• Hebben jullie dat nou ook?
    Ik zit nu in de vierde klas, dus we hebben allemaal verschilldende klusters, je leert heel veel nieuwe mensen kennen.
    Maar ik heb nu al twee mensen ontmoet die niet zo veel vrienden hebben:
    De een is heel verlegen, is het overal mee eens wat je zegt, en blijft je volgen overal waar je naartoe gaat, ik doe wel aardig tegen haar, maar ik blijf me aan haar irriteren, en ik ben bang dat ik een keer zo boos word, dat ze dan de volle laag krijgt.
    De andere is twee keer blijven zitten en is helemaal alleen, ze heeft het waarschijnlijk heel moeilijk thuis en heeft denk ik iets van een dwangneurose of een vorm van autisme, helemaal niemand vind haar aardig, ze blijft plakken en doet ongelooflijk irritant..
    Maar tegen dat soort mensen kan ik nooit onaardig doen! En voordat je het weet volgen ze je overal naartoe en willen ze alles samen doen...
    hebben jullie dat ook of weten jullie hoe je er van af kunt komen?


    Liever spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan.

    Dat heb ik niet, omdat ik alleen aardig tegen mensen die ik mag. Plakkende mensen mag ik niet, dus ben ik niet aardig. Gewoon 2 keer afkatten en je bent er vanaf.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik heb dat ook gehad en het enige wat daartegen helpt, is grenzen stellen. Dus voor jezelf bedenken: 'wat wil ik wel en wat wil ik niet?' Dus als jij niet wil dat ze je overal volgen, dan zul je daar eerlijk over moeten zijn.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg