• Ja het is gewoon zo erg. Ik ben hier weer helemaal aan het trillen en aan het huilen nu. Het zit namelijk zo. Afgelopen weekend was ik in Berlijn, het was heerlijk en ik heb me al zo lang nergens meer zo thuis gevoeld. Oude vrienden gezien en nieuwe gemaakt, het was gewoon heerlijk. De sfeer en alles. Klinkt retard maar van binnen ben ik een echte Berlijnenaar.

Een klasgenootje van me had problemen met haar vriendje, en we waren net na de avondles met zijn alle wat gaan drinken. Had haar vriendje het uitgemaakt, gaat haar moeder haar bellen vragen of alles goed is, en ook echt om de zoveel tijd om dat ze zich zorgen maakt en alles.

Mijn moeder is zo niet. Ik had ook graag een moeder gehad die bezorgd was en alles. En ik zeg dit niet omdat ik niet op kan schieten met mijn moeder en omdat ik haar niet mag, maar omdat ik gewoon toch wel redelijk ver genoege mensenkennis heb om dit over haar te kunnen zeggen. Ze is jaloers, egoïstisch en ze had nooit kinderen morgen krijgen. Ze kan de hond niet eens opvoeden, en we hebben het er al vaker met haar over gehad dat als ze geen kinderen kan verzorgen en opvoeden dat ze al helemaal geen hond moet nemen.

Ik ben nu al 19 en ik probeer altijd te denken, ik heb haar niet meer nodig straks dan doe ik dat allemaal zelf. En het lukt me ook prima, maar ik heb gewoon zo graag iemand die zo nu en dan is zegt, ik ben trots op je. Mijn zus doet dat altijd en ze meent het ook altijd. Maar de enigste van mijn ouders, die dat echt deed, was mijn vader. En die is nu al bijna 2 jaar dood.

Heel veel zullen nu wel denken van ‘ja waar maak jij je druk om?’ maar als je nog nooit hebt gehoord van je ouders dat ze letterlijk en gemeend zeggen ‘Ik hou van je’ of ‘Ik ben écht ontzettend trots op je’ dan doet dat pijn. Ik bedoel iedereen wil trotse ouders en ouders die je ondersteunen of die zo heel af en toe is zeggen ‘Het komt allemaal wel goed.’ Maar dat hebben ze bij mij nog nooit gedaan, het was telkens alleen maar ‘dat kan veel beter’ of ‘dat is niet goed genoeg’.

Daar moest ik gister ook weer aan denken toen ik in een topic reageerde hier op quizlet, dat een meisje iets niet mocht omdat haar ouders gewoon te over beschermend zijn. Ik zou iets niet mogen op dit moment, omdat mijn moeder me dat gewoon niet gunt.

Het was zo ontzettend heerlijk in Berlijn. Ik had zo’n prachtige en geweldige mensen om me heen, en dan kom ik thuis, in de kutzooi en dan ben ik weer meteen helemaal depressief, door mijn moeder. En uit huis gaan is geen optie want ik heb geen geld om op mezelf te gaan wonen en ik wil eerst mijn opleiding afmaken. En als ik voor het gedrag van mijn moeder wegloop is het nog niet opgelost en kom ik het uiteindelijk wel weer ergens anders tegen.

En ik weet dat jullie hier waarschijnlijk niets op weten te zeggen ofzo maar in ieder geval bedankt voor het lezen, want ik moest het gewoon echt even kwijt.

.___.

Wie du mir, so ich dir.

Mijn ouders hebben tegen mij ook nog nooit gezegd: "goed gedaan" of "ik ben trots op je!" of iets van: "het komt allemaal wel in orden!" ook nog nooit. Maar bij jouw ligt het dan natuurlijk wel anders, en het is echt rot voor je. En ik kan eigenlijk alleen maar iets zeggen in de zin van: sterkte & houw vol.

Veel sterkte Kirst<3. Meer kan ik niet echt zeggen denk ik.

Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

dat lijkt me echt kut
    ik woon ook alleen bij me moeder omdat mijn vader er ook een soort van niet meer is , maar krijg wel te horen dat ze van me houd en dat ze trots op me is

[ ik probeer je niet jaloers t emakne ofso hoor ! sorry als het zo overkomt]

maar ik zou echt gek worden als me moeder ook zo was.

maar meid; probeer te genieten van het leven.
    Het leven is gewoon kei en keihard.
    zo heb je je ups en je downs.
    Praat er anders over met je zus, miss weet die iets ? en iig kan ze je goed steunen ! n_n

[ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, ben hier niet zo heel erg goed in :X]

I solemny swear i am up to no good

Hee lieverd,
    ik weet een beetje hoe je je voelt.
    mijn vader is ook overleden, maar dan toen ik 5 was..
    en misschien cliché om te zeggen maar weet dat er altijd wel mensen zijn die veel van jou houden.
    zoals bijvoorbeeld te lezen je zusje, en vast nog veel andere mensen! En ik weet wel bijna zeker dat er liefde voor jou zit in je moeder, maar misschien kan ze dat moeilijk opbrengen.
    Ik had ook een tijdje problemen met mijn moeder, maar nu gaat alles weer helemaal goed.
    (H) sterkte

Don't just dream, make them come true.....&#9829;

Aah, Kirs ;(
    ik vind het zo zielig voor je ;(

If I die young, send me away with the words of a lovesong.

Whahaha. Die naam klinkt me bekend in de oren. Heet eigenlijk zelf ook zo maar wordt altijd aangesproken met Isa.
    Ik weet eigenlijk niet waarom ik reageerd dus daarom zeg ik maar STERKTE.
    Het in toch altijd vijn als je wete dat iemand naar je luisterd.

Ik snap het wel. Het is waarschijnlijk verschrikkelijk dat niemand zegt dat je trots moet zijn op jezelf.

Sterkte (flower)

Only losers can act the way you do

Kirsa, steek der in de fik. <3

En dat zeg ik omdat ik even niets beters weet. =/

Ik ken het. Nou ja, zoals jij heb ik het nog nooit ondervonden maar ik weet wel dat ik me een stuk beroerder zou voelen als mijn moeder het niks kon schelen wat ik deed. Gewoon die onverschilligheid. Dat je daar staat, duidelijk met problemen maar het boeit haar gewoonweg niet.
    Ik heb eens tegen een vriendin gezegd, toen we het hadden over waardering enzo: Ik stel het enorm op prijs dat iemand zo af en toe een compliment geeft, of zegt: it's gonna be alright. Zij zei: Nou, dat maakt mij niks uit.
    Dat geloof ik niet, kan ze mij niet wijsmaken.

No growth of the heart is ever a waste

Oh wat erg! =(
    Sterkte hoor (flower)

- hoi ;D

Gosh, wat erg voor je.
    Ik wens je écht het beste! Meer kan ik niet zeggen. Je verdient beter, hoor. Ookal ken ik je niet goed, dat weet ik gewoon.

Ik weet niet echt wat te zeggen, het moet erg voor je zijn, maar je hebt je zus. Daar kan je je nog een beetje aan vasthouden als je het erg moeilijk hebt.

You're a star in heaven.

Mijn god, Kirsten..
    Ik ben misschien 12, maar ik heb net zoveel gevoel als jou, ondanks het grote leeftijdsverschil.
    We hebben beiden iets meegemaakt wat niet vanzelfsprekend is, allebei onze vader verloren.
    En ik kan me echt heel goed voorstellen hoe je je voelt op dat moment, ik heb ook echt respect hoe jij omgaat met jouw situatie, ik had daar waarschijnlijk heel anders op gereageerd.
    En ik snap dat je je daar kut door voelt, logisch. Vooral na een tripje van je leven!
    Nou meid, als er iets is mag je het gerust zeggen, ik ben een luisterend oor!

Heeeeeel veel sterkte, lieve meid. <3

-

ik heb hem gelezen en weetje..
    ik denk dat ik je snap, al zijn mijn ouders wel beschermend enzo. zeg maar.. =3

Arm ding.
    Als je wilt praten, I'm here.
    (flower)

Wrinkled linen and half tinted sunnies.