• Dag lieve users,

Eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar gewenst! Dat al jullie (schrijvers)dromen uit mogen komen dit jaar.

Enkele dagen terug hebben we de winnaar bekend gemaakt van Story of the Year 2025. Deze zal één van de twee thema's van komende editie bepalen (en dit thema zullen we nog even geheim houden). We zijn momenteel echter nog volop op zoek naar het tweede thema. Post in dit topic dus zeker de thema's waar jullie graag mee aan de slag zouden gaan. Alle thema's worden daarna samen gegooid in een poll om zo het winnende thema te bepalen.

Voor wat inspiratie vind je onder de spoiler de thema's van voorgaande jaren.

2025: Murder mystery + season of the witch
    2024: Verboden liefde + eenzaamheid/verbondenheid
    2023: Enemies & lovers + mythes & sprookjes
    2022: Dromen + goed versus kwaad
    2021: Leugens + tijd
    2020: Verliezen + buitenaards
    2019: Superkrachten + lust
    2018: Zoektocht + code rood
    2017: Gothic + royalty
    2016: Alternate universe + oorlog
    2015: Komedie, Avontuur/Reisverhalen + detective

Laat zeker van je horen! *O*

Liefs,
    De mods

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Het heeft waarschijnlijk een meer catchy-naam nodig of een ander soort afbakening, maar ik zag iets in een ander topic hierover en eigenlijk lijkt me dat wel interessant:

platonische relaties

Verder denk ik aan iets als: the big twist of schijn bedriegt: dat er bvb een plottwist in je verhaal zit, of dat er iets in zit wat niet is wat het lijkt...

Geen idee of dit wat in de juiste richting is, haha. Maar ik vind het altijd leuk als er input wordt gevraagd!

Mijn brein breint zoals het breint.

Found Family doet het altijd goed volgens mij. Daar kan je ook het platonische in kwijt misschien.

Ik dacht zelf aan Dungeons&Dragons in de breedste zin van dat thema. Boardgame romance, of juist het verhaal van een d&d party in hun verhaal en dat je aan het einde erachter komt dat het een d&d game was, of gewoon Dungeons / Dragons in je verhaal als in epic fantasy.

Klimaat/Natuur? Iets wat actueel is en waar je ofwel de klimaat-scifi kant op kan gaan (wereld vergaat, mensen moeten vluchten naar mars, of naar london of naar rollende steden als bekendere voorbeelden) of iets kan doen met een stad waar ze een perfect klimaat hebben gemaakt voor wat voor reden dan ook, een magic system dat compleet op natuur en klimaat gefocust is, maar dit kan ook gewoon gaan over mensen die moeten wennen aan het nieuwe klimaat in een andere wereld (fantasy, een andere planeet, you name it). Zijn vast nog wel meer wegen die je in kan slaan hiermee.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

De thema's die het vorig jaar tot de poll haalden waren;
    - enemies to lovers
    - friends to lovers
    - forced proximity
    - the chosen one
    - queeste
    - fake dating

voor wie nog inspiratie nodig had (wbw) Laat maar weten of ze iemand dit jaar mogelijk weer aanspreken!

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Iets met natuur heb ik een verhaal-idee voor waar ik al een tijdje op zit te broeden :3 Leuk idee Maxime!

Misschien iets met Macht, de strijd om macht, iets in die richting? Ook lekker actueel met al die idioten aan de macht nu :')

En ben zelf enórm fan van cosy fantasy dus een cosy thema vind ik ook leuk: lage stakes, weinig drama, originele en unieke (lovable) personages, al dan niet fantasie.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Iets met natuur heb ik een verhaal-idee voor waar ik al een tijdje op zit te broeden :3 Leuk idee Maxime!

Misschien iets met Macht, de strijd om macht, iets in die richting? Ook lekker actueel met al die idioten aan de macht nu :')

En ben zelf enórm fan van cosy fantasy dus een cosy thema vind ik ook leuk: lage stakes, weinig drama, originele en unieke (lovable) personages, al dan niet fantasie.

Macht vind ik ook een toffe! Die kan je ook heel ruim nemen.

Mijn brein breint zoals het breint.

Ik vind wraak altijd wel een interessant thema :Y)

"Schijn bedriegt" zag ik ook langskomen, die vind ik ook tof!

Every villain is a hero in his own mind.

Hey,

Terug van weggeweest _O_
    Misschien het thema "Geschiedenis/tijdrijzen" of "folklore" of "kracht/macht".

x Stefanie.

'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

DeroGoi schreef:
    Hey,

Terug van weggeweest _O_
    Misschien het thema "Geschiedenis/tijdrijzen" of "folklore" of "kracht/macht".

x Stefanie.

Tijdrijzen folkolre en kracht/macht vind ik wel gaaf! :Y)

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Ik vind "verloren tijd" (of vergeten tijd) persoonlijk wel een leuke. Kan je veel kanten mee op (fantasy tijdreizen, meer psychologische verhalen, nostalgie, etc).

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Oh ik had er nog een paar!

- “Tijd” (sluit heel erg aan bij bovenstaande suggesties, maar alleen ‘tijd’ maakt ‘m breder)
    - “(On)gezond”
    - “Sprookje”
    - “Tegenovergesteld” of een variant daarop. Iig een thema dat te maken heeft met tegenpolen, tegenstrijdigheden, etc.
    - “Grijs” (en nee geen 50 tinten, ik bedoel dat het niet zo zwart-wit is als het lijkt ;p)

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain