• Hoihoi,

Ik wilde voor de verandering een paar boeken van de online bibliotheek op mijn ereader zetten. Nu heb ik mijn ereader nog niet heel lang, maar van wat ik me kan herinneren, gaat het overzetten van de boeken naar het adobe programma, en van het adobe programma naar de ereader best gemakkelijk en snel.

Nu heb ik dus problemen met beide.
    Ik denk dat ik het overzetten van de boeken naar het adobe programma heb opgelost (door bij het downloaden direct rechts boven op het gedownloade bestand te klikken, dan komt ie meteen in het adobe programma te staan).

Maar elke keer als ik een boek van het adobe programma naar de ereader wil slepen, blijft hij maar 'kopieren'. Als ik dan op annuleren wil drukken, hangt het programma helemaal vast, en moet ik het programma via taakbeheer geforceerd afsluiten. Wanneer ik de ereader ontkoppel, blijkt hij het boek wel te hebben overgezet.

Ik heb het adobe programma al een keer afgesloten en opnieuw opgestart, internet uitgezet terwijl ik het boek overzette etc, maar het probleem blijft. AI geeft me de tip om deze versie van adobe (4.5) te verwijderen en een oudere versie te downloaden (3.0), aangezien daar minder problemen mee zijn.
    Maar ik geloof AI ook niet altijd direct op zn woord, dus ik wilde even hier kijken of er mensen zijn die tips hebben.

Alvast bedankt.

Inspiration can hit you any time

Is er een mogelijkheid om de Online Bibliotheek op je ereader te openen/downloaden?

Ik heb zelf geen e-reader maar ik kan de epub-bestanden niet openen dus moet dan bij het downloaden op mijn mobiel voor de pdf/Adobe versie kiezen. Misschien dat je automatisch de epub versie kunt downloaden? Maar ik heb hier verder geen verstand van, wilde iig meedenken haha

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Doe je dit op pc?
    dan kan je toch gewoon het ebook naar je ereader direct slepen?
    heb nog nooit iets van adobe ervoor gebruikt maar heb de online bibliotheek ook nog niet gebruikt

edit: nvm zit op de site van de online bibliotheek te kijken en is verplicht excuuus

[ bericht aangepast op 13 sep 2026 - 20:59 ]

--

Mijn moeder heeft inderdaad ook constant ruzie met Adobe Digital Editions die vastloopt en heeeel traag reageert. Bij haar werkt het wel maar je moet echt maar 1x klikken op alles en vervolgens een paar minuten wachten voordat je de volgende klik kan doen. Vet irritant. Heb helaas geen oplossing voor je, dus ik lees graag even mee als iemand wel iets weet :'D

Dramatic