Roken:
Ja, dat mogen ze. Als ze zich maar bewust zijn van de gevolgen mogen ze wat mijn part vanaf hun 9de roken. Er gelden alleen een paar regels.
- Ik wil nooit zien dat ze roken
- Ik wil niet dat ze roken waar familie of vrienden van mij bij zijn
- Niet in huis roken, ook niet op hun kamer
- Niet hun vrienden dwingen om te roken
- Niet op school roken, of op het schoolplein of ergens rondom de school.
- Ik koop geen sigaretten voor ze
Drinken:
Ja, dat zouden ze ook van mij mogen. Echter zet ik hier wel een leeftijdslimiet op. Zodra ze ongeveer naar de middelbare gaan vind ik het prima. Ze moeten zelf maar zien hoe ze eraan komen, ik ga het niet voor ze halen. Ook hier gelden regels:
- Als je, je één keer lam zuipt waar ik niet bij ben, is het over.
- Niet op school drinken, of voor school drinken, of doordeweeks, m.u.v. vrijdagavond
- Niet drinken waar opa of oma bij is.
Daten:
Ja dat mag. Ik wil echter wel weten waar ze heengaan en dat ze/hij me smst zodra hij/zij weer naar huis gaat.
Aparte Kleding dragen:
Ik zou ze zelfs aanmoedigen om dat te doen. Je zult zien dat het een fase is, en een normale tiener gaat door zulke fase is. Echter, als het geen fase is accepteer ik dat.
Mobiel:
Zo jong mogelijk, 8 ofzo. Zo weet ik altijd waar ze/hij is en kan ik haar/hem bereiken
Sport:
Ze/hij mag doen wat hij/zij wil. Als het een jongen is en hij wilt op ballet vind ik dat geen probleem, hij moet het zelf weten. Ik vind echter wel dat ze op een sport MOETEN.
Seks hebben:
Als ze/hij seksuele voorlichting heeft gehad, en ze/hij weet dat het een goed plan is, zal ik haar/hem niet tegenhouden. Echter wil ik wel dat ze/hij het veilig doet, ik heb geen zin om vroeg oma te worden.
Vega:
Daar heb ik respect, mag absoluut.
Life is hard and then we die