• Heeeey, heeft hier iemand ervaring met fretten ? Want ik wil er heeeeeel graag een. Ik had wel gelezen dat het het beste is als je er 2 neemt, maar kan het echt niet met éen ? Ik heb namelijk al wel een konijn (ik weet dat dat niet samen gaat) maar die is mensenschuw ofzo. Wel lief, maar niet echt... knuffelbaar. Maargoed, anyone ?


    I'd rather go naked than wear fur.

    Nope. Het lijkien me trouwens echt rotbeesten :x


    No growth of the heart is ever a waste

    Neuh, ik niet :X

    Aurelia schreef:
    Nope. Het lijkien me trouwens echt rotbeesten :x

    Hahaha, mij niet. Ze lijken me echt vet cool xd


    I'd rather go naked than wear fur.

    2 is handiger, het zijn groepsdiertjes. mijn nicht heeft ze; ze leven in paren en een fret kiest zelf zijn maatje uit dus je kunt beter niet gewoon een fret hier kopen en een fret daar want mis. klikt het niet tussen ze. en fretten zijn jaagdiertjes dus ik denk niet dat het goed is om ze bij een konijn te laten. ze lijken op hermelijnen en rarara wat eten die ? konijnen,kippen etc.

    edit ;
    als je er een wilt kun je er ook een uit het asiel halen =D doet mijn nicht ook ; ze heeft nu een albino, de andere is helaas een paar weken terug dood gebeten door een hond. maar ze gaat weer een nieuwe halen.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2009 - 18:35 ]


    We can only learn to love by loving.

    Ik heb alleen gehoord dat er zijn die echt heel graag in vlees bijten, dus dat lijkt me pijnlijk. Kan natuurlijk ook onzin zijn want ik hoor ook wel vaker goede verhalen. Maar geen idee. Dat lijkt me niet zo'n geschikt huisdier. Tenzij je een hele grote ren en genoeg speelrommel voor ze hebt. En fretten zijn volgens mij vaak heel dominant. Dus geen idee of dat zo'n goed idee is :'D?

    Misschien kun je informeren bij een dierenspeciaalzaak?


    Wie du mir, so ich dir.

    ik heb er twee gehad!
    Alleen die waren ziek toen ik ze kreeg,, alleen dat wist ik niet..
    dus lang heb ik ze niet gehad..
    Mensne nemen er vaak twee, omdat ze dan niet al te veel aandagt aan ze hoefen te besteden,, dan hehbben ze genoeg aan elkaar..
    Tuurlijk mo0et je ze dan alsnog heel veel aaandacht geven..
    Maar als je er eentje heb, moet je er prachties de helle dag mee bezig zijn..
    Maar eentje kan wel.. aleen dat neemt heel veel tijd in beslag..
    omdat ze zig anders eenzaam voelen.
    en niet samen zetten met je konijn!
    Fretten werden vroeger gebruikt voor Konijnen jacht ;]

    [ bericht aangepast op 25 aug 2009 - 18:38 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    ik heb er twee gehad. Super lieve beestjes! Je moet ze in het begin wel afleren van te bijten, want ze hebben scherpe tandjes. Maar het zijn echt leuke dieren. En o, ik zou je konijn niet samen zetten met een fret want fretten zijn roofdieren en je konijn zal niet lang leven :x en je kan natuurlijk ook maar 1 fret nemen, maar fretten zijn het liefst met twee omdat ze anders heel eenzaam zijn en da's niet goed voor zo'n beestje.

    Okeey, allemaal bedaaaankt : ) Ik denk trouwens dat ik er dan (als ik mijn ouders over kan halen) een uit het asiel ga halen. Maar nog éen vraagje, als ik er gewoon 1 neem, en ik die heel veel aandacht geef, is dat dan wel goed? Kan het echt wel ? Ik wil natuurlijk wel dat zo'n beestje het leuk en goed heeft.


    I'd rather go naked than wear fur.

    Phenomenon schreef:
    Okeey, allemaal bedaaaankt : ) Ik denk trouwens dat ik er dan (als ik mijn ouders over kan halen) een uit het asiel ga halen. Maar nog éen vraagje, als ik er gewoon 1 neem, en ik die heel veel aandacht geef, is dat dan wel goed? Kan het echt wel ? Ik wil natuurlijk wel dat zo'n beestje het leuk en goed heeft.


    volgens mij kan het wel, maar vinden ze het zelf niet zo leuk. ze xijn gewoon graag in paartjes.
    en zal ik even voor je informeren bij mijn nicht over dat asiel?


    We can only learn to love by loving.

    Fighter schreef:
    (...)

    volgens mij kan het wel, maar vinden ze het zelf niet zo leuk. ze xijn gewoon graag in paartjes.
    en zal ik even voor je informeren bij mijn nicht over dat asiel?

    Oh, okeey. Ja, is goed. Dankjewel : )


    I'd rather go naked than wear fur.

    Phenomenon schreef:
    (...)
    Oh, okeey. Ja, is goed. Dankjewel : )


    Hmm..
    ik krijg der niet te pakken ; ik denk dat ze nog op der werk is.

    ik kijk even rond op internet

    volgens mij ligt dat ding in delfzijl fs?


    We can only learn to love by loving.

    Fighter schreef:
    (...)

    Hmm..
    ik krijg der niet te pakken ; ik denk dat ze nog op der werk is.

    ik kijk even rond op internet

    volgens mij ligt dat ding in delfzijl fs?

    Oké, volgens mij is dat niet zo ver hier vandaan [Rolde, Assen, Drenthe]. Hahaha, ik weet al een naam. Batser. Nee grapje, nah, zal wel grappig zijn xd


    I'd rather go naked than wear fur.

    ik geef je een tip..
    Als je er een uit het asiel haalt..
    Ga dan eerst naar de dierenarts..
    Een goeie!
    de mijne hadden namelijk Schurft..
    En mijn eigen dierenarta. zij dat er niks aan de hand was..
    Maar toen ik ze naar een Fretten HOtel bracht omdat ik op vakatie ging, en ze daar onderzocht werden,, bleek dat ze al heel lang ziek waren..
    dus weet eerst zeker dat ze neit ziek zij, voordat je met ze gaat spelen,, dat verschilt een hoop schoonmaak werk ;o


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ik had er één maar die was na een dag al weg, want die beet. =3


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson