• ^^ kijk ik ga een spreekbeurt houden met een vriendin over cistic fibrosis [Afgekort CF]

    we houden het thema omdat haar broertje,Bas deze ziekte heeft en we willen graag mensen het een beetje uitleggen waarom zij vaak niet op sgool is omdat ze in het siekenhuis is bij haar broertje. ook willen we er onze spreekbeurt over houden omdat haast niemand weet wat CF inhoud.

    voor wie het niet weet :
    cistic fibrosis is een taaislijm ziekte. de mensen die dit hebben worden nooit ouder dan 40 en er is altijd een grote kans dat ze de 40 nog niet eens halen,vaak komt dit doordat er te weinig donoren zijn voor longen en andere organen.


    ik vind het best een goed idee omdat ik de enigste in de klas ben samen met haar die weet wat het in houd doordat ik al 9 jaar bij haar in de klas zit.



    We can only learn to love by loving.

    Ow ja die ziekte ken ik. Een jongetje in mn broertjes klas heeft dat ook. Hij zit volgens mij al heel de basischool bij hem in de klas en ook nu op de middelbare. Ik hoop egt dat ze toch nog medicijnen ervoor vinden, want das egt erg als je maar hoogstens 40 jaar kunt worden. Veel sterkte aan je vriendin gewenst, want ik vind ik egt erg voor haar. Ik zou niet weten wat ik zonder mn broertje zou moeten, al is ie soms wel een klier!

    xxx B(K)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle