• Ik vroeg me dus af omdat ik vrijdag vanboven een buitenbeugel en vanonder blokjes moet of dat dat pijn doet ofzo. (:


    Only losers can act the way you do

    Bij mij de eerste week, maar ik heb zo'n nieuw model. Kon een week niet vast eten. x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Nee hoor, wees niet bang , het erin zetten is totaal pijnloos! :)


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Blokjes doet in het begin wel even pijn. Maar dat komt gewoon omdat je er nog aan moet wennen. Maar na enkele dagen is dat wel over.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    nou dat is eigenlijk verschillend,, bij mij deed het wel zeer,, ik kon ong. 2 weken me kiezen niet op elkaar doen van de pijn, maar sommige hebben er ook geen last van.. en dan heb ik het over die blokjes.


    Nvt

    Ja na het erin zetten moet je mond inderdaad wennen, en dat kan gevoelig zijn. Eet geen harde dingen. En neem een pijnstiller als het erg word?


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Moet je alleen in de nacht een buitenboord? Want dat hád ik. En dat is kuuuuuuuuut !
    Dat doet pijn, echt waar. Als je 's nachts wakker word ofzo, dan trekt dat als de hel. Echt.
    Maar nu heb ik slotjes, en dat is alleen met het aandraaien gevoelig.

    Maar, wat is het verschil tussen een blokjes en slotjes beugel? XDD
    Oh, en van het erin zetten voel je niks : D


    I'd rather go naked than wear fur.

    Blokjes? Bedoel je soms slotjes?
    Het erinzitten doet geen pijn, maar daarna ken je toch niet eten! O my gosh. Echt, ik was gelijk in slaap gevallen toen ik mijn beugel pas had. Ik was zó beroerd.
    Ik haat tandartsen. :/


    -

    Bij mij deden de elastiekjes die om je kiezen werden gezet vóórdat de beugel kwam nog het meest pijn :'D Voor de rest niks om je zorgen om te maken. En net zoals ome Rick zegt; Het is wennen (:


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    Yeaah. Ik sta hier ook al bekend als ome rick (dance) Zo even heel erg off-topic (N)

    On-topic: Denk vooral niet dat het pijn gaat doen!
    En het wennen is soms (erg) gevoelig. maar dat gaat redelijk snel over!
    Succes!


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    mooi. ik krijg dat dus ook. maar geen buite boord. maar wel heel raar ijzerding tussen mijn kiezen. en 3 weken erna slotjes/blokjes.

    Blokjes doen niet zo'n pijn, het moet gewoon even wennen.

    En zo'n buiten ding is heel irritant (Had voor Overdag & s'Nachts)

    Het erin zetten doet niet pijn -tenzij je een tandarts assistente hebt die je wang helemaal uitrekt-, maar de eerste week zijn je tanden wat gevoelig en dan zou ik dus eerst wat zachtere dingen eten.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik heb zelf ook een beugel gehad. De eerste week was het even pijnlijk. Ik at alleen vla, want ik kon niet kauwen. 's nachts had ik er niet veel van gemeerkt, want door de pijn sliep ik wel al snel. Daarna gaat het wel weer. En het doet ook best wel pijn als je voor het eerst je elastiekjes moet verwisselen. Dat was ook best wel pijnlijk. Ik heb wel een paar tips voor je om met je pijn om te gaan:

    1. Veel melk drinken. Laat de melk ook even in je mond rusten. Dat verzacht de pijn.
    2. Een paracetemol nemen.
    3. Alleen aan leuke dingen denkt, zoals: Het is maar even pijnlijk, straks heb ik een prachtig gebid.

    Als je straks weer een beetje kan kauwen heb ik ook nog een paar eet tips. Want het zal wel raar zijn, alles blijft tussen je beugel haaken.

    1. Snij je brood in stukjes, dan hoef je het niet af te bijten.
    2. Maak het eten fijn met je tong en gehemelte. Dan hoef je je gevoelige tanden en kiezen niet te gebruiken.
    3. Eet niet al te groote porties.
    4. Spoel je mond na het eten met water.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Zo heb ik het overleeft! :)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.