• Terug van weggeweest!

De laatste dagen van 2025 naderen met rasse schreden en zodoende is het wel weer eens tijd om een oude Q-traditie op te graven: de eindejaarsberichtjes (blush). Dit is naar het idee van Nonnatus in 2013 (!), een speciaal topic waarin je de kans hebt om je lieve online vrienden te laten weten hoe ontzettend blij je bent dat ze bestaan. Het is een topic dat draait om het delen van liefde, dankbaarheid, positiviteit en hoop voor de toekomst.

Waar ben jij dankbaar voor na het afgelopen jaar? Of beter nog: wíe ben jij dankbaar voor? Wie verdienen er allemaal knuffel gif-jes en sappy tekstjes zodat ze mogen weten hoe blij je met alleen al hun aanwezigheid en bestaan bent? Drop je eindejaarsberichtjes in dit topic en laat je mede Q'ers weten hoe fantastisch ze zijn. Houd je niet in: het woordlimiet van een forumpost staat mij niet helder bij, dus dit is je uitnodiging grenzen te verleggen en meer dan twintig man op te noemen: je mag hier iedereen bedanken!

Om zelf alvast af te trappen: een dikke bedankt naar iedereen die hier nog altijd rondspookt. Of je nu RPG-fanaat bent, of fanatiek meedoet aan forumspelletjes tegen de mods, een stille story-lezer of een fervent Qreator; ik ben ontzettend blij en dankbaar dat jullie er zijn. De site zou niet meer bestaan zonder jullie; jullie zíjn Qreaties. Wat ontzettend tof om jullie in jullie eigen vertrouwde hoekjes voorbij te mogen zien komen, om voor jullie te mogen werken aan nieuwe ontwikkelingen van de site en kleine initiatiefjes zoals dit topic. Ik ken jullie zeker niet allemaal, maar ik kan je garanderen dat je het licht bent in het leven van iemand om je heen en we genieten hier van je aanwezigheid. Dankjulliewel dat ik nog altijd jullie modje (--oké, admin. het wordt goed tijd voor die demotie, want ik kan nog steeds niet boemen in het tel-topic zo) mag zijn. Heel veel knuffels en liefde gewenst voor het aankomende jaar, ik hoop jullie allemaal weer veel online te mogen zien (flower).

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Pfoe, ik ben in een zeer dankbare/sappy bui so this is gonna be a long one. In no perticular order:
    - Eerst en vooral: mijn mede-modjes/admins: wat een privilege om in een team te mogen werken waar iedereen openstaat voor feedback en er op zo'n constructieve manier met elkaar wordt omgegaan. Ik zou deze geweldige/vreemde/nietaltijdevendankbaremaarnogsteedsfantastischtoffe job met niemand anders willen doen. I love you awesome nerds.

- Ekko/Lieke aka ride or die: WHERE DO I BEGIN. Ik ben zo blij dat ik je beter heb leren kennen dankzij de THG-RPG want nu heb ik videocalls met gelach en gegiechel tot er een astma-inhaler bij moet worden gehaald en katten die zusjes blijken te zijn en topics over ajuinen (i'll call them ajuinen until the day i die) en een geweldig boekidee en murals en rekruut-zoektochten en bovenal: een vriendschap waarin ik volledig mezelf kan zijn. Ik kan niet wachten om je deze zomer te meeten <3 maak je maar klaar om helemaal platgeknuffeld te worden!!

- Renna/Lois aka the best writer in town: alleen al jouw aanwezigheid op het forum maakt me vrolijker. Je bent zo'n ontzettend positief mens en je kennis over het schrijven is volges mij ongelimiteerd (teach me your ways sensei). Duizend maal dank voor het nakijken van mijn crappy first drafts en de tips die je geeft want ze zijn voor mij onmisbaar en dankjewel om gewoon jij te zijn.

