• Hallo Q.’ers,

Ik ben op zoek naar iedere tip omtrent het inrichten van een huis. Woonwinkels. Waar te beginnen. Wat te kopen. Wat niet te kopen? Wat mag je niet vergeten?

Nu de gemiddelde leeftijd op Q. flink is gestegen zullen meer mensen hier mee zitten of hier ervaring mee hebben, dus hit me up!

Ik heb een partner die het liefste de hele inrichting bij IKEA koopt, dus ik zit in een enigszins vergelijkbare situatie, haha.

Het helpt mij om op Pinterest foto's te verzamelen en daarin patronen te ontdekken van wat je mooi vindt! Die winkels komen dan vanzelf wel.

Omnia mutantur, nihil interit

Ik keek altijd jaren lang van die verhuis/huizenjacht programma's, voornamelijk de Engelse variant met Phil en Kirsty, maar toch :Y)
    Daar haal je wel veel inspiratie uit qua wat je wel en niet mooi vind en het voordeel is; drankje erbij, snacks erbij, dekentje en je kunt een dagje chillen voor je inspo :Y)

Ik vind huizen die een industriële boerderij uitstraling hebben heel mooi, dus houten vloeren, ijzeren aspecten zoals van die schuifdeuren, balken, fluffy vloerkleedjes en een grote stoffen hoekbank o.a.

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Gefeliciteerd met je nieuwe huis! :Y)
    Toen ik mijn nieuwe woning kreeg, heb ik veel inspiratie gehaald uit Ikea’s website. Zij hebben een ‘ontdek per ruimte’ feature waar ze per kamersoort verschillende thema’s afgaan en voorbeelden laten zien van kleurcombinaties, inrichtingen etc. Dat maakt het heel makkelijk om een idee te krijgen van wat je wel/niet mooi vindt. Aangezien winkels elkaar toch nadoen hoef je dan niet eens per se bij Ikea te kopen, want andere winkels hebben vaak iets soortgelijks wat misschien betere kwaliteit (of juist goedkoper) is. ^^

Ik moest al mijn spullen opnieuw kopen omdat ik uit het buitenland kwam, dus ik heb veel bij Ikea gehaald voor de relatief lage prijs. Maar Ikea is echt hit or miss. Ik ben bijvoorbeeld heel tevreden met mijn bed en matras, maar minder met hoe mijn bank zit na 1,5 jaar gebruik. (‘:

Caution first, always. || FIYER0 > Lysander

Ik zit in precies dezelfde periode nu. En oo wat is het lastig om ergens te beginnen! En wat moet je over veel dingen nadenken. En praat me niet over keuzes maken. Wat een (soms ook wel leuke) ramp!
    Wat ik vooral doe is, veel kijken op tiktok en Pinterest. En ook, wanneer je toegang hebt tot het huis, een foto maken van je ruimte en hem uploaden naar chatgpt en vragen om een inrichting te maken naar jouw smaak als inspiratie. (Dus ook zeggen welke stijl je mooi vindt). Dan maakt hij dus een foto van jouw ruimte en inrichting welke je mooi vindt. En als je tevreden bent, kun je daarmee werken.
    Verder ben ik gewoon eens naar een woonboulevard geweest om verschillende winkels af te gaan en om vanalles foto’s te maken. Vaak kun je ook van de vloer enzo (als je die hebt uitgekozen of op het oog hebt) een staaltje lenen om te kijken of het allemaal een beetje past.

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

All of the above &

Ik kan ook je heel erg aanraden om de wat betere kringloopwinkels in de gaten te houden! Wij hebben prachtige tweedehands meubels, waaronder een heerlijke schommelstoel waar ik iedere dag in lees (en dat voor een tientje 😌). Als je wel hele specifieke ideeën hebt, bijv. door Pinterest, kan je ook kijken of er een lokaal bedrijfje is die iets voor je kan maken (zo onze eettafel). Wij hebben ook veel Ikea meubels hoor, het vult elkaar aan!

Oh ja en outlet stores! Fancy stuff for good prices 😏

[ bericht aangepast op 24 mei 2025 - 18:46 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Zoya schreef:
    All of the above &

Ik kan ook je heel erg aanraden om de wat betere kringloopwinkels in de gaten te houden! Wij hebben prachtige tweedehands meubels, waaronder een heerlijke schommelstoel waar ik iedere dag in lees (en dat voor een tientje 😌). Als je wel hele specifieke ideeën hebt, bijv. door Pinterest, kan je ook kijken of er een lokaal bedrijfje is die iets voor je kan maken (zo onze eettafel). Wij hebben ook veel Ikea meubels hoor, het vult elkaar aan!

Een schommelstoel is echt de droom, die staat ook nog erg hoog op mijn lijstje, haha

Omnia mutantur, nihil interit

Ik moet toegeven dat ik ook in een IKEA/JYSK huis woon, maar de tofste meubels hebben we wel tweedehands gevonden. Het TV-meubel hebben we actief gezocht, maar verder scrolde ik elke dag 10 minuutjes op tweedehands.be (er zijn vast genoeg Nederlandse alternatieven).

Zo heb ik ook een zalige muntgroene locker en kastjes gevonden voor in mijn klas waar ik nog altijd dol op ben ^^

Mijn brein breint zoals het breint.

Toevallig ben ik nu samen met m’n vader zijn hele huiskamer opnieuw aan het inrichten en hebben we al het een en ander gevonden!

Wij zijn iig heel erg geslaagd bij leenbakker! Super mooie banken hebben zij en erg toffe eetkamertafel stoelen! Die waren nu in de korting dus dat was top.

Verder hebben we de eettafel en lounge stoel bij de IKEA gehaald en gaan we verdere decoraties daar ook halen.

Je zou ook nog kunnen kijken bij Jysk. Daar hebben wij nu onze tv meubel gehaald! Pls haal je bank NIET bij Seats en Sofa’s. Erg slechte kwaliteit en bizar agressieve verkooptactieken in de winkels.

let the fears you have fall away

Wij hebben hier onze meubels gekocht bij Pronto, evenals de bank. Grootste afrader, vind ik, is om je bank bij Seats en Sofa's te kopen. Alles is ellende daar dus echt niet doen, hoe mooi/leuk de prijs misschien mag lijken.
    Verder koop ik qua aankleding veel bij kwantum of woonexpres, of snuffelen we wat rond bij de ikea (daar komt onze keuken overigens ook vandaan!)
    Voor inspiratie struin ik op pinterest. Dat is echt mijn grootste bron voor alles, haha.

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Als eerste gefeliciteerd!
    Ik ben zelf, ook al woon ik nog thuis, best wel van het organiseren en bakjes en voornamelijk dat het functioneel is voor wat ik wil/nodig heb. Ik hou best wel van IKEA spul, maar ik kijk ook wel veel op Amazon qua organisatiespul en heb al een redelijke wishlist voor wanneer ik eindelijk(!) mijn eigen plekje heb, haha. Kijk vooral ook naar wat je al hebt en wat je mee wil nemen of juist absoluut niet en dus echt nieuw (of tweedehands, wat je wil) gehaald moet worden. Qua specifieke winkels, kijk rond en sommige dingen zijn nou eenmaal bij één zaak te halen - so be it. Zoals al eerder genoemd is, kijk rond op pinterest, youtube videos, andere inspiratie.

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

Ik ben vorig jaar verhuisd, had niet de tijd om te pinteresten. Uiteindelijk heb ik een mooi interieur dat bij mij past :).
    Ik ben zelf veel naar Löwik gegaan, een grote woonzaak in Overijssel met voor ieder wat wils. Een veelzijdige woonshop helpt ook om je smaak te bepalen. Ik heb een keuze gemaakt in waar ik veel in wilde investeren en waaraan niet. Anders wordt een verhuizing onbetaalbaar.
    Zo hebben mijn bank, salontafel verf en eetkamerstoelen echt veel knaken gekost, maar heb ik mijn eettafel en plisségordijn van marktplaats.
    Kijk ook naar wat je stijl is. Ik hou van minimalisme en elegantie, omdat m'n kop snel overloopt en ik mezelf mooie dingen gun (banana) Ik steek liever veel geld in 1 goed product waar ik echt blij mee ben (heb meer dan 700 euro voor mijn fauteuil betaald) dan aan 3 producten die het net niet zijn. Verander je graag van interieur of vind je dit het niet waard, dan kun je naar goedkopere woonwinkels of de kringloop en daar prachtige spullen vinden.

[ bericht aangepast op 25 mei 2025 - 19:41 ]

No growth of the heart is ever a waste

Even een MT, hopelijk ga ik binnen een paar maanden verhuizen naar ons nieuwe huisje ^^

Do it scared, but do it anyway.

vergankelijk schreef:
    Ik heb een partner die het liefste de hele inrichting bij IKEA koopt, dus ik zit in een enigszins vergelijkbare situatie, haha.

