• Hoi Allen,

De laatste tijd kijk ik steeds vaker om me heen naar een andere baan. Ik heb het gevoel dat ik niet meer helemaal op mijn plek zit.

Er is alleen één uitdaging. Na mijn studie ben ik bij mijn eerste werkgever blijven plakken en inmiddels zit ik daar al zo’n tien jaar. Daardoor is het ook ruim tien jaar geleden dat ik voor het laatst een sollicitatieproces heb doorlopen.

Mijn eerste stap is om in ieder geval een goed CV klaar te hebben liggen, voor het geval ik iets tegenkom dat me echt aanspreekt. Mijn huidige CV is qua stijl wat outdated.. Ik ben zelf niet zo van de poespas, dus ik zoek eigenlijk een simpel maar professioneel ogend CV.

Ik ben benieuwd naar jullie tips. Hoe maken jullie je CV? En wat zijn volgens jullie de “hacks” om echt een goede indruk te maken?

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Canva is gratis, gebruiksvriendelijk en heeft enorm veel mooie templates! Niet alleen prettig voor de looks, maar ook een goeie inspiratiebron voor toevoegingen aan je informatie.

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Ik maak mijn cv's tegenwoordig op Canva, daarnaast alles van nieuw naar oud, dus meest relevante bovenaan. Probeer het op een kantje te houden.

https://www.canva.com/resumes/templates/

Hier nog wat tips vanuit de overheid en UWV (UWV ligt er even uit blijkbaar, zou op redelijk korte termijn weer beschikbaar moeten zijn)
    https://www.werk.nl/nl/solliciteren/cv-maken
    https://www.werkenvoornederland.nl/over-de-rijksoverheid/solliciteren-bij-de-rijksoverheid/hoe-maak-je-een-sterk-cv

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Ik lees mee. Ik heb wel recentelijk nog gesolliciteerd, maar ik heb een te uitgebreid cv, sadly. Veel van die templates werken niet en ik ben nog altijd zoekende naar wat wel goed werkt voor een redelijk informatiedicht cv haha

Omnia mutantur, nihil interit

Ik gebruik Canva ook! Maar ik ben er geen ster in, dus daarin kan ik je niet helpen. Ik ben wel heel goed CV-taal, dus als ik je met de teksten kan helpen, doe ik dat graag!

Tijd voor koffie.

Ik zie voor mijn werk regelmatig wel cv's voorbij komen! Ik raad aan wel echt op de 1 pagina proberen te blijven en steekwoorden werkt vaak beter dan lange zinnen. De toelichtingen doe je toch in je motivatiebrief.
    Zelf zou ik ook aanraden om twee type cv's te hebben. Ik heb zelf een professioneler oogend cv en een die wat speelser is. Afhankelijk van op wat voor type bedrijf je solliciteert kun je dan bepalen welke je gebruikt. Bij een jonger of creatief bedrijf zou ik dan bv eerder een speelser cv gebruiken, maar voor bv de overheid wat professioneler en zakelijker.
    Oh + zet er iets persoonlijks op zoals je hobbies oid! Klinkt wellicht als ruimte verspilling, maar ik heb daar zelf altijd vragen over gekregen en stel daar zelf ook altijd vragen over als ik een sollicitatie heb met iemand. Het geeft een blik in je persoonlijkheid en dat is ook erg belangrijk, zeker als je in een team gaat werken. Als mensen gelijk soortige cv's hebben, kun je daarmee opvallen c:

[ bericht aangepast op 21 mei 2026 - 17:40 ]

baby, let's get messy, let's get all the way undone