- Froukje/Leodh aka cheeky monkey: Jij gek mens. Je humor is letterlijk ongezien. En NAAST die humor ben je ook nog eens super slim en getalenteerd? This ain't fair, you know. Ik kan je letterlijk word vomit bezorgen en binnen tien minuutjes heb jij er een mooi gestructureerd bericht van gemaakt. HOE? Ik heb zoveel liefde voor jou en ik wil heel graag verder lezen over Romeo and i also can't wait to meet.

- Jen/Rumi aka the cutiest patootiest: sinds Theorin ben jij een van mijn safe places geworden en met jou schrijven is even makkelijk als ademhalen. Ik kan niet wachten om het terug op te pikken en te ontdekken welke verhalen we nog meer in onze mars hebben, want ik heb zo het gevoel dat wij nog lang niet klaar zijn <3

- Caverna/Marjanne aka mother Q: jeetje, wat kijk ik op naar jou. Ik heb je dit al eens gezegd, maar de manier waarop jij omgaat met de worstelingen in je leven en hoe bespreekbaar je dit maakt, vind ik zo ontzettend mooi. Ik wens jou al het goede toe in 2026 <3

- Moriendi/Claire aka friendsarestrangerswejusthaven'tmetyet: urgh can we MEET ALREADY? Ook jij brengt zoveel positiviteit naar Q en ik wil heel graag meer samen schrijven, so pls?

- SPECS/Jolijn aka pink pony club: Q zou niet hetzelfde zijn zonder jouw roze kleurtje. Je bent een vaste waarde hier en ik hoop dat je nooit vertrekt <3

- Catmint/Maxime aka Q's little kitty: Ik waardeer heel erg hoe open je communiceert en gewoon zegt waar het op staat. Dat is niet altijd even gemakkelijk, maar jij doet het wel makkelijk lijken. Dus dankjewel daarvoor (:

Ik ben mensen aan het vergeten dus er komt waarschijnlijk een deel 2 aan maar ik ga dit al posten voor ik het kwijt ben xx

Even the smallest can change the course of the future

Frodo schreef:
    - SPECS/Jolijn aka pink pony club: Q zou niet hetzelfde zijn zonder jouw roze kleurtje. Je bent een vaste waarde hier en ik hoop dat je nooit vertrekt <3

dhqw7wdnWDU9

Wat liefff, dankjewel (bloos)
    Stiekem moest ik heel erg grijnzen om de pink pony club hahahaha, nu zit dat deuntje zo lekker in mijn hoofd :W

[ bericht aangepast op 11 dec 2025 - 20:29 ]

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Aaaahh Bes, ik lees dit echt precies op het moment dat ik het nodig heb, heel lief dankjewel ♥️

Ik heb momenteel geen ruimte of energie om hier uitgebreid iets neer te zetten (misschien komt dat nog) maar ik wil wel even zeggen dat ik het idee heb dat enkele van mijn contacten hier afgelopen jaar echt meer zijn verdiept (gedeelde smart is halve smart) en dat ik daar heel dankbaar voor ben ♥️🥰

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

!!!! oh my god I totally forgot about this but oh my, wat was dit altijd een hoogtepunt van het jaar <3

@Bes HOU OP MIJN HART 🥺😭 ik heb even geen woorden om te reageren want mijn gezicht is warm van het blozen en MISSCHIEN staat er een klein traantje van blijheid in mijn ooghoek maar ik kom snel met een payback eigen eindejaarsberichtje

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ik merk echt dat ik ook graag een lang bericht schrijf en dat een klein kort berichtje zo underwhelming lijkt en ik bang dat ik lieve mensen die ik heel fijn vind vergeet, help :'D

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

SPECS schreef:
    Ik merk echt dat ik ook graag een lang bericht schrijf en dat een klein kort berichtje zo underwhelming lijkt en ik bang dat ik lieve mensen die ik heel fijn vind vergeet, help :'D
    `

Ahh, gelukkig passen er 300 posts in dit topic. mocht je later nog meer lieverds willen toevoegen mag dat toch altijd? (blush)

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

- Iedereen die op mij reageert in LJH: ik ga sowieso mensen vergeten als ik dit een per een probeer te doen, dus bij deze bedankt voor al de support, liefde, en geeky momenten in de topics. Ik wens jullie allemaal veel liefde en warmte toe in 2026!

