• Heb je een wacky droom gehad, of juist eentje waarvan je blij was dat hij niet echt was? Kwam je crush ineens tevoorschijn - of juist iemand waarvan je denkt waarom droom ik hier nou weer over? Stond je ineens weer in je basisschool of kwam het regelrecht uit de serie die je hebt gebinged voor het slapengaan?

Of zat je donderdagmiddag 16:00 in een leeg kantoor te dagdromen en nam dit een vreemde wending?

Deel hier je avontuur!
    Posts in de vorm van vibes of gifs zijn ook welkom, want zoals iedereen weet zijn dromen soms niet in woorden uit te drukken (fish)

[ bericht aangepast op 13 april 2026 - 16:38 ]

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Okay ik had twee dromen die ik even wilde delen :')

- We hadden een villain verslagen en toen werd zijn lair (aka abandoned factory) ineens een soort 'openbaar' dus toen ging iedereen looten en op ontdekkingstocht. Uiteindelijk ben ik naar binnen gegaan, maar één van de kamers veranderde ineens in een soort... logeerkamer van oma (die ineens dood was wtf)? Waar ik dus allemaal cutesy cottagecore treasure vond, die ik vervolgens moest delen met een vage kennis die ineens in mijn droom opdook HAHA rude Lotte, rude.

- Ik kwam op het Q forum en ineens stond er in dikke letters CANCELLED achter de RPG waar ik momenteel op hyperfixeer en ik was helemaal in paniek (krul)

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Ik droomde vannacht dat er allemaal vliegende mieren in mijn badkamer zaten en dat die op mij afkwamen terwijl ik uit de douche kwam. blegh!!! :(

If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

nerveus schreef:
    Ik droomde vannacht dat er allemaal vliegende mieren in mijn badkamer zaten en dat die op mij afkwamen terwijl ik uit de douche kwam. blegh!!! :(

Weet je zeker dat het geen vliegen waren?

Ik droomde net dus dat ik om onduidelijke redenen was gevraagd om te promoveren op mijn laatste scriptie die ik had geschreven en dat stuk uit te breiden. Maar dat was ik vergeten. Dat mondde uit in een wazige promotor die boos zei dat ik hem geen aanknopingspunten had gegeven voor een praatje aan het eind, dat ik niet wist wie mijn opponenten waren op de dag ervoor en het manuscript nog allerlei hiaten bevatte.

Alleen maar paniek.

Omnia mutantur, nihil interit

Dit is van een paar dagen terug maar ik droomde dat Trump deed alsof ie dood was. Had me fooled for two seconds so I was about to throw a party only to then realize he was lying and doing it as political strategy. Ik kom er nu dus achter dat er een (hoogstwaarschijnlijk staged) shooting in het witte huis was op die dag blijkbaar lmao

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Ik droomde vannacht dat ik iets van een discussie had over of een dorp tot de Vlaamse asbestregio behoorde. I really don't remember the details, maar ik kreeg vandaag op werk opeens flashbacks. Toen ik dit vertelde aan een collega, vond hij dat ik duidelijk vakantie nodig heb nu ik over werkgerelateerde dingen begin te dromen 🤣

Ik had deze nacht echt een maffe droom gehad. Ik had gedroom over de Percy Jackson cast leden uit seizoen twee, maar na hun set moesten ze leren en krijgen soort van prive onderwijs.

^Deze jongeren van de serie gaat het.^

Ze leren wiskunde, maar het was wiskunde op vmbo kgt niveau en de docent was mijn voormalige wiskunde lerares die ze les gaf. Het was echt maf, want toen wilde ik ook op die niveau wiskunde leren en toen ging de droom over mijn school niveau dat ik paar vakken op hoger niveau ging doen.

En tegen het einde zei de docent of het niet handig was drie vakken op hoger niveau te doen omdat ze beweren dat ik nooit een hbo opleiding deed en toen zei ik dat ik ooit een hele korte hbo opleiding deed en daar een certificaat heb en rekenen op 3f niveau deed en bewijs had om het de volgende keer te laten zijn.
    Dat was trouwens wel waar. Ik heb rekenen op een hoger/gevorderde niveau gedaan en hbo pedagogie van de paar maanden afgerond. Maar het was best een leipe droom.

[ bericht aangepast op 2 mei 2026 - 14:27 ]

Op vakantie droomde ik over backstage tours in drie theaters, ways to take your job with you on holiday xD
    En vannacht droomde ik (voor een deel van mijn dromen) daadwerkelijk over werk. Dat we eerst spullen voor de eerste acte klaar moesten zetten, maar niemand kwam helpen. Tot er blijkbaar een baby goat nodig was de voorstelling en ik die moest entertainen, want ze zagen dat ik dat leuk vond.
    Erg cute, en ergens grappig dat ik dit droomde net na het kijken naar een crime investigation doc over politiehonden.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ik droomde vannacht dat ik nog op mijn oude studentenkamer zat en leven in Leuven probeerde te combineren met leven in Oostende (komt wel vaker terug). Iedereen was aan het feesten en ik vond alles te luid en toen had ik me overslapen en er waren te veel planten (dat is altijd het geval als ik over kot droom for some reason) en plots kwam een ingebonden versie van 1/3 van mijn boek aan in mijn brievenbus in Leuven - waar ik niet gedomicilieerd ben - tegelijkertijd met een e-mail van een uitgeverij die ik niet aangeschreven had (en daar was ik me bewust van) met vage feedback en geen duidelijkheid of ze het effectief wilden uitgeven, maar de ingebonden versie stond vol met (getypte, zomaar in de tekst) aantekeningen die best wel hype leken.

help