• De stelling van deze week luidt:
    Wanneer je ontbijtgranen zoals cornflakes, chocopops of crusli met melk eet, valt dat onder de categorie \"soep\"

(dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Allebei vind ik smerig dus ik stem voor (voor mijn eigen gemak, zodat als ik zeg dat ik niet van soep houd dat ze me ook geen cornflakes of dergelijken aan proberen te bieden (cat) )

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Leodh schreef:
    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

Liar

Dramatic

Ik heb sowieso respect voor mensen die dat zo kunnen eten hahah. Ik moet het met yoghurt eten want met melk vind ik het zo enorm vies.

Maar terug naar de stelling. Je zou het een ontbijtsoep kunnen noemen, ja... Goeie hahah

Ich liebe dich 27.12.23

I guess, technically yes.

Maar alles in mij schreeuwt nee 😂

Soep is vloeibaar voedsel (vaak ook met vaste ingrediënten die bij de bereiding niet vloeibaar worden) dat bereid wordt door ingrediënten zoals groenten of vlees te koken. Soep is een van de oudste gerechten; al in de prehistorie werd soep gegeten. Het wordt wereldwijd gegeten in allerlei varianten.

Melk en een vorm van ontbijtgranen is inderdaad vloeibaar met vaste ingrediënten die niet vloeibaar worden, echter staat er dus officieel wel dat 'soep' bereid wordt door ingrediënten te koken. Nu bestaat het concept 'koude soep' natuurlijk ook, zoals een gazpacho, waar alle ingrediënten koud de blender in gaan. Maar dat doen we ook niet met een cornflake-situatie. Hoop ik dan toch.

According to The Oxford Companion to Food, soup is the main generic term for liquid savoury dishes; others include broth, bisque, consommé, potage and many more.

Vloeibare, hartige gerechten dus, volgens The Oxford Companion to Food. Gezien cornflakes niet per se als hartig kan worden gezien - ook niet als er stukjes pretzl ofzo in je cornflakes zitten - zou ik zeggen, nee. Cereal is geen soep.

Maar puur voor de fun vind ik ontbijtsoep wel een hele leuke term, dus ik zou er zeker geen problemen mee hebben als we het zo gaan noemen.

[ bericht aangepast op 22 april 2026 - 8:16 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ik haat deze stelling nu al :')

Maar wat vinden we dan van crusli met kwark of yoghurt? Is dat ook soep? (Zeg ik met een bet lege bak kwark met cruesli voor me).

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

eeeh no, soep is in mijn woordenboek water met gestoofde groenten. Therefore is cornflakes geen soep.

"A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"

Ik geloof niet in ontbijtgranen met melk.

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Babygirlvo schreef:

Valid

Ik heb nu eigenlijk wel vet veel zin in gwn zo'n pak cruesli muesli met die crunchy stukjes in van vroeger, shiiiittt. Niet met melk, maar gwn zo uit dat pak eten :Y)

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Babygirlvo schreef:

Uit nieuwsgierigheid: eet jij je cornflakes altijd zonder melk? Lijkt me zo droog

Frodo schreef:
    (...)

Uit nieuwsgierigheid: eet jij je cornflakes altijd zonder melk? Lijkt me zo droog

Yoghurt, Bes. Yoghurt of kwark.

Dramatic

Renna schreef:
    (...)
    Yoghurt, Bes. Yoghurt of kwark.

that's just cursed

Frodo schreef:
    (...)

Plottwist: ik eet geen ontbijtgranen. pam pam PAAAAAAAAAAAAAAAAM

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Babygirlvo schreef:
    (...)

Plottwist: ik eet geen ontbijtgranen. pam pam PAAAAAAAAAAAAAAAAM

Jarne, you know i love you, you're my bae en mede lychee-supporter, maar ... WAT DOE JE DAN IN DIT TOPIC

Frodo schreef:
    (...)

Jarne, you know i love you, you're my bae en mede lychee-supporter, maar ... WAT DOE JE DAN IN DIT TOPIC

I love it when you guys turn on eachother 😌

|| Thy hatred only wakes a smile. ||