- My fellowship of the Qrew: Ik ben erg dankbaar voor het werken in zo'n fijn team, en ik waardeer jullie stuk per stuk. Op naar een tof 2026 en nog meer jaren fantastisch samenwerken!

- Miyah: ik blijf enorm dankbaar voor dat we elkaar hebben leren kennen via Q-verhalen, (in ca 2011 alweer, hoe?!) en dat we al jaren zo'n goede vrienden zijn. Ik zou niet zijn waar ik nu ben zonder jou en je support, Three. En van slushs tot Divergent, van de Efteling tot Broadway, onze verhalen zijn altijd een highlight in mijn dag/week. Op naar nog meer avonturen samen beleven en schrijven!

[ bericht aangepast op 14 dec 2025 - 13:01 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Nu ken ik slechts heel weinig mensen echt persoonlijk, maar aangezien ik nu schaamteloos complimenten mag geven aan mensen van slechts observatie, hierbij:

- Leodh / Froukje: Wat ben jij een ontzettend fijn mens om mee te converseren. Je bent grappig, bedachtzaam, erg lief, en gewoon een erg prettig persoon om mee te praten. Je liet me gezien voelen op momenten dat ik dacht alleen te zijn. Ik hoop dat jij een erg fijn nieuw jaar krijgt.

- Caverna: Alhoewel ik vrijwel geen gesprekken of interacties met jou heb gehad, ben jij (van wat ik kan zien) een ontzettend behulpzaam en lief persoon. Het is altijd fijn om je te zien in fora. Je hebt altijd goed doordacht advies en komt enorm empathisch over. Ik hoop dat je jezelf net zo goed zult behandelen aankomend jaar als je anderen behandelt, volgens mij heb je dat nodig.

- Morana: Ik ken jou eigenlijk helemaal niet, maar ik houd ervan hoe recht door zee jij bent in fora. In het LJH ben je er eigenlijk altijd om agressief support aan mensen te geven die met klootzakken dealen and I'm here for it

- Ringwraith: Ik ken jou ook niet persoonlijk (maar je hebt wel een paar keer door de jaren heen complimenten aan mijn schrijven gegeven and I need you to know that they unironically meant very much to me - especially given the fact that I was 14 with one of them and looked up to you very much at the time (being a published author and all), so, thank you so much about those two(?) or so compliments), maar ik houd van jouw boeken reviews lezen. Mijn veertienjarige zelf vanbinnen kijkt nog altijd wat tegen jou op en ik vind het dus leuk om je nog steeds actief te zien hier (:

Mochten er meer complete (halve?) vreemdelingen zijn die ik wil complimenteren, zal ik dat vast nog toevoegen later (cat) (Ik weet niet echt meer goed hoeveel mensen ik officieel "ken" hier aangezien ik heel weinig zelf met mensen communiceer, maar zit hier al wel sinds 2014 en herken eigenlijk alle namen wel lololol (en was vroeger actiever))

[ bericht aangepast op 15 dec 2025 - 8:34 ]

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Oké dit duurde even, maar ik wilde alle berichtjes vanuit mijn hart schrijven dus ik had even een paar uur nodig :') Here we goooo

Bes/Frodo: Bes, vruchtje van me, ik overdrijf niet als ik zeg dat ik jouw stukje als laatste schrijf omdat ik het - ironisch genoeg, als schrijver - zo vreselijk moeilijk vind om de woorden te vinden om over te brengen hoe blij ik met jou ben. Ik heb zelden iemand ontmoet die zo weinig mentale ruimte kost en zo ontzettend veel energie teruggeeft. Ik kan mij de hele dag down en energieloos hebben gevoeld, maar een uurtje met jou en het voelt alsof ik helemaal gloei vanbinnen. Het voelt als een droom dat ik niet alleen met jou mag RPG'en, maar dat we ook daadwerkelijk samen aan een boek mogen schrijven. Ik kan niet wachten om te zien waar ons project heengaat, maar stiekem ben ik nog nieuwsgieriger en enthousiaster over hoe onze vriendschap gaat ontwikkelen. I hope you never leave my life.

