• Hoi allen,

Newly single and poor ben ik mijn geldzaken een beetje op een rijtje aan het zetten :') Nu was ik benieuwd hoeveel geld mijn mede-single people besteden aan boodschappen (en let je dan op aanbiedingen, ga je naar de Lidl, of koop je gewoon waar je zin in hebt?).

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ik schommel gemiddeld tussen de 50 tot 70 euro per week aan boodschappen. Rekening houdend met het feit dat ik wekelijks wel echt minstens twee keer uit ga eten of laat leveren. Dus dat vertekend het beeld wel een beetje.:')

Ik kijk een beetje naar huismerken, maar eigenlijk ben ik er totaal niet mee bezig.

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

MT, lol.

Ik ben weer begonnen met het bijhouden, ik zit nu gemiddeld op zo'n 160 euro in de maand. Ik ga het liefst naar de Jumbo, maarr die hebben ze hier niet comfortabel genoeg in de buurt, dus de AH was eigenlijk de hele tijd m'n go-to. Aldi blijkt echter shittier een heeel stuk goedkoper, dus als ik de energie kan opbrengen ga ik nu eerst naar de Aldi in een poging m'n boodschappen daar te doen, en daarna naar de Appie voor wat ik nog mis.

Ik let gemiddeld op wat ik koop en wat niet, denk ik? Huismerk waar het kan, A-merk waar ik dat zelf toch liever wil. Aanbiedingen zijn chill, maar voor specifieke producten, bij mij. Tandpasta, kruiden en conditioner vind ik bijvoorbeeld altijd mooi meegenomen, die mogen prima een halfjaar in m'n kast chillen voor ik ze uiteindelijk gebruik. Maar iets dat ik eiigenlijk niet echt nodig heb, nu kopen omdat het in de aanbieding is; dat doe ik eigenlijk niet. Heb je namelijk toch weer geld uitgegeven, of het nou net iets minder is dan het anders geweest zou zijn, weg is weg. Verder doe ik zeker af en toe wat lekkers want plezier van leven is ook een ding en dus bloemen als ik weet dat ik er echt van kan genieten, want die dopamine is het me ook waard (blush)

Ben idd eigenlijk ook wel benieuwd hoe anderen het allemaal doen, interessante vraag!

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Ik ben ongeveer zo’n €150 per maand kwijt.
    Maar ik eet ook wel twee à drie keer per week bij mijn ouders.

Verder doe ik best veel aan mealpreppen: gewoon een paar keer een grote pan van iets maken en het per portie invriezen. Ik denk dat dat ook best veel geld kan besparen. En het is gewoon chill om het na een werkdag alleen nog op te hoeven warmen.

Meestal koop ik ook huismerkproducten en let ik bij sommige producten op aanbiedingen. (Maar ook ik koop geen producten die ik op dat moment niet nodig heb.)

Ik ga meestal naar de Plus, maar dat is puur uit gemak omdat die dichtbij zit. De Aldi zit ernaast, maar die sla ik meestal over want ik vind het een chaotische winkel en ook omdat die geen zelfscankassa heeft. (Slecht, I know.. XD)

Ik volg wel Gierige Gerda and one broke girl op social media. Zij bespreken iedere week de beste deals van de week.

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Ik zit denk ik ook rond de 160 per maand en bestel/uiteten zo'n 3 keer per maand + elke week haal ik 1 kantoordag lunch. Ik kook wel vegetarisch, dus dat scheelt wel.
    Ik doe voornamelijk boodschappen bij de appie en jumbo. A-merk of huismerk verschilt heel erg per product. Van Aziatische producten en specerijen koop ik vaak het A-merk, andere basic dingen zoals bouillon huismerk. Koekjes ook huismerk, chips weer A-merk haha.
    Ik probeer wel in het weekend te plannen wat ik in de week wil eten, daarmee ook kijkend naar wat er in de aanbieding is + wat er nog in mijn koelkast ligt.

baby, let's get messy, let's get all the way undone

Ik @ alle mensen boven me die zoveel beter met hun geld omgaan dan ik.

Elke twee of drie weken doe ik weekboodschappen voor tussen de 60 tot 90 euro. Daar doe ik een tijdje mee, al heb ik altijd basisdingen in de kast liggen zoals pasta, havermout, couscous en rijst. Tussendoor ga ik met enige regelmaat naar de winkel voor dingen die opgaan zoals melk, koekjes, brood van de bakker, etc.
    Ik spendeer ongeveer 13 euro per week aan lunch buiten de deur. Daarnaast bestel ik 1 keer per week of 1 keer per twee weken (of twee keer per week als het een slechte week is, hahaha) eten, dat is ong. 18 euro per keer er dan nog bij.

Ik probeer voor ik boodschappen doe gerechten vooruit te bedenken voor de aankomende dagen en daar de ingrediënten voor te kopen. Dan gooi ik minder weg en hoef ik t.z.t. geen energie te steken in bedenken wat ik wil koken, omdat ik dat al eerder bedacht heb en gerichte ingrediënten heb liggen.

Daarnaast bespaar ik zo min mogelijk op eten dat me meer plezier geeft dan dat het vervelend is dat het me kost (ik hou héél erg van fruit, dus ik koop ook echt wel eens duurder fruit). Ik eet bijvoorbeeld nauwelijks vlees (als ik het koop, is het biologisch dus dat is dan wel weer duur), daar bespaar ik wel weer op.

Als er aanbiedingen zijn voor 3 tubes tandpasta + 1 gratis, dan doe ik dat vaak wel, het is prettig als dat soort producten niet op gaan. Verder koop ik aanbiedingen alleen als ik het echt nodig heb, al is dat bij zoetigheid toevallig wel vaak het geval. :') Merkproducten ligt echt aan wat het is. Dierlijke producten koop ik biologisch (melk, eieren, vlees), zoetigheid koop eigenlijk altijd zonder merk, maar met beleg of zo heb ik wel echt voorkeuren.

[ bericht aangepast op 20 april 2026 - 22:41 ]

Tijd voor koffie.

Ik heb een tijdje netto 270 euro per maand onder bijstandsniveau moeten leven dus toen gaf ik tussen de 70 en 90 euro aan boodschappen uit ik ontbeet niet en sloeg om de dag avondeten over om de restjes uit de vriezer te kunnen rekken

Inmiddels heb ik een baan voor 8 uur, die wordt wel verrekend met mijn uitkering maar netto zit ik nu op bijstandsniveau (of misschien 20 euro erboven). Waar ik voorheen ieder product in een Excelsheet categoriseerde, kan ik dat nu godzijdank een beetje loslaten. Ik hou wel nog steeds alle bonnetjes en uitgaven bij (Kosten Manager-app is echt een aanrader!) maar ben wel meer gaan uitgeven aan boodschappen. In januari zat ik op €102,49, in februari op €167,89, in maart op €130,87 en voor april tot en met vandaag op €104,11.
    Dat is inclusief dingen als toiletpapier, maandverband, tampons, shampoo, handzeep, tandpasta en dat soort zooi.

Zelf zweer ik bij de AH: aan het eind van de dag is er heel veel dynamische korting van 70%. Dan heb je dus verspakketten voor €1,50 (waar je met een beetje rijst of pasta erbij 4x van kan eten). Zakken soepgroente voor €0,36 per zak (zak macaroni van €0,49 erbij en blik tomatenblokjes van €0,67 erbij en je hebt ook voor 4 dagen avondeten). Of een maaltijdsalade voor €1,70 of stoommaaltijd voor €1,80. En als ze in de bonus zijn is het al helemaal win-win: dubbele korting.

Overige basisproducten haal ik bij Nettorama, die zijn over het algemeen per product vaak tussen de 2 en 10 cent goedkoper dan bijv. Hoogvliet of AH. De Jumbo mijd ik omdat die het duurst is. Lidl ga ik heeeeeel af en toe naartoe, maar ik ben vaker goedkoper uit bij AH (groter assortiment en dus ook sneller een goedkopere variant).

OH JA en check de Tikkie-app! Die hebben regelmatig deals met 50% korting, 70% korting, zoveel euro terug of probeer gratis. Laatst had ik 4 tubes Aquafresh Whitening voor €1,30 ofzo doordat het bij Kruidvat 4 voor €6,99 was en ik via Tikkie 70% terug kreeg van 1 tube. Of Smintjes in de persoonlijke bonus bij AH terwijl ze bij Tikkie ook gratis waren. Dan maak je winst. Gratis zak drop terwijl ze 50% korting hadden: weer winst 😉. Doen ook weleens diepvriesmaaltijden mee (€4,- terug bij Bonduelle Pasta Pronto op dit moment) en vleesvervangers en Oma's Soep enzo

[ bericht aangepast op 20 april 2026 - 23:18 ]

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Too good to go is ook een goede app! Aan het eind van een werkdag, geven sommige winkels weg wat er over de datum gaat, gratis of tegen een lage prijs. Dit draait om donuts van de Starbucks tot producten van de supermarkt. Bakkersbroden, groentes van een lokale supermarkt, etc. Daar heb ik veel gebruik van gemaakt toen ik een langere periode in geldnood zat.

Tijd voor koffie.

@Zaalvoetbalclub, die gif is een mood. Ik voel me echt Richie Rich als ik hier bedragen zie. 😂 I mean onder de €40 per week vind ik oprecht knap, you go guys!

Ik zit momenteel op €500 per maand voor 2 personen (inclusief wekelijks bestellen). Alles bij Jumbo (online, boodschappen laten bezorgen).

Hiervoor heb ik 5 jaar alleen op mezelf gewoond, toen zat ik maandelijks op zo’n €300. Alles bij de Plus gehaald, omdat die het dichtstbij zat. Ik keek wel naar aanbiedingen, maar wilde niet ‘bezuinigen’ op m’n boodschappen – en had ook de luxe dat dat niet hoefde.
    Too Good Too Go was ook fijn, als je wist waar goede deals kwamen. Aldi en Lid bezocht ik in vakanties, om daar basic dingen in bulk op te slaan (vullen die voorraadkast!)
    Voor je eentje koken is ironisch duur, dus ik kocht vaak familiepakketten (Knorr) of andere verspakketten. Dan eet je 2 dagen hetzelfde gerecht, de rest vries je in.

•

Niet single en niet per se op een budget, maar ik vind het zelf wel fijn om wasmiddelen, vaatwasblokjes, tandpasta en shampoo in de aanbieding te kopen. Ja ik was 60 euro kwijt afgelopen week voor vaatwasblokjes alleen al, maar ik heb graag een goed merk (dreft) en heb er wel 4 zakken van 45 stuks ofzo voor. Zelfde doe ik voor m'n wasmiddel, waspods, wasverzachter en geurparels. Is af en toe wel een beetje timen, maar oh well.
    Alles wat we voor de rest meepikken in aanbiedingen is mooi meegenomen. Als we zien dat die Knorr maaltijdmixen in de aanbieding zijn willen we daar wel eens wat van meenemen bijvoorbeeld, Lasagnette gaat er altijd wel in bij mij. Maar we kopen het ook gewoon buiten de aanbieding om als we dat willen.

Ik koop meestal alleen chips als ze in de aanbieding zijn, voor mezelf dan toch. Anders eet ik daar veel te veel van :') Koekjes, snoep en dat soort zaken haal ik bijna niet - behalve m'n nep-sultana's voor werk - en dat drukt de kosten dan wel een beetje. Gun jezelf ook zeker wel wat lekkers hoor! Als ik zin heb in een pecanbroodje, haal ik dat ook gewoon. Maar wij kopen niet wekelijks chips/koekjes om te delen, anders is het binnen een dag foetsie (ik woon met een kirby in huis namelijk) en dat werkt niet zo goed samen met een dieet.

