reasons to smile...

    Sint maarten sint maarten,de koeien hebben staarten,de meisje hebben rokjes aan,daar komt sintermaarten aan.

    Sint maarten was een heer ofzo.Voor de statpoort zag hij een zwerver die bijna dood vroor,hij wou hem zijn mantel geven,maar zonder mantel mag je de stad niet in,dus hij sneed zijn mantel in 2e.De ene helf hield hij zelf en de andere gaf hij aan de zwerver.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    sint maarten is de tegenhanger van sinterklaas xd
    wel eigelijk ziet hij er hetzeflde uit :d


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ik vind dat hele Sint Maarten een kut-dag. Ik word gek van die kutkoters die niet kunnen zingen en dan ook nog 'ns irritant gaan doen. Uiteindelijk is je voorraad snoep ook weg ook. ¬¬
    Kwamen er opeens een groep van meiden van 14/15, gingen ze heel raar doen. M'n opa stuurde ze weg, ik ging helemaal stuk. B]


    -

    bij ons vieren ze dat niet...

    Sint Maarten is heilig verklaard nadat hij de helft van zijn mantel aan een arme gaf. Einde verhaal (:
    wij vierden het vroeger bij mijn opa en dan kregen we tooooonnen snoep. :9~


    All was well.

    Was het gistern Sint-Maarten?
    Haha ik wist het niet :')


    Happiness hit her like a train on a track

    Sintermertes veugelke, haet ein roëd keugelke
    En ein blauw stertje, hoepsa Sintermerte
    Vandaag is Sintermerte, morge Sinterkrökke
    Dan kômme die gooije herte, die hadde zoe gaer ein stökske
    'n Höltje of ein törfke in Sintermertes' körfke
    Hout hout hout en 's winters is 't koud
    Hoera, hoera, wat hebbe die boere ein laeve
    Hoera, hoera, wat hebbe die boere ein pret!
    En Mieke de Woep zoot op de stoep en leet d'r eine vleege
    Mieke de Woep zoot op de stoep en leet d'r eine gaon!
    Hoera, hoera, wat hebbe die boere ein laeve
    Hoera, hoera, wat hebbe die boere ein pret.......

    Mhoehahaha n_n


    I may not always be perfect, but I'll always try.