• Mijn moeder is dus echt verschrikkelijk. Ik weet ongeveer wat ik later zou willen worden maar dan moet ik dus kiezen voor Cultuur en Maatschappij op school. ik weet wat alles inhoudt ookal komt die keuze pas in de 3e en zit ik nu in de 2e. Mijn moeder vind het zonde om Cultuur en Maatschappij te kiezen, zeker omdat ik Havo/Atheneum doe. terwijl het mijn eigen keuze is, want het is ook mijn leven. Ze zegt ook dat ik het niet MAG van haar en zo kom ik op mijn vader. mijn vader is een geweldige man, hij steunt me in alles wat ik doe. als ik tegen hem zou zeggen dat ik Cultuur en Maatschappij zou willen doen zou hij knikken en zeggen dat het goed is omdat ik zelf de keuzes in mijn leven moet maken. Zelf heeft hij dat ook gedaan en mijn moeder ook. maar waarom zou ik dan van haar die keuze niet mogen maken ?

    x.x


    We can only learn to love by loving.

    Dit komt mij zeer bekent voor. Mijn ouders willen dat ik de Zorg in ga omdat daar zogenaamd veel werk in is,terwijl ik iets met administratie wil doen. Ik vind dat echt erg,want je moet het zelf kiezen vind ik.

    Ik zou eens aan je moeder vragen wat er volgens haar dan is met Cultuur en Maatschappij? Als je dat echt graag wil, vind ik dat je ouders je daarin moeten steunen.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Das shit. Oo
    Ik mag alles behalve horica, kapster, alles waar je een eigen zaak voor nodig hebt, [..]
    En nu hoop ik stiekem dat mode daar niet tussen zit. ;x

    Maar, ik zou vragen aan je moeder waarom je niet mag kiezen en wàt er zo slecht aan is.


    Rather hurt by the truth, than made by a lie.

    Ik herken je wel een beetje, hier thuis was het ook zo, maar dan met KSO. Heb je je papa er dan al over aangesproken? En wat zegt hij? Ik zou voor je nog eens naar hen stapt al je argumenten eens overwegen van waarom wél en waarom eventuel niét. Die zou ik dan rustig over brengen naar hen toe, meestal werkt dat wel. En praat altijd alsof je hen wel begrijpt, maar...
    Dat werkt bij mij altijd. :'D


    Tanya is de beste.

    Mijn ouders zijn daarin damn relaxed, zo van; kies een profiel waar je later iets mee wil gaan doen, en zorg voor de rest maar dat je je VWO afmaakt :'D


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.