• Mijn moeder heeft al een jaar lang borstkanker. Operaties enzo allemaal gehad, en het is ook allemaal goed. Maar nu gaat mama naar een psychiater. Mama praat daar nooit met ons over, maar nu zit ze met de moeder van een vriendin van me aan de telefoon allemaal te vertellen wat er fout gaat.

    Zo vind ze dat wij veel te weinig helpen in huis. Dat we niet naar haar luisteren.* En dat soort dingen.

    *; Met dit luisteren bedoelt ze als zij ons wil vertellen hoe ze zich voelt. Maar één, dat doet mama nooit. En twee, ik heb heel vaak tegen mama gezegd dat ze bij mij mag komen uithuilen, of alles vertellen. -Wij hebben een goede band samen.- Maar mama zegt zelf dat ze dat nooit zou doen omdat ze vindt dat ik haar last, als kind, niet zou mogen dragen. Wat ik wel lief vind, maar niet slim. Omdat papa niet makkelijk over gevoelens enzo praat.

    Maar ik heb ook zoiets van; Mama, als je vind dat wij iets niet goed doen. Zeg dat dan gewoon. Sorry als ik hier en daar eens vergeet om de vaatwasser leeg te halen, of mijn bed op te maken. Maar praat er dan niet achter mijn rug om over.
    Ik ben nogal overgevoelig, en dat weet mama. Dus ze weet dat ze er niet achter mijn rug om moet praten. Omdat ik er vroeg of laat toch achter kom, en dan voel ik me ontzettend lullig.


    -Ik weet dat jullie hier niet veel mee kunnen. Maar ik moest dit zeggen. Als iemand tips ofzo heeft hoor ik ze graag. Haat reactie's? Liever niet, ik heb het nu al moeilijk genoeg. Hou dan je mening maar voor je.


    everything, in time

    Ik vind het wel erg voor je, misschien moet je er met je mama over praten? :]


    None but ourselves can free our minds.

    Ik zou het er met je moeder over hebben. Zeggen wat je haar hebt horen zeggen. Want het gaat niet helpen als jij het voor je houdt hoe je je voelt.
    Dit is wel een lastige situatie. Sterkte ermee


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Mijn moeder doet precies hetzelfde (wij hebben ook een sterke band(ondanks haar rare trekjes)). Je kunt er niet veel aan doen, eigenlijk. Als ze niet wilt praten is het, het beste om dat te respecteren. Het enige wat je kunt doen is zeggen dat je er voor haar bent, en naar haar wilt luisteren. Ouders willen vaak hun zwaktes niet aan hun kinderen laten zien, ook al heb je een sterke band.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Idd Help haar waar kan enzo :X


    Stop wishing, Start doing..

    Zeg het tegen u mama? Ze zal u wel verstaan, zeker als jullie een goede band hebbn met mekaar (:


    007

    Je mama gaat blijkbaar ook niet door een erg makkelijke periode en ik weet zeker dat ze je niet met opzet kwetst. Misschien kan je eens een verassing voor haar maken, een ontbijt op bed misschien. Dat zal ze vast leuk vinden. Enals zei niet met jou over haar gevoelens wilt praten, kan je misschien wel zelf tegen haar zeggen wat jij hierover denkt.


    All was well.

    @Smileforme/Miauw

    Dankjewel, maar dat kan niet. Want dan denkt ze dat ik haar afluister.x;

    @Sentiment
    Dat vertel ik haar heel vaak. Zelfs in gedicht vorm enzo. Maar ze wil het absoluut niet. Alleen als het niet anders gaat.

    @JustLikeYou
    Dat doe ik, maar af en toe vergeet ik wel eens iets. Maar bijvoorbeeld vandaag, heb ik heel veel gedaan. En dan kijkt ze alleen naar de dingen die ik níet heb gedaan.


    everything, in time

    Zeg dan dat ze moet kijken naar de dingen die je wél doet en niet naar de dingen die je niet doet ? Jij kan ook moeilijk álles doen. ö


    None but ourselves can free our minds.

    smileforme schreef:
    Zeg dan dat ze moet kijken naar de dingen die je wél doet en niet naar de dingen die je niet doet ? Jij kan ook moeilijk álles doen. ö


    Daar ben ik het mee eens. Jullie gezin thuis zou eigenlijk als een team moeten werken. Taken verdelen enzo.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    smileforme schreef:
    Zeg dan dat ze moet kijken naar de dingen die je wél doet en niet naar de dingen die je niet doet ? Jij kan ook moeilijk álles doen. ö


    Mijn leraar zegt ook dat beide ouders teveel van me verwachten.
    Maar ik zeg dat ook tegen mama. Dan zegt ze; 'Ja, dat doe ik ook wel. Maar dit had je ook wel even kunnen doen.'


    everything, in time

    Het is bv ook normaal hier thuis dat ik tussen 7/8 uur een kop koffie voor mijn moeder en thee voor mijn vader zet.


    everything, in time

    Liefje, ik vind dit heel erg voor je.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.