Echter, je kan er vanuit gaan dat ik je nooit bij mij thuis ga uitnodigen. Hoewel ik het idee van een sleepover met katten en blankies en films en spelletjes en cocktails met jou echt bijna onweerstaanbaar vind, ben ik ervan overtuigd dat jij 's nachts stiekem allemaal witte post-its met 'rekruut' erop gaat verstoppen (cat) I will not have that.

Ik kan niet wachten om je in je prachtige witte jurk te zien. Imma cry so hard :')

Maia/Mielikki: te adoro, cara mia <3 Iets meer dan tien jaar geleden kwam jij in mijn leven, en met jou kwam Juniper. Jullie zijn in mijn hart onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik vind het een oprechte eer (en een boegbeeld van jouw diepgaande karakters) dat ik haar een decenium later nog steeds beter mag leren kennen. Onze vriendschap geeft mij na al die tijd nog steeds zo veel geluk. Ik kan enorm genieten van hoe jij vreselijk kan stuiteren, hoe eigenwijs je kan zijn (je hebt zelfs mijn karakter ontvoerd zodat hij niet dood kan gaan, I mean..), maar vooral van hoe veel liefde, tijd en aandacht jij steekt in de mensen om wie je geeft. Ik leef op van jouw (soms wat absurde) bijnamen en ik voel me op de allerbeste manier uitgedaagd door jouw interessante en onverwachte vragen. I hope to one day become worthy of the love you give me.

Jamie/Lysander: maat, ik denk niet dat je weet hoe veel ik van je hou <3 Van iedereen op Q ben jij mijn oudste vriendje en hoewel we elkaar shortly uit het oog zijn verloren hebben we best een groot deel van elkaars leven meegemaakt. Het voelt als een eer dat ik zo veel verschillende kanten van jou heb mogen leren kennen. The good and the bad. I am extremely proud of you - like, goofy, uncomfortable parents type of proud. ehe c: I love you more than Tyler loves Taco Bell.

Ik heb dus even teruggezocht naar de oude eindejaarstopics (oml ik ga stuk) en hoewel er veel is veranderd, is dit eigenlijk hetzelfde gebleven: "ik hoop gewoon dat we nog 40 jaar bevriend blijven" - 2016. Bijna tien jaar later zijn we goed op weg <3

also, speciaal voor jou

Je hebt geen idee hoe naar ik werd van het zoeken tussen al die IT gifs 0,0 But, I love every version of you soooo *shudders* here you go

Jennifer/Rumi: hoewel je de onbeschofte audacity hebt om zo ver weg te wonen, heb ik eigenlijk nooit het gevoel dat je ècht ver weg bent. Met jou lijkt het alsof we elkaar morgen weer gaan zien, maar dat we vanavond tussendoor nog even appen om weg te dromen over onze karakters. We kennen elkaar misschien net een paar maanden, maar het voelt alsof je er eigenlijk altijd al was. Onze gesprekken voelen gezellig en veilig en bovenal als een podium om onbeschaamd heftig te hypen over ons verhaal. Jouw hart zit echt in jouw schrijfwerk en dat is voelbaar. Ik dank de Q-goden op mijn knietjes dat we elkaar zijn tegengekomen, want na zesmiljoen pagina's heb ik nog steeds niet genoeg van Gail en Elijah. They are everything that is wrong with us and I am here for it. :Y)

Claire/Moriendi: with all due respect, I have seldomly met a more cruel writer and I love that about you c: Maar los van jouw arme arme, vreselijk interessante en waanzinnig goed uitgewerkte karakters ben ik ook gek op jou. Je bent een oneindig lief mens die altijd zorgt voor een safe space en een weldaad aan liefde en gezelligheid. Ik hoop dat er een keer een tijd komt waarop we allebei genoeg tijd hebben om een keer te ORPG'en, want ik denk dat we echt een briljant (although probably slightly diabolical) verhaal neer kunnen zetten.

