• Hey lieve Quizletters/Qreatieleden, of hoe worden we tegenwoordig genoemd? Q'ers?

Mijn excuses indien ik in het verkeerde forum zit. Een topic aanmaken is zeker een decennium geleden en moest even zoeken, haha. Net zoals ik naar 'Mijn statistieken' zat te zoeken en ze toevallig vond nadat ik gestopt was met zoeken.

Anyway.

Ik bekeek dus mijn statistieken bij 'Mijn Statistieken' en viel bijna schuin achterover (niet dat dit echt kan nu want ik lig redelijk languit in de zetel op dit moment) toen ik 'tijd online' zag staan en moest even slikken.

Ik ben toen ook in het forum komen piepen en heb verschillende profielen bekeken, de lijst met nicknames, leeftijd en eventuele stories/quizzen, om te zien wie ik eventueel nog zou kunnen herkennen van vroeger. Want ik leerde hier erg veel mensen kennen, uiteindelijk schoot er maar één iemand over waar ik tot op de dag van vandaag bevriend mee ben en van wie ik recentelijk een geboortekaartje kreeg voor haar tweede kindje. Goh, wat vliegt de tijd en ik voel me lichtjes melancholisch. Ik heb hier zo'n mooie tijd beleefd, dat kun je u niet voorstellen. Hier is dan ook mijn passie voor schrijven ontstaan, of ontdekt.

Dankzij Tokio Hotel (want zo ontdekte ik de website, zoals de meeste millenials hier nog steeds aanwezig denk ik), maar ook dankzij Rutger, de originele eigenaar en ontwerper van deze website, Quizlet indertijd. Want zonder hem was er nooit een Quizlet geweest.
    Even was mijn teleurstelling groot toen ik na lange tijd Quizlet nog eens opzocht en tot de constatatie kwam dat de website niet meer bestond. Ik deed de nodige research en - ik weet niet meer hoe - maar kwam erachter dat dit nu Qreaties heet. Nu ja, deze ontdekking deed ik enkele jaren geleden. Sindsdien log ik af en toe opnieuw in en wat brengt dit fijne, nostalgische gevoelens met zich mee.
    Ook bezoek ik tot op de dag van vandaag concerts van Tokio Hotel, mijn Q-bestie werd dus mijn concertvriendinnetje.

Om tot mijn punt te komen dan:

Wat is de tijd dat jij hier al lid bent? Hoe heb je deze website ontdekt? En hoe ervaar jij het hier? Lees je graag stories? Maak je ze liever zelf? Of zijn het die goeie, oude quizjes die je blijven boeien?
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Mijn tijd hier is vandaag: 18 jaar, 6 maanden, 2 weken en 4 dagen.
    Maar ik ben ervan overtuigd dat hier nog mods - en vele andere users - zijn met gelijkaardige statistieken/verhalen/gevoelens. Ik ben heel benieuwd. :D

"Some things in this universe are meant to be unknown."

Wat een leuk topic! Zo te lezen ga jij ook ontzettend ver terug.

Ik ben zelf ook eens op onderzoek uitgegaan en zag dat ik mijn account heb geregistreerd op 14 mei 2008 om 22:02 uur. Dat is ook al ruim 18 jaar geleden, wauw. Toen was ik pas 13 jaar.

Ik weet nog wel dat ik daarvoor al zonder account stiekem rondspookte op Quizlet. Als 11- of 12-jarige was ik namelijk op zoek naar Winx-quizzen, want ik wilde zó graag dat de uitslag Bloom of Flora zou zijn. Later ontdekte ik dat mensen hier ook verhalen schreven. Dat gebeurde destijds nog via de quizzen (en later de 'series'), nog voordat de echte Stories bestonden. Uiteindelijk heb ik zelf ook ooit een serie geschreven.

Pas in 2011 heb ik via deze website een van mijn beste vriendinnen leren kennen. Tot op de dag van vandaag schrijven we nog veel samen. In die periode ben ik ook behoorlijk actief geweest met het schrijven van verhalen. Volgens mij had ik op mijn hoogtepunt zo'n 82 abo's, en daar was ik apetrots op. Al krijg ik nu de kriebels als ik mijn (slechte) schrijfstijl van toen teruglees. :') Maar wat heb ik daar veel plezier aan beleefd! Net als aan alle verhalen die ik hier samen heb geschreven en heb gelezen.