Het helpt mij om op Pinterest foto's te verzamelen en daarin patronen te ontdekken van wat je mooi vindt! Die winkels komen dan vanzelf wel.

Ik en m'n partner hebben grotendeels dezelfde smaak, thank the Gods. Alleen heeft hij oog voor dingen die altijd 300 keer duurder zijn dan de dingen die ik zie, dat is dan wel weer jammer voor de bankrekening.

Oeh, Pinterest is een goed idee, daar ga ik vanavond eens voor zitten!

SPECS schreef:
    Ik keek altijd jaren lang van die verhuis/huizenjacht programma's, voornamelijk de Engelse variant met Phil en Kirsty, maar toch :Y)
    Daar haal je wel veel inspiratie uit qua wat je wel en niet mooi vind en het voordeel is; drankje erbij, snacks erbij, dekentje en je kunt een dagje chillen voor je inspo :Y)

Ik vind huizen die een industriële boerderij uitstraling hebben heel mooi, dus houten vloeren, ijzeren aspecten zoals van die schuifdeuren, balken, fluffy vloerkleedjes en een grote stoffen hoekbank o.a.

Ik heb in de afgelopen maanden alle seizoenen gezien van Kopen Zonder Kijken (NL) en dat gaf ook echt mega veel inspiratie!

SEPHIR0TH schreef:
    Gefeliciteerd met je nieuwe huis! :Y)
    Toen ik mijn nieuwe woning kreeg, heb ik veel inspiratie gehaald uit Ikea’s website. Zij hebben een ‘ontdek per ruimte’ feature waar ze per kamersoort verschillende thema’s afgaan en voorbeelden laten zien van kleurcombinaties, inrichtingen etc. Dat maakt het heel makkelijk om een idee te krijgen van wat je wel/niet mooi vindt. Aangezien winkels elkaar toch nadoen hoef je dan niet eens per se bij Ikea te kopen, want andere winkels hebben vaak iets soortgelijks wat misschien betere kwaliteit (of juist goedkoper) is. ^^

Ik moest al mijn spullen opnieuw kopen omdat ik uit het buitenland kwam, dus ik heb veel bij Ikea gehaald voor de relatief lage prijs. Maar Ikea is echt hit or miss. Ik ben bijvoorbeeld heel tevreden met mijn bed en matras, maar minder met hoe mijn bank zit na 1,5 jaar gebruik. (‘:

Die feature van IKEA kende ik nog niet, maar daar ga ik me zeker in verdiepen! Het klinkt ongelofelijk handig. Al is het inderdaad maar om een idee krijgen wat we wel/niet willen.

Miyah schreef:
    Ik zit in precies dezelfde periode nu. En oo wat is het lastig om ergens te beginnen! En wat moet je over veel dingen nadenken. En praat me niet over keuzes maken. Wat een (soms ook wel leuke) ramp!
    Wat ik vooral doe is, veel kijken op tiktok en Pinterest. En ook, wanneer je toegang hebt tot het huis, een foto maken van je ruimte en hem uploaden naar chatgpt en vragen om een inrichting te maken naar jouw smaak als inspiratie. (Dus ook zeggen welke stijl je mooi vindt). Dan maakt hij dus een foto van jouw ruimte en inrichting welke je mooi vindt. En als je tevreden bent, kun je daarmee werken.
    Verder ben ik gewoon eens naar een woonboulevard geweest om verschillende winkels af te gaan en om vanalles foto’s te maken. Vaak kun je ook van de vloer enzo (als je die hebt uitgekozen of op het oog hebt) een staaltje lenen om te kijken of het allemaal een beetje past.

Damn, ChatGPT is voor álles te gebruiken, die tip ga ik 100% toepassen! Ik ben benieuwd waar het mee gaat komen.

Zoya schreef:
    All of the above &

Kringloopwinkels afgaan is echt een jam, dus daar ben ik sowieso voor in!

Frisk schreef:
    Ik moet toegeven dat ik ook in een IKEA/JYSK huis woon, maar de tofste meubels hebben we wel tweedehands gevonden. Het TV-meubel hebben we actief gezocht, maar verder scrolde ik elke dag 10 minuutjes op tweedehands.be (er zijn vast genoeg Nederlandse alternatieven).

