• Je hebt zo van die mensen die naar cradle of filth luisteren en zeggen dat dat gothic muziek is.

    Dit is dus niet zo!
    ik word gek van die mensen.

    ze zeggen epica,within temptation en evanescence(...) dat zijn bands uit de gothic.

    Waar slaat dat op?

    gothic bestaat niet eens!
    en gothic metal ook niet
    gothic rock al evenmin

    er is wel muziek van en voor goths

    alien sex fiend, the cure, nosferatu van dat soort...

    even deze misvatting uit de lucht halen.

    Hoe is 'gothic' dan in de wereld gekomen als het niet bestaat?


    Net zoals vampires in de wereld zijn gekomen terwijl ze niet bestaan. :P


    One who knows nothing can understand nothing.

    jammer voor jou, toch bestaat het ^^


    we're just misguided ghosts

    (...)

    Goth muziek bestaat, WT, Evanescene or what ever is zeker ook een Goth band
    Evanescence is geen Gothic band, de mannelijke stem ontbreekt. Het is een rockband.


    Niet geschoten is altijd mis..

    (...)
    via de subcultuur

    -als mensen zich zo kleden beginnen sommige zangers buiten hun genre dat ook te doen en dan plots is hun muziek goth fzo-

    ik zeg niet dat goth's niet naar Cradle of filth ofzo luistere maar het valt niet onder de noemer gothic muziek


    och whatever misschien bestaat het, misschien ook niet...

    (...)Evanescence is geen Gothic band, de mannelijke stem ontbreekt. Het is een rockband.


    dus WT is ook geen goth band..

    Gothic is een muziekgenre dat onder de rockmuziek valt. Het ontstond gedurende late jaren 70 (niet te verwarren met gothic metal). Oorspronkelijk werden de bands uit dit genre positive-punk genoemd door muziekjournalisten en had het sterke banden met Engelse punk en de opkomende post-punk stijlen.

    Het genre zelf werd gedefinieerd als een beweging onafhankelijk van punk gedurende vroege jaren 80. Sommige gothic bands waren meer kunstzinnig en introspectief dan punk. Gothic ging over duistere thema’s en intellectuele bewegingen zoals gothic horror, Romantiek, Existentialisme en Nihilisme. Belangrijke gothic bands zijn Bauhaus, The Cure, Siouxsie & the Banshees, The Sisters of Mercy en The Mission.


    Niet geschoten is altijd mis..

    Je spreekt jezelf tegen :')


    The awkward moment when a sentence doesn’t end the way you think it octopus.

    (...)
    via de subcultuur

    -als mensen zich zo kleden beginnen sommige zangers buiten hun genre dat ook te doen en dan plots is hun muziek goth fzo-

    ik zeg niet dat goth's niet naar Cradle of filth ofzo luistere maar het valt niet onder de noemer gothic muziek

    Cradle of filth is idd geen gothic muziek. dats meer deathmetal. en dat kan je ook zien vind ik.
    maar je spreekt jezelf idd wel tegen.
    leuk dat je dit topic opent na mijn punk topic.
    origineel hoor ;D


    The economy is suffering, let it DIE!

    de subcultuur gothic bestaat!

    maar niet een muziekgenre fzo?


    Dat is niet waar, er bestaat wel degelijk de muziek gerne Gothic :P

    en als je voorbeelden wil, roep je maar want ik hou van Goth muziek :P

    En Ja cradle of filth is (death) metal en die zijn niet Gothic, maar praat niet over iets als je de feiten niet kent want WT en Evanecene (sorry ken de namen niet) zijn ook geen gothic, maar hebben die sticker alleen gekregen door de kledij


    You can never wear to much black

    (...)

    Jawel hooor, WT is zeker wel een goth band, anders ben ik al die jaren voor de gek gehouden >_<


    WT IS GEEN GOTHIC BAND =|
    het is;' (ze zeggen hetzelf) symphonische metal
    geen gothic.'

    you've been fooled. xD


    It's not the same without you.

    (...)
    via de subcultuur

    -als mensen zich zo kleden beginnen sommige zangers buiten hun genre dat ook te doen en dan plots is hun muziek goth fzo-

    ik zeg niet dat goth's niet naar Cradle of filth ofzo luistere maar het valt niet onder de noemer gothic muziek

    Dus gothic bestaat wél..


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    (...)

    Jawel hooor, WT is zeker wel een goth band, anders ben ik al die jaren voor de gek gehouden >_<

    WT is, net als Nightwish, Symphonical Metal. Word wel veel door goths geluisterd, maar eigenlijke gothicbands zijn bijvoorbeeld Christian Death.


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    Gothic rock en gothic metal bestaan wel degelijk maar het heeft niks met de gothic subcultuur van doen, het is gewoon een aanduiding voor de muzieksoort, zoals bijv. black of death metal.


    No growth of the heart is ever a waste