Ik ben doodgevroren.
Ja, je hoort het goed.
Ik zit op zo'n snobcollege, een heel oud gebouw dus. Maar door de sneeuw van afgelopen nacht en de koude temperaturen zijn de waterleidingen gebarsten. Daardoor stond heel het gelijkvloers onderwater en werkte er geen enkele verwarming. Serieus, bij het ademen verschenen er wolkjes.
Daarom zeiden de leerkrachten dat we morgen niet naar school moeten komen, hoogstwaarschijnlijk. We zagen gewoon paars van de kou. Maar die stomme snobschool heeft er dus alles aangedaan om zo'n bedrijf te huren die de waterleidingen komt maken. Raad eens wat ze gedaan hebben?
Ze hebben die leidingen heel snel half gerepareerd en zijn van plan om dit weekend alles serieus te repareren, zodat wij gewoon naar school toe kunnen.
Echt domme mensen. Deze nacht zal het weer -15° worden, zéker. Dus die leidingen springen toch weer kapot en dan zitten we morgen weer in een klas van 5° met de vloer onderwater.
Ik háát die school. Elke andere school zou ons een dagje vrij geven om alles in orde te krijgen, maar de mijne niet. ><