• Bh als bedrog


    Een bh dragen is een vorm van fraude en leidt tot teleurstelling, zo denkt een fundamentalistische islamgroepering erover in Somalië. Vrouwen die een bh dragen worden dan ook aangehouden en krijgen publiek zweepslagen te incasseren.

    In Somalië proberen extreme islamitische milities hun wil aan de gematigde moslimbevolking op te leggen. De Shahaab beweging opereert in grote delen van het land, geen lachertje want onder hun bewind zijn heel wat leuke dingen in het leven verboden: films, dansen, voetbalmatchen tot huwelijksfeesten toe. Elke vorm van muziek, waaronder de beltonen van een mobiele telefoon, worden gebannen.

    Somalische vrouwen kunnen van privacy enkel dromen. Gemaskerde mannen houden hun borsten in de gaten, als die verdacht stevig zijn worden vrouwen gedwongen hun bh uit te trekken. Daarna moeten ze zich publiek verontschuldigen en krijgen ze zweepslagen.
    ,,Eerst hebben ze de sluier uit een soepele stof verbannen, nu moeten we zo een stijf ding dragen dat recht staat op onze borsten'', vertelt de Somalische Halima aan een journalist van Reuters. ,,En nu moeten we ook nog met onze borsten schudden.''

    Het dragen van een bh is tegen de islam beweren de extremisten. Borsten moeten van nature stevig zijn of plat. Wie een bh draagt probeert mannen te misleiden door een valse vorm aan haar lichaam te geven, dat schept teleurstelling en daarom is het verboden.
    In de Britse krant 'The Independent' commentarieert de Egyptische en gerenommeerde schrijver Alaa Al-Aswany de situatie. Volgens hem ligt het Somalisch optreden tegen vrouwenlingerie in de lijn van het verbod voor vrouwen om een broek te dragen in Soedan. In Egypte wordt vrouwen aangeraden met een niqab het hoofd te bedekken maar even goed om handschoenen aan te doen, dit om de mannelijke passie niet op te wekken als ze handen schudden.

    Het lichaam van vrouwen wordt gereduceerd tot een middel om legitiem plezier te beleven wanneer het de man past en tot een productiemachine voor kinderen.
    Volgens Al-Aswany doet de segregatie van vrouwen en mannen het aantal seksuele misdrijven niet dalen, integendeel. Een goede ethische opvoeding met respect voor de partner zou een betere oplossing vormen.
    Maar het is makkelijk om voor alles de schuld naar vrouwen door te schuiven. Heel wat despoten leiden bovendien de aandacht af van hun eigen corruptie en machtsmisbruik door de aandacht op vrouwen te vestigen, aldus Al-Aswany. Ze zijn bang voor opstanden en gebruiken vrouwen als afleidingsmanoeuvre.
    Reuters - Somali Islamists publicly whip women for wearing bras


    Bron/auteur: 6minutes Press/Marleen De Geest


    Dit is toch niet meer normaal? Gewoonweg belachelijk zelfs...

    [ bericht aangepast op 31 okt 2009 - 21:30 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    -gaat het niet allemaal lezen- Kan me voorstellen dat een deel ervan klopt. Maar geloof niet alles wat men schrijft. De meeste mensen liegen van nature, dus waarom zou dit wel waar zijn?

    Edit: let maar niet op mijn gebitch, nothing personal. Ben gewoon strontchagrijnig.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2009 - 21:36 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Al dat gezeik om een bh? ..
    bleeegh > <

    O.O


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Haha sukkels :'D
    Zolang het niet in de Koran staat is het allemaal zelfverzonnen en bullshit.
    Helaas denken sommige mensen er anders over, en denken ze meteen dat de hele moslimbevolking er zo over denkt.
    Deze mensen proberen het leven van vrouwen eigenlijk te vernielen, terwijl in de Koran duidelijk staat dat vrouwen niet minder zijn dan mannen.
    Somalië moet niet denken dat ze de nieuwste profeten zijn :'D,
    haha
    scheve Soma's(A)


    ok

    ben het eens met deze meisje!
    q


    madenaah schreef:
    Haha sukkels :'D
    Zolang het niet in de Koran staat is het allemaal zelfverzonnen en bullshit.
    Helaas denken sommige mensen er anders over, en denken ze meteen dat de hele moslimbevolking er zo over denkt.
    Deze mensen proberen het leven van vrouwen eigenlijk te vernielen, terwijl in de Koran duidelijk staat dat vrouwen niet minder zijn dan mannen.
    Somalië moet niet denken dat ze de nieuwste profeten zijn :'D,
    haha
    scheve Soma's(A)

    Wth? Never dat ik daar heen ga dus (nerd)


    -

    madenaah schreef:
    Haha sukkels :'D
    Zolang het niet in de Koran staat is het allemaal zelfverzonnen en bullshit.
    Helaas denken sommige mensen er anders over, en denken ze meteen dat de hele moslimbevolking er zo over denkt.
    Deze mensen proberen het leven van vrouwen eigenlijk te vernielen, terwijl in de Koran duidelijk staat dat vrouwen niet minder zijn dan mannen.
    Somalië moet niet denken dat ze de nieuwste profeten zijn :'D,
    haha
    scheve Soma's(A)


    eens met deze dame
    maar niet alle Soma's doen zo he.
    dus de ene kant ben ik het niet met je eens..

    [ bericht aangepast op 31 okt 2009 - 21:55 ]

    LilGoofy schreef:
    (...)

    eens met deze dame
    maar niet alle Soma's doen zo he.
    dus de ene kant ben ik het niet met je eens..

    Ja, sowiezo.
    Maar die mensen zyn toch fucking skeer. O_o


    ok

    OmFACKINGgud... Mogen ze nu ook al geen bh meer dragen :8


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    madenaah schreef:
    Haha sukkels :'D
    Zolang het niet in de Koran staat is het allemaal zelfverzonnen en bullshit.
    Helaas denken sommige mensen er anders over, en denken ze meteen dat de hele moslimbevolking er zo over denkt.
    Deze mensen proberen het leven van vrouwen eigenlijk te vernielen, terwijl in de Koran duidelijk staat dat vrouwen niet minder zijn dan mannen.
    Somalië moet niet denken dat ze de nieuwste profeten zijn :'D,
    haha
    scheve Soma's(A)


    Only losers can act the way you do

    madenaah schreef:
    Haha sukkels :'D
    Zolang het niet in de Koran staat is het allemaal zelfverzonnen en bullshit.
    Helaas denken sommige mensen er anders over, en denken ze meteen dat de hele moslimbevolking er zo over denkt.
    Deze mensen proberen het leven van vrouwen eigenlijk te vernielen, terwijl in de Koran duidelijk staat dat vrouwen niet minder zijn dan mannen.
    Somalië moet niet denken dat ze de nieuwste profeten zijn :'D,
    haha
    scheve Soma's(A)

    Indeed. Die extremisten zetten het geloof gewoon naar hun hand. Ofwel: ze verkrachten het. Zulke gasten mogen van mij de strop krijgen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Omg o.o


    Never run out of reasons to smile...

    Asphyxia schreef:
    (...)
    Indeed. Die extremisten zetten het geloof gewoon naar hun hand. Ofwel: ze verkrachten het. Zulke gasten mogen van mij de strop krijgen.


    Only losers can act the way you do

    I agree with Asphyxia.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    En dan vraag ik me af of die mensen écht geloven dat Allah (daar geloven ze toch in hé?) het zou goedkeuren om vrouwen zweepslagen te geven. oô