Op het forum ben ik pas later echt actief geworden. Ik was daar denk ik een beetje te verlegen voor of zo. :') Bovendien was het toen ook een stuk drukker dan nu. Bijna iedereen was een tiener en confrontaties konden behoorlijk fel zijn. Daar bleef ik liever een beetje bij uit de buurt, haha!

Grappig genoeg ben ik nu juist vooral actief op het forum.

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Hoihoi, eigenlijk hebben we onze nieuwe nickname nooit echt officieel vastgelegd? Ik zit tussen Q'ers en Qreators.

En welkom terug! Ik herken jouw naam wel! (:

Ikzelf ga alweer 15 jaar 7 maanden 3 dagen 23 uur terug. Ik ben in de tijd dankzij Tokio Hotel en Harry Potter hier verzeilt geraakt. Ik was alleen niet zo creatief dus ben ik al vrij snel het ettertje gaan uithangen op het forum. You know y'all loved me back in the days.

Daarna ben ik op een meer normale manier een stamlid van het forum geworden met onder andere het Kletscafé waar we regelmatig spelletjesavonden met Truth or Dare deden. Dat waren wel echt leuke momenten.
    Dan op een gegeven moment moderator geworden voor een aantal jaar. Dat was echt wel een fijne tijd om mezelf professioneel te ontwikkelen. Helaas uiteindelijk te druk gekregen met werk waardoor mijn aanwezigheid wat afnam. Ik ben altijd blijven hangen wel. Soms wat meer in de achtergrond, maar Q volledig verlaten zou me niet lukken.

Ik vind vooral deze statistiek interessant:
    TIjd online: 4 maanden 4 dagen 8 uur 44 minuten

Ik ben dus meer dan vier maanden fysiek op deze site al aanwezig geweest. Dat is pas crazy.

Historically, us queers have never asked for permission to exist. - Heartstopper

Ik kwam hier als 14-jarige en zit hier ondertussen alweer 16 jaar (sinds 4 juni 2010). Stiekem mis ik de tijden van Justin Bieber, One Direction, TH (die ik persoonlijk niet las, maar wel altijd in de top zag staan) en alle Twilight fanfictions. Vooral de (bijna) dagelijkse updates met hoofdstukjes van 200-300 woorden en mensen waren happy. Goede, simpele, oude tijd!

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

@Miyah
    Haha klopt! Mijn allereerste verhaal was toen ook nog in Quiz-vorm. Omdat dit steeds meer gebeurde besloot Rutger er verandering in te brengen en zo werden de stories geboren. :D Een ander leuk weetje is dat ik indertijd een topic had geopend met het idee om stories aan te kunnen duiden met genres. Toen dat ingevoerd werd was ik heel trots op mijn bijdrage, haha! :p
    Wauw, 82 abo's! Daar kon ik enkel van dromen. Ik schreef meestal TH-verhalen en hoewel ik ze zelf heel leuk vond (uiteraard haha) had ik denk ik maar de helft van dat aantal abo's. Daar was ik ook wel trots op. Nu schrijf ik enkel nog in Word in de hoop een boek uit te kunnen brengen ooit... Dromen mag. :D
    Maar mijn schrijfstijl van toen was ook niet alles, haha. We waren in de leer, hé! :p

@Babygirlvo
    Dank je wel!
    Ik vind het dan weer super erg dat ik me jouw naam niet kan herinneren, zeker omdat je moderator bent geweest. In welk jaar was dit? Misschien was ik toen al langere tijd inactief geweest. Ik ben best lang actief geweest wel, was soms een klein rebelletje in de fora samen met een nicht van mij, oeps! :D Gelukkig werd ik nooit geband, daarom hield ik mezelf wat koest. Ik kon niet zonder Quizlet vroeger! :p Ik schreef en las heel graag vroeger en kon niet zonder mijn dagelijks portie, haha.
    Hoewel ik ook vaak in het forum zat komt de 'Truth or Dare' me niet meteen bekend voor maar klinkt inderdaad alsof dat echt super plezant moet zijn geweest!

@RPNZL
    Ik mis ook wel die tijden, het stond werkelijk vol met fanfictions over Tokio Hotel, Justin Bieber, One Direction, Harry Potter, Twilight, Jonas Brothers, etc.. Hoofdstukken waren inderdaad steeds heel kort maar we hadden ons extra deeltje gekregen (soms lang wachten, soms veel in te halen) maar we waren content toen de auteur nog niet afgehaakt bleek of niet plots met een writers-block kampte! :D

[ bericht aangepast op 18 juli 2026 - 23:19 ]

"Some things in this universe are meant to be unknown."