Het leven heeft je nogal wat lellen gegeven in het afgelopen jaar, and if there's a god out there I will beat his ass for that. Jij verdient zo veel goeds in je leven. <3 Ik hoop dat je komende jaar minimaal 234% beter wordt en ik hoop dat dat ene waar wij het van de zomer over hebben gehad mag doorgaan en dat je happy met jezelf mag zijn.

Froukje/Leodh: oh my lord where do I begin. I feel like we're the enemies to lovers trope, but all of it at the same time. You're lucky I fucking love that trope. (cat)

Froukje, lieverd, wat ben jij een ontzettend mooie ziel. Alles aan jou, van je chaotic evil chaos tot de oprechte liefde waarmee je ons overlaadt tot je de shaduwkanten die je eerlijk met ons durft te delen - alles aan jou is lovable. Ik ben immens blij dat je in mijn leven bent en ik kan niet wachten om je weer te knuffelen (and to hit you with a slipper for all the crap you've pulled this year).

Annie/vergankelijk: wat heb jij altijd een ontzettend lieve en warme uitstraling. <3 Ik geniet altijd van onze gesprekken. Tbh, ik ben oprecht zo onder de indruk van jouw schrijfstijl en jouw karakters, stiekem kijk ik een beetje tegen je op. Een compliment uit jouw hoek voelt altijd speciaal c:

Loïs/Renna: you are a CUTIE. and a PATOOTIE. en ik kijk er enorm naar uit om je straks in het echt te leren kennen. Jouw aanwezigheid op het forum is altijd zo ontzettend fijn. You deserve every good thing that comes your way <3

Jarne/Babygirlvo: ik wil graag even dit moment gebruiken om te benadrukken dat als ik jou zie op het forum, ik automatisch jouw veertienjarige hoofd voor mij zie. Ik gok dat de laatste keer dat we elkaar gezien hebben meer dan 10 jaar geleden is en toen waren we allebei nog awkward pubers. Het maakt niet uit dat je inmiddels ""volwassen"" bent geworden, I will always remember your stupid teenage face and I will neverever change it, even if we meet again. You are, in fact, babygirl. xxx

Allerlaatst even een special shout-out naar Sharon, Belle en Lucca (en Maia en Jen, duh, maar jullie heb ik al bedankt), thank you for not letting our story die out <3 Jullie zijn stuk voor stuk ontzettend goeie schrijvers en ik vind het een eer om te zien dat jullie nog steeds de tijd nemen voor deze RPG. Ik geniet ontzettend van ons gezamelijke werk, ook al gaat het op een lager tempo. Op 1 januari bestaat onze RPG een heel jaar! Wat echt een record is in huidige Q tijden. I owe that all to you guys c:

Als ik je ben vergeten, beat me with a stick. I am truly sorry.

[ bericht aangepast op 15 dec 2025 - 15:17 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

@Lieke
    Nfjksdnfjskfnjdsk <3 Ik ga later pas inhoudelijk kunnen reageren (wanna take my time!), maar bedankt voor je ontzettend lieve berichtje, fren.
    Je bent echt een schat! 🫶❤️

Also, thanks voor de gif en die link van vanochtend. Ik ben al de hele dag aan het lachen erom😂🎈

Caution first, always. || FIYER0 > Lysander

@Lieke
    Basically heb ik de same babyface, maar dan met een bril en een doorkomende stoppelbaard die ik het liefst wil laten weglaseren. :P
    Maar ik denk ook nog wel eens terug aan die tijd, hopelijk lukt het om nog eens een Qmeeting te hebben, want heb alleen maar fijne herinneringen!

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

(H)

Your Butt is Mine!