• nou ik heb dus heel veel problemen met mijn vader en het wordt steeds erger

Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder woont nu in Frankrijk.. Mijn moeder was een alcoholist en was agressief (slaan, schoppen, aan haren trekken, met dingen gooien enz.)tegen mijn vader en mij,, en soms ook tegen mijn broer(22 jaar).

Nu is ze dus al 2 jaar weg en daar was ik in het begin wel blij mee maar na een tijdje veranderde mijn vader heel erg en nu is het zelfs zo dat ik wel een beetje kan begrijpen dat mijn moeder soms zo deed. Want hij maakt problemen over de kleinste dingen. Eerst dacht ik dat het aan mij lag want hij deed nooit iets tegen mijn broer. Maar de laatste tijd doet hij ook zo tegen mijn broer en die ziet nu ook in hoe mijn vader is.

Ook gebruikt mijn vader nu geweld sinds 2 weken ofzo, maar alleen tegen mij en als mijn broer (of zijn vriendin) niet thuis is.

Ik heb wonden op mijn rug en allerlei blauwe plekken. En die wonden op mijn rug worden denk ik littekens.

Het gaat nu ook heel slecht op school en het is al zeker dat ik blijf zitten...

Weet iemand iets dat ik kan doen of is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt??

Xx

Mach immer was dein herz dir sagt

Bel de kinder telefoon of praat met je mentor/mentrix. Die kunnen er wat aan doen. Wij niet.

Amen!

No growth of the heart is ever a waste

(...)
    Ja oke, ze had wel wat minder kunnen doen. das zo... maar daar had ik natuurlijk niks mee te maken, dat was tussen jullie. maar ik bedoelde dat zei zich niet zo aangevallen zou gaan voelen als wij ineens allemaal aan jou kant gingen staan.

Ach, whatever.

Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

Ontopic blijven graag

Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

Vertel het aan je broer!
    Hij is toch volwassen?
    Jullie kunnen samen ergens heen, naar een tante ofzo.
    Of oma of opa. weet ik veel.
    Hebben jullie nergens meer familie ofzo?
    God, dat is echt verschrikkelijk erg :\
    Veel sterkte<3

Where there is a sea there are pirates...