• Ik heb inspiratie nodig voor nieuwe hobby's. Door mijn ziekte zit ik hele dagen thuis en dit al twee jaar, dus ik heb alle standaard hobby's al gerouleerd.

En zodoende kwam ik op dit topic-idee: wat zijn jullie leukste, bijzonderste of juist meest normale hobby's, die jullie nu óf in het verleden gedaan hebben?? Niet alleen ter inspiratie voor mij, maar ook gewoon om lekker met elkaar te delen (:

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

HalfBloodPrince schreef:
    Ik denk dat beide 'bijzondere' hobbies die ik heb niet echt geschikt zijn voor het forum tbh
    :X xD
    Nu ben ik zo benieuwd!!!

Sunchild schreef:
    (...)Nu ben ik zo benieuwd!!!

Ik weet dat de meeste nu volwassen zijn maar het feit dat ik bang ben om geband te worden xD

Eentje kan ik wel vertellen

Sinds dat ik jong ben heb ik een obsessie met wapens en niet alleen de standaard wapens maar ook historische wapens en fantasy wapens. Ik heb dan ook ondertussen een verzameling thuis. Daarnaast zoek ik uit wat de impact is van specifiek wapen en hoe ik het kan behandelen (dit komt doordat ik verpleegkundige ben en wonden op een of andere manier fascinerend vind :X ) Oprecht geen idee waar dit vandaan komt (stiekem blame ik Lord Of the Rings en Van Helsing met hun wapens :Y) )

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Ik weet dat de meeste nu volwassen zijn maar het feit dat ik bang ben om geband te worden xD

Sinds dat ik jong ben heb ik een obsessie met wapens en niet alleen de standaard wapens maar ook historische wapens en fantasy wapens. Ik heb dan ook ondertussen een verzameling thuis. Daarnaast zoek ik uit wat de impact is van specifiek wapen en hoe ik het kan behandelen (dit komt doordat ik verpleegkundige ben en wonden op een of andere manier fascinerend vind :X ) Oprecht geen idee waar dit vandaan komt (stiekem blame ik Lord Of the Rings en Van Helsing met hun wapens :Y) )

Ai, neehoor Sylvie, dit krijgt meteen een perma ban. Ajuus!
    (grapje <3 )

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

@Marjanne: Wat ook leuk is is om fotoboeken te maken van dingen met vrienden of vakanties. Is een project dat je makkelijk kan laten liggen en weer oppakken en dan heb je daarna de herinneringen superleuk fysiek in plaats van in de eindeloze abyss van de galerij op je telefoon. En je kan een leuk onderschrift toevoegen of kleine grapjes bij sommige foto's. Mijn moeder deed dat vroeger, dus van mijn kindertijd is een heel leuk en schattig fotoboek. Ik wil nog steeds een mooi fotoboek maken van alle gezellige thee-drink-sessies met een bepaalde vriendengroep ^^. En ik bedoel irl fotoboek maken, dus foto's uitprinten en zelf inplakken en dingen opschrijven etc. Online kan ofc ook, maar lekker met je handen en die foto's bezig, dat vind ik toch wel echt een vibe :3

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    @Marjanne: Wat ook leuk is is om fotoboeken te maken van dingen met vrienden of vakanties. Is een project dat je makkelijk kan laten liggen en weer oppakken en dan heb je daarna de herinneringen superleuk fysiek in plaats van in de eindeloze abyss van de galerij op je telefoon. En je kan een leuk onderschrift toevoegen of kleine grapjes bij sommige foto's. Mijn moeder deed dat vroeger, dus van mijn kindertijd is een heel leuk en schattig fotoboek. Ik wil nog steeds een mooi fotoboek maken van alle gezellige thee-drink-sessies met een bepaalde vriendengroep ^^. En ik bedoel irl fotoboek maken, dus foto's uitprinten en zelf inplakken en dingen opschrijven etc. Online kan ofc ook, maar lekker met je handen en die foto's bezig, dat vind ik toch wel echt een vibe :3

Ooooh dit vind ik echt een heel leuk idee! Dit ga ik doen ergens in de komende tijd, is ook een mooi langlopend project en ondertussen eentje zonder haast! Dankjewel ❤️

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Ohhh dit vind ik echt heel cool!

Tiktok video's maken!!

Your Butt is Mine!

Ik weet niet hoe bijzonder het is, maar ik maak graag analoge foto's. Vind het echt leuk om een rolletje vol te schieten en dan verrast te worden met wat ik heb geschoten en of het überhaupt gelukt is.

Houd ook van Pinterest borden maken haha.

Alleen maar tranen van geluk

Caraxes schreef:
    Ik weet niet hoe bijzonder het is, maar ik maak graag analoge foto's. Vind het echt leuk om een rolletje vol te schieten en dan verrast te worden met wat ik heb geschoten en of het überhaupt gelukt is.

Houd ook van Pinterest borden maken haha.

Dat is leeeeuk, wat voor camera heb je?

Caverna schreef:
    (...)

Dat is leeeeuk, wat voor camera heb je?

Ik gebruik point and shoot cameras (Pentax Espio en Canon Prima super 130)!

Alleen maar tranen van geluk

Not sure of het een hobby te noemen is, maar ik vind het leuk om nieuwe talen te leren?
    Daar kun je heeeel wat uren in stoppen haha, het is nuttig, en het geeft dingen zoals series/films/games/boeken ook weer een nieuwe twist als je het in je target language kan kijken/spelen/luisteren voor oefening.

Caution first, always. || FIYER0 > Lysander