• Hoi lieverds

Ik ben op zoek naar mijn nieuwste game-verslaving en misschien kunnen jullie daarbij helpen! Mijn verloofde (still feels weird to say that) gaat binnenkort een weekje snowboarden en dan heb ik dus het game-paradijs voor mij alleen (krul)

Games die ik gespeeld heb op de Playstation en heel leuk vond:
    - Clair obscure (expedition 33)
    - Fenyx rising
    - Banishers
    - Baldur's gate 3
    - Kena: bridge of spirits
    - A plague tale
    - Zowat alle Assassin's creeds
    - Skyrim
    - It takes two & split fiction
    - Horizon (zero dawn & forbidden west)

Games op nintendo switch:
    - Ori and the blind forest
    - Ori and the will of the wisps
    - Memories in orbit
    - Cereza and the lost demon
    - The legend of Zelda

Spelletjes die ik niet zo leuk vind:
    - alle shooters, racespelletjes en fifa
    - The witcher-games (3 keer geprobeerd maar meh)

Ik kijk alvast heel erg uit naar South of midnight (komt binnenkort naar PS) en Fable, maar dat duurt nog wel eventjes.

Wie heeft de gouden tip? *O*

"A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"

Renna schreef:
    (...)
    YAASSSSS keep us updated? 🥺

Ik heb de proloog gespeeld en ik moet wel nog heel erg wennen aan de trage/logge manier van bewegen. Ik heb hiervoor Memories in orbit gespeeld en dat mannetje was heel licht en zweefde bijna, dus dat is een heel groot contrast. De visuals zijn wel heel mooi tho !

"A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"

Frodo schreef:
    (...)

Ik heb de proloog gespeeld en ik moet wel nog heel erg wennen aan de trage/logge manier van bewegen. Ik heb hiervoor Memories in orbit gespeeld en dat mannetje was heel licht en zweefde bijna, dus dat is een heel groot contrast. De visuals zijn wel heel mooi tho !

Ahahahahah dat verschil is wel even wennen dan ja, en de sneeuw helpt dan ook niet mee :'D Volgens mij had ik dat ook in het begin 🤔

Dramatic

Ik denk dat je Lost Sphear, NiNoKuni en I am Setsuna op Switch mss ook wel leuk zou vinden! Ze zijn wat cosier en ik moet ze nog steeds uitspelen en heel erg story driven!

help

EASTSHADE!!! Oprecht, zoek deze game op. Ging deze een keer spelen on a whim en het heeft toen echt mijn leven overgenomen.
    De wereld, soundtrack, en vibes zijn zo mooi. Het deed me qua feel een beetje denken aan Skyrim/Oblivion, maar het heeft geen combat oid. Gewoon exploren, met NPC's kletsen, questjes doen, schilderijen maken, door de bossen fietsen, en steeds meer van de wereld ontdekken :3

Even door mijn geheugen (en Steam library) gegaan en ik denk dat deze ook wel iets kunnen zijn:

Exploration games die niet al te lang duren
    EASTSHADEEEE
    Rime (puzzelgame, cried my eyes out at the end)
    Lil Gator Game (heeft basically de hele Breath of the Wild moveset haha, het is heel charming)
    Paradise Killer (detective/murder mystery met een open wereld die je helemaal kan ontdekken)

Ontspannend
    Cozy Grove (Animal Crossing achtig? Werkt in real-time dus je hebt elke dag nieuwe stuff om te doen en het ging echt een tijd in mijn dagelijkse routine zitten <3)
    Stardew Valley (must-play als je die nog nooit gedaan hebt)

Visual novels
    Danganronpa > Murder mystery met Ace Attorney-achtige trials, super dark tho
    Zero Escape (999)/The Nonary Games > Escape-room puzzels en plottwists (die game heeft 100 verschillende titels lol)
    Beacon Pines > Mystery met veel exploration, choose your own adventure loop

Hidden object games > Dit is echt mijn guilty pleasure genre (':
    True Fear 1-3 (horror)
    Nightmares from the Deep 1-3 (pirate themed)
    Engimatis 1-3 (deel 2 is het beste)

Ik heb oneindig veel recommendations dus als je iets specifieks zoekt hmu ^^

Caution first, always.

Final Fantasy XVI tbh :Y)

O mia lost elan. Tu isag elythe.