• Veertien jaar geleden werd dit topic voor het eerst geopend door Overkill en vandaag open ik de 2025 editie! Ik ben heel benieuwd hoe jullie afgelopen jaar ervaren hebben. Laat gerust weten wat jullie hoogte- en dieptepunten waren en welke gebeurtenissen tot jullie cijfer hebben geleid. (:

De laatste editie dateert alweer van 2022 en toen deelden we gezamenlijk een 7.2 uit. Benieuwd of afgelopen jaar het beter doet.

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Ha. Ik denk niet dat ik een leuke toevoeging ben voor dit topic, laat staan een goede aftrapper, maar goed, het geeft wel een eerlijker beeld :')

Dit jaar was het zwaarste jaar van mijn leven. Ik ben mijn grootmoeder verloren, en de oom van mijn vriend overleed plotseling veel te jong. Waar ik vorig jaar zomer nog beter leek te worden, kwam ik begin dit jaar in een flinke terugval van mijn ziekte, en daardoor kreeg mijn vriend het ook heel zwaar, wat bij mij volledige paniek activeerde waardoor ik in het diepste dal in mijn leven kwam begin maart dit jaar, waarin ik geen enkele positiviteit, blijdschap of verbinding meer kon voelen en er alleen nog maar angst en verdriet was :')

De rest van het jaar ben ik bezig geweest om uit dat diepe dal te klimmen, maar daarvoor moet ik mijn grootste angsten in de ogen kijken ipv ze weg te stoppen. Ik ben elke dag meerdere keren aan het huilen, rakel heel diep weggestopte emoties uit het verleden op, en visualiseer de scenario's die ik boven alles vrees. Ondertussen probeer ik hoop te houden op een goede toekomst, terwijl ik ondertussen al mijn toekomstplannen in het water zie vallen (ik had willen reizen, trouwen en kinderen wonen krijgen rondom mijn 30e). En moet ik toezien hoe mijn vrienden die plannen wel allemaal uitvoeren, terwijl ik de ene na de andere bruiloft mis.

En ondertussen heb ik dagelijks de meest bizarre pijnklachten, moet ik om de anderhalf uur naar bed, slaap ik als een krant en kan ik nog steeds nauwelijks prikkels aan, waardoor ik ook bijna geen mensen kan zien of het huis uit kan. Ik ben blij als ik twee keer per week iemand anders spreek dan mijn vriend, en dan niet langer dan een uur. Oja en ik zit middenin het proces om ontslagen te worden en zit nu in de ziektewet, waardoor ik ook financieel flink in heb moeten leveren.

Al met al een klotejaar, maar de uitspraak "niet elke dag is goed maar er zit wel iets goeds in elke dag" is ook hier toepasselijk. Ik ben namelijk ook tante geworden van 2 neefjes en een nichtje dit jaar, waar ik al twee nichtjes van 2 heb die de lichtpuntjes in mijn leven zijn. En ik ben ook belachelijk trots op hoe ik met alles gedeald heb dit jaar, hoe ik mezelf nu ontwikkel en wat een ongelooflijke stappen ik zet. En het feit dat ik die trots kan voelen, is echt al een mega vooruitgang.

Toch geef ik 2025 het cijfer 2,5. Het kan nog erger, maar ik denk niet veel. En het betekent ook dat 2026 alleen maar beter kan worden.

Ergens voelt het wel even heel lekker om dit allemaal van me af te schrijven 🙈 Probeer zoveel mogelijk positief te zijn maar ik mag ook best erkennen dat het gewoon een heel erg zwaar jaar is geweest

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ik geef 2025 een 9!

Voor mij persoonlijk was het wel echt een heel goed jaar waarin allemaal mooie en leuke dingen zijn gebeurd. Ik heb weinig tegenslag ervaren en zat goed in mijn vel. Ik heb veel geïnvesteerd in zelfontwikkeling en zelfliefde. Daarnaast is het ook gelukt om een prachtige nieuwbouwwoning aan te kopen (die pas in 2027 klaar is, maar dat mag de pret niet drukken) en heb ik ook successen geboekt op mijn werk. Alleen in mijn familie speelden wat minder leuke dingen die best wel impact hebben gehad op mij. Daarom is het geen 10 dit jaar, maar het is zeker ook geen reden om lager te geven dan een 9, als ik alle mooie momenten bij elkaar optel!

Fijne feestdagen iedereen! (H)

If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

Ik ga voor een 9,5! 💛

Hoogtepunten (een greep uit):
    • Zo veel leuke boeken gelezen
    • Saunadagen
    • Paaspop
    • Vakantie naar de Ardennen met vriendengroep
    • Mijn 32e verjaardag mogen vieren
    • Castlefest
    • Huis gekocht met het allerleukste vriendje
    • Samenwonen met hiervoor genoemde allerleukste vriendje
    • Een nieuwe baan gevonden

[ bericht aangepast op 24 dec 2025 - 15:46 ]

Zonder er al te diep op in te gaan omdat ik dan meteen sad ben, een 3.
    Lost my cat, lost my job, about to lose my apartment, en depressiever dan ik in jaren ben geweest.

Heb gelukkig wel een goed support system, dus ik hoop dat 2026 weer de goede kant op zal gaan.

Caution first, always.

Lysander schreef:
    Zonder er al te diep op in te gaan omdat ik dan meteen sad ben, een 3.
    Lost my cat, lost my job, about to lose my apartment, en depressiever dan ik in jaren ben geweest.

Heb gelukkig wel een goed support system, dus ik hoop dat 2026 weer de goede kant op zal gaan.

♥️

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain