• Wat vind je leuker, Sinterklaas of kerst?
    Waarom?

    Ik vind kerst leuker, nogal nare ervaringen met sinterklaas. Sindsdien zijn we kerst gaan vieren wat ik eigenlijk altijd al veel leuker vond.


    your eyes are like stars in the night.

    sinterklaas
    voordelen: gezellig, cadeautjes
    nadelen: tis voor kleine kinderen, haat aan de nep=baars van sint ;o

    kerst
    voordelen:gezellig, warme sfeer
    nadelen: tis voor gelovigen(oorspronkelijk), me ma(+ rest van familie ook wel een beetje) vind kerst maar een nutteloos feest


    Second star on the right and straight on till morning

    kerst, wand dat is voral gezellig als het buite sneuwt en je binnen met familie en vrienden zit =D


    I'm your biggest night mare

    Allebei, sinterklaas vanwege de pepernoten en de thee <3 en kerst vanwege de naaldenboom en de kalkoen <3 en de gezelligheid =3


    Life is hard and then we die

    Yankee schreef:
    Kerst. Dat heeft meer sfeer: kerstboom in de kamer, kaarsjes aan, kadootjes, lichtjes aan. Magnifique! En ik vind het idee erachter mooier dan Sinterklaas.


    ~

    Kerst is veel gezelliger en leuker

    Sinterklaas vind ik meer iets voor als je kleiner bent enzeu


    Nothing hurts more than being disappointed by the single person you thought would never hurt you.

    Christmas !
    ik hou van die sfeer,de kerstmannen,de sneeuw,de kerstboom versieren,echt I (H) it all ^^
    en op kerstmis krijg ik kadootjes van de hele familie,op sinterklaas enkel van de 'sint' (cat)


    everybody needs a song.

    Kerst, dat is gezelliger.
    Maar Sinterklaas is ook leuk, want dan krijg ik meer. :Y)
    Al kies ik uiteindelijk voor kerst.

    Sinterklaas, maar Kerst als we dat uitgebreid zouden vieren (:


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Sabotage schreef:
    Kerst,
    want dit word met de hele familie gevierd in tegenstelling tot sinterklaas.


    Happiness hit her like a train on a track

    Kerst.
    Waarom? Dan verjaar ik ;D


    I believe in music the way some people believe in fairytales.

    Kerst.
    Kerst heeft een intresantere geschiedenis en veel landen vieren kerst,in tegesetling tot sinterklaas.
    Ik vind het ook gezelliger en warmer,maar tegelijkertijd voel ik dan ook iets van pijn.

    het enigste speciale aan sinterklaas zijn de kadeautjes,maar die zijn niet zo belangrijk voor mij

    En kesrt is een stuk ingewikkelder dan sinterklaas en dat vind ik leuk:
    kerst is niet alleen een christenfeest,het is ook een heidefeest.Christus is niet met kerst geboren,ze hebben kerst rond 25-12 gedaan omdat dan het feest van de zonnewende(of zoiets) is.De kerstboom heeft ook niks met Christus te maken maar met de keltische stamme van toen.Zij brachte het lich in hun huis omdat het dan donker is,ze bidde zo als het ware voor langere dagen(na kerst worde de dagen langer).
    Kerst heeft eigelijk vrij wijnig met Christus te maken.OM niet te zeggen niks.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2009 - 16:27 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    RepentRepent schreef:
    Kerst.
    Waarom? Dan verjaar ik ;D

    Dat lijkt me niet echt leuk.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Kerst, omdat alles dan zo gezellig is. Alles is versierd, en je hebt een kerstboom enzo :')

    met kerst krijg ik geen kado's maar oud&nieuw is altijd zo gezellig!


    You are beautiful, you are love.

    kerst

    maar dan om de achter liggen de gedachte niet om de kerst man,
    weet je de kerst man en sinterklaas zijn het zelfde wij hebben sinterklaas mee genomen naar amerika toen we new York stichtte daarom heet de kerstman Santa Claus

    [ bericht aangepast op 31 okt 2009 - 16:20 ]