• hoi.

Ik ben helemaal zenuwachtig.

Want ik ga volgend jaar naar een andere school.

Op mijn school zitten ongeveer 200 mensen. Lekker kleine school.

Maar de school waar ik heen ga , daar zitten er meer als 1200.

Ik ken toch al wel wat mensen. Maar met de meeste kan ik dus niet opschieten.

Ik kom begin 3de daar op school.

En ga nivo, kader kgt doen.

Maar help, Nu krijgen weiets met keuzes ofzo. En dat is op deze school niet. En ik heb dus geen diee wat dat is en wat je dan moet gaan kiezen?

ja iets met vakken ofzo.

Maar ook de stage is anders. Op deze school heb je heel veel stage. En daar maar even.

ook is er veel minder les.

Maar ik durf er neit heen. Hoe ga ik mijn klas vinden?

Hoe weet ik naar welk lokaal ik meot. Het is zo'n grote school.

en ik weet ook niet wat je in de pauzes moet. Ik mag bij een vriendin staan. maar hoe ga ik haar vidnen?

Ik flip helemaal.

Ik vind het dood eng!

Heet iemand tips?

Dat kun je denk ik beter aan iemand vragen die daar op school zit;]. En je kunt met je vriendin toch in de pauze op een bepaalde plek afspreken? Ik zit ook op een school met veel leerlingen, maar zo groot is het nou ook weer niet hoor;].

If I were a boy, I swear I'd be a better man.

Laat niet zien dat je onzeker bent, vooral niet in de buurt van populaire types, dan wordt je misschien gepest door ze ofzo.
    Spreek met jouw vriendin af waar jullie heen gaan. Ga wat eerder naar school zodat je iig niet te laat komt in je lokaal, ookal duurt het zoeken wat langer.

-

maar kijk. ik weet ehlemaal neits in die shcool te vidnen, dus afspreken waar is nogal moeilijk :X

en aan iedereen die ik v raag die daar op school zit die doet vaag oO die legt dan heel raar uit en iks nap het niet. maar met als die popie dingkies heb ik ruzie. ik heb aleen 1 gelukje!

ik ben namelijk bevriedn met iemand, en die heeft ebst veel mensejs achter zich staan die em neit sullen pesten ofzo. hooguit eits roepen maar niet echt.

Gewoon doen, zou ik zeggen.
    Ik ben begin van de tweede (helemaal gewoon het begin van het nieuwe schooljaar) ook naar een andere school gegaan.
    De klas waar ik in zat kende elkaar allemaal al.
    Maar het belangrijkste is, wees gewoon jezelf. Doe je niet anders voor dan hoe je echt bent, anders zal het de anderen alleen maar tegenvallen.
    Probeer anders gewoon contact te blijven houden met je klasgenoten van nu? (:

Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

niks van aan trekken wen je wel aan :O

Als je wil kan in je helpen, ik ben begin dit jaar ook in de 3e begonnen op een nieuwe school. Veel groter, enger, in een dorp dus iedereen kende elkaar al, ik was de nieuweling waar iedereen het over had. Maar ik heb het overleefd, ik hb nu een paar leuke vriendinnen^^

-

Op mijn vorige school zaten 150 leerlingen, en op de school waar ik nu zit 1400-1500, duseuhm...
    Maar, je went eraan!;]

Underdog, just look at the mess you made.