• Helleuww

    Nou, ik zit dus met een 'probleem' zo zeg maar. Het is namelijk zo: Mijn opa ligt op sterven, wel thuis en niet in het ziekenhuis, en mijn moeder gaat hem elke dag bezoeken. Hij en mijn oma wonen maar een kilometer van ons af dusjah. Maar nu het probleem: Vroeger kwam ik dolgraag bij mij opa en oma op bezoek maar nu wíl ik er niet eens meer voorbij lopen.

    Zoals net: Mijn moeder zei dat zij al naar mijn oma en opa ging en dat ik, mijn zussen en mijn oudste zus haar vriendje maar moesten achterkomen. En ik vroeg of ik echt mee moest. Mijn oudste zus bekeek me alsof ik een alien was. En ik vind het zelf ook raar dat ik er nu niet meer wil komen, ik bedoel, normaal wil je toch de laatste dagen bij diegene doorbrengen als die je nauw aan het hart ligt? En ik wil er dus niet bij zijn.

    Ik vind mezelf raar. Ben ik nu abnormaal of wat is dat nu?

    xoxo'

    ik weet niet wat je opa heeft maar dat had ik ook,, mijn tante had kanker en was heel mager en bleek,, dus ik wou zo min mogelijk bij haar op bezoek zodat ik haar kon herinneren zoals ze vroeger was,, gezond en blij,, niet bleek mager en in pijn.

    sterkte *geeft hug*


    Faster than a doughnut, stronger than cardboard, prepare to get touched!

    JustHateLove schreef:
    ik weet niet wat je opa heeft maar dat had ik ook,, mijn tante had kanker en was heel mager en bleek,, dus ik wou zo min mogelijk bij haar op bezoek zodat ik haar kon herinneren zoals ze vroeger was,, gezond en blij,, niet bleek mager en in pijn.

    sterkte *geeft hug*

    Mijn opa heeft ook kanker en hij kan zelfs niet meer stappen. Het is uitgezaaid tot bij zijn rug en wie weet waar nog en dus is alles aangetast. Hij kan amper nog praten en vergaat van de pijn en hoe ik hem gisteren zag. Ik krijg dat beeld gewoon niet uit mijn hoofd, daarom wil ik vandaag hem zo niet nog eens zien.

    Ik denk.. je moet misschien nog wel langs gaan? Ik snap dat je dat niet wilt. Maar stel.. nou wat misschien niet gaat gebeuren- dat hij overlijd. Dan heb je op het laatst hem niet meer gezien. Hij heeft het dan ook niet fijn gehad. Het is -denk ik fijn voor hem dat jij ook langs hem gaat.


    EGYPTIAN GOD

    Conspiracy schreef:
    (...)
    Mijn opa heeft ook kanker en hij kan zelfs niet meer stappen. Het is uitgezaaid tot bij zijn rug en wie weet waar nog en dus is alles aangetast. Hij kan amper nog praten en vergaat van de pijn en hoe ik hem gisteren zag. Ik krijg dat beeld gewoon niet uit mijn hoofd, daarom wil ik vandaag hem zo niet nog eens zien.


    ik denk dat je er gewoon met je moeder over moet praten dat je liever niet naar je opa toe wilt, maar om te laten zien dat je toch om hem geeft kun je hem een brief schrijven ofzo, tis maar idee hoor

    en mocht je er over willen praten,, kan je altijd bij mij komen:) ookal ken je me niet, het lucht vast wel op,, ik vind het altijd het fijnste om over problemen te praten met mensen die ik niet ken, dan kunnen ze het ook niet doorvertellen aan vrienden van je, en je voor gek verklaren


    Faster than a doughnut, stronger than cardboard, prepare to get touched!

    @Amandel
    Hij gáát dood en dat gaat niet lang meer duren. Het zou een wonder zijn moest hij het einde van de week nog halen eigenlijk. En hij slaap altijd dus heeft hij er eigenlijk ook niet veel aan. Ik zit gewoon erg moeilijk in elkaar; Ik denk te veel na over dingen zelfs al heb ik dat niet door. Hoe hij daar gisteren lag, het was gewoon vreselijk om hem zo te zien en ik wil hem gewoon zo niet meer zien omdat ik anders nog ongelukkiger ga worden denk ik.

    @JustHateLove
    Bedankt voor je idee + ik zal aan je denken als ik nood heb aan een praatje :]

    Daarom moet je jezelf niet abnormaal vinden. Je ziet je opa duidelijk heel graag en het is vreselijk om zo iemand te zien verzwakken en toe te kijken hoe hij afziet, I know. Dus je bent helemaal niet abnormaal als je niet meer langs wilt gaan. Trouwens; telkens als je het beeld terug krijgt van hoe je hem gisteren zag, moet je aan mooie momenten denken die je met hem hebt beleefd. En nog iets: héél veel sterkte! <3

    Langs de ene kant in het wel raar, maar het is ook niet fijn om te zien hoe iemand afziet.. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Misschien is het voor jou beter om hem te blijven zien als je gezonde opa en niet steeds weer dat beeld krijgt van je opa die op sterven ligt, als hij er niet meer is. Je kan eventueel eens bellen, of je moeder hem een dikke kus laten geven in jou plaats ;)


    -

    Bedankt voor de tips enzoo :] En voor de 'heel veel sterkte' boodschappen ^^

    Mijn opa is vorige maand ook gestorven. Ze wisten al een week opvorand dat hij het toch niet ging halen, uiteindelijk hebben ze hem laten inslapen. Maar ik ben ook amper gegaan. Like, dat was wel omdat als ik er was ik altijd begon te huilen.

    sterkte trouwens, liefje x

    [ bericht aangepast op 11 aug 2009 - 19:59 ]


    Some people make the world special just by being in it

    Het hoeft niet persé dat iemand er bij wil zijn. Misschien vind je het onbewust wel eng. Het idee dat hij misschien op sterven ligt en er over een tijdje niet meer is. Misschien als je je er echt niet goed bij voelt over dat je je zo voel kun je is met je mam gaan praten. Zij zal je vast wel begrijpen en denk ik ook graag willen helpen. Zowieso .. verdriet is er, net als geluk om te delen. En het maakt het een stuk draagzamer als je het samen doormaakt.

    Maar heel veel sterkte met alles!


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik denk niet dat het abnormaal is hoor.

    Het is niet zo abnormaal, zoals jij denkt. Onbewust wil je waarschijnlijk de goede, gelukkige herinneringen aan je opa behouden, niet de beelden van een stervende opa. (:

    niet abnormaal (:
    ik zou het eigelijk ook niet willen zien , hoe iemand ligt te sterven ^^
    veel sterkte in ieder geval ^^


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ik denk dat het net heel normaal is.
    Je bent verschrikkelijk bang om die persoon te verliezen, omdat je hem zo graag ziet. Waardoor het je allemaal wat afschrikt & je wat afstand vanalles mss wil nemen ?
    Mara veel sterkte. (flower)


    A. ikmisje.