Ik vind het dus echt zwaar irritant dat iedereen loopt te zeuren over hangjongeren.
Hangjongeren is iets anders als tuig, weetje. Hangjongeren zijn gewoon jongeren die niks te doen hebben dus maar een beetje over straat lopen of ergens gaan zitten om zich kapot te vervelen. Af en toe eens iets in een tafeltje van 100 jaar oud krassen om ook maar iets te doen te hebben. En af en toe voor de grap iets naar mensen roepen, maar niet gaan beledigen. Dingen als 'hoi meneer, lekker weer hé?'
Tuig is het soort jongeren dat alles kapot maakt, zomaar gaat lopen te vechten met oude mensen, etc.
Nou hoor ik bij de groep 'hangjongeren'. Dat zeg ik niet om stoer te doen, dat is gewoon zo. Bij ons in de stad is er gewoon geen fuck te doen voor onze leeftijd en ja wat moet je dan doen. Bij de supermarkt engergy halen, bij het fietsenrek gaan zitten en je kapot vervelen. En tegen mensen zeggen dat het mooi weer is. En wat doen die mensen? Die kijken je aan alsof je ze zwaar beledigd, en lopen met een grote boog om je heen.
Wat doen wij verkeerd dan?
Er zijn inderdaad jongeren die wél zo macho zijn enzo, maar noem het dan tuig en ga dan niet zo doen tegen elk groepje jongeren. En als je dat doet, ook niet gaan zeuren over mensen die buitenlanders vooroordelen. Want dan doe je precies het zelfde.
Net als dat verfuckte samenscholingsverbod.
Zo, ik heb gezegd wat ik wou zeggen.
Everything means nothing, if I ain't got you.