En wat veel mensen ook al zeggen, koken voor meerdere dagen en invriezen. Pasta-sauzen in bulk maken, hoef je alleen nog pasta te koken en saus te ontdooien en voila. Het is niet altijd leuk om 2 dagen na elkaar hetzelfde te eten, maar het werkt wel om een beetje kosten te besparen op boodschappen en om niet te veel eten weg te gooien. Al die Knorr verpakking enz. zijn voor 3-4 mensen. Sommige eten we met z'n 2en op, zoals de Taquitos, maar de Lasagnette kan je makkelijk in 4 porties verdelen.

May not be on a budget, maar ik let wel graag op de centjes #meneerkrabs

[ bericht aangepast op 21 april 2026 - 8:09 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Also, ik moet het nog even noemen voor wie het meegekregen heeft, maar mijn huidige overvloedige broodcrisis is 100% de schuld van Sil en haar To Good To Go mention, anders had ik mezelf nooit in deze situatie gewerkt (cat)

To Good To Go ~review
    Pro: je krijgt echt best veel! winst!
    Con: je krijgt echt best veel; in een random selectie. vergt wat mentale gymnastiek om te verwerken naar manieren waarop je het gaat opeten hahhaha

Leodh schreef:
    Also, ik moet het nog even noemen voor wie het meegekregen heeft, maar mijn huidige overvloedige broodcrisis is 100% de schuld van Sil en haar To Good To Go mention, anders had ik mezelf nooit in deze situatie gewerkt (cat)

To Good To Go ~review
    Con: je krijgt echt best veel; in een random selectie. vergt wat mentale gymnastiek om te verwerken naar manieren waarop je het gaat opeten hahhaha

Hahaha ik wil sorry zeggen, maar dit is stiekem een decennium-lang plan om jou allemaal brood aan te smeren voor een zeer goedkope prijs 😈

Tijd voor koffie.

Zaalvoetbalclub schreef:
    (...)

Hahaha ik wil sorry zeggen, maar dit is stiekem een decennium-lang plan om jou allemaal brood aan te smeren voor een zeer goedkope prijs 😈

😂😂😂😂😂😂😂

Als iemand die net een paar weken op haarzelf woont en zeer zeker het boodschappenbudget nog niet heeft uitgevonden, lees ik maar even mee. Hoezo is koken voor 1 persoon zo onmogelijk? (En duur 🤔)

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Necessity schreef:
    Als iemand die net een paar weken op haarzelf woont en zeer zeker het boodschappenbudget nog niet heeft uitgevonden, lees ik maar even mee. Hoezo is koken voor 1 persoon zo onmogelijk? (En duur 🤔)

Je kunt ook koken voor 2 personen en dan de volgende dag of de dag daarna dat weer eten ^^

Ik heb nog niet alleen gewoond. Altijd met iemand samen haha. Maar mijn budget alleen zou denk ik ongeveer rond de 200/250 euro zijn. Puur en alleen omdat ik voor mezelf koken saai vind en ik dus sneller naar iets van yumyum zal grijpen hahah. Maar denk dat er vooral veel geld aan snaai uitgegeven zal worden, oeps

Ich liebe dich 27.12.23

Leodh schreef:

To Good To Go ~review

Update op de broodcrisis: vanochtend maar ontbeten met in totaal twee witte pistoletjes, in plakjes gesneden en zodoende verwerkt tot wentelteefjes. (Woe is me, ikr)
    Dat brengt het verorberde broodaantal nu tot vier pistoletjes. De optimistische hoop is dat het wel gaat lukken de resterende twee ook op tijd op te eten. M’n vriezer loopt nog steeds over van het brood, maar we zetten dapper voort. Binnenkort gauw een slagroompunt naar binnen werken, want ik race ook nog tegen drie gebakjes om ze op te eten voordat ze niet meer goed zijn. We zullen doorgaan!