Zo heb ik ook een zalige muntgroene locker en kastjes gevonden voor in mijn klas waar ik nog altijd dol op ben ^^

Niks mis met een IKEA/JYSK huis, toch?

In Nederland hebben we o.a. Marktplaats, ook wel een goede om eens op te kijken!

lustforlife schreef:
    Toevallig ben ik nu samen met m’n vader zijn hele huiskamer opnieuw aan het inrichten en hebben we al het een en ander gevonden!

Wij zijn iig heel erg geslaagd bij leenbakker! Super mooie banken hebben zij en erg toffe eetkamertafel stoelen! Die waren nu in de korting dus dat was top.

Verder hebben we de eettafel en lounge stoel bij de IKEA gehaald en gaan we verdere decoraties daar ook halen.

Je zou ook nog kunnen kijken bij Jysk. Daar hebben wij nu onze tv meubel gehaald! Pls haal je bank NIET bij Seats en Sofa’s. Erg slechte kwaliteit en bizar agressieve verkooptactieken in de winkels.

Leen Bakker is ook een winkel die op m'n lijstje staat. Daar heb ik voor m'n huidige appartement ook wat spulletjes gehaald!

Maele schreef:
    Wij hebben hier onze meubels gekocht bij Pronto, evenals de bank. Grootste afrader, vind ik, is om je bank bij Seats en Sofa's te kopen. Alles is ellende daar dus echt niet doen, hoe mooi/leuk de prijs misschien mag lijken.
    Verder koop ik qua aankleding veel bij kwantum of woonexpres, of snuffelen we wat rond bij de ikea (daar komt onze keuken overigens ook vandaan!)
    Voor inspiratie struin ik op pinterest. Dat is echt mijn grootste bron voor alles, haha.

I love de Pronto, daar heb ik ook al wat cadeaubonnen van liggen!

CEO schreef:
    Ik ben vorig jaar verhuisd, had niet de tijd om te pinteresten. Uiteindelijk heb ik een mooi interieur dat bij mij past :).
    Ik ben zelf veel naar Löwik gegaan, een grote woonzaak in Overijssel met voor ieder wat wils. Een veelzijdige woonshop helpt ook om je smaak te bepalen. Ik heb een keuze gemaakt in waar ik veel in wilde investeren en waaraan niet. Anders wordt een verhuizing onbetaalbaar.
    Zo hebben mijn bank, salontafel verf en eetkamerstoelen echt veel knaken gekost, maar heb ik mijn eettafel en plisségordijn van marktplaats.
    Kijk ook naar wat je stijl is. Ik hou van minimalisme en elegantie, omdat m'n kop snel overloopt en ik mezelf mooie dingen gun (banana) Ik steek liever veel geld in 1 goed product waar ik echt blij mee ben (heb meer dan 700 euro voor mijn fauteuil betaald) dan aan 3 producten die het net niet zijn. Verander je graag van interieur of vind je dit het niet waard, dan kun je naar goedkopere woonwinkels of de kringloop en daar prachtige spullen vinden.

Helemaal eens met het feit dat je soms beter meer geld kan neerleggen voor iets wat goed is, dan goedkoop en dan uiteindelijk prul in je huis hebben staan!

[mod: code-aanpassing ivm paginafout]

[ bericht aangepast door een moderator op 2 juni 2025 - 22:20 ]

Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Toen ik 5 jaar geleden mijn woning kocht, heb ik ook heel wat winkels en woonboulevards bezocht. Het is natuurlijk afhankelijk van je budget waar je gaat shoppen. Ik vond zelf Goossens een hele fijne winkel met meubels in mijn smaak. Wij hebben daar onze eettafel, eetstoelen, bed en dressoir vandaan. Voor een goed en kwalitatief matras raad ik je Swiss Sense aan. Is wel wat duurder, maar je krijgt echt advies op maakt, kunt veel matrassen testen en ik ben zelf erg blij met het matras dat ik heb gekozen. Het slaapt nergens zo lekker als thuis! Trendhopper, Kwantum en Loods 5 vind ik ook hele leuke winkels voor woonaccessoires. Bij Ikea hebben we voornamelijk onze kasten gekocht. Oh en op Amazon kun je ook hele mooie meubels en accessoires vinden die je in Nederlandse woonwinkels niet snel zal vinden, waardoor je huis wat meer uniek kan zijn!

Winkels die ik je af kan raden zijn de budgetwinkels die hele lage kwaliteit bieden. Zaken als Beter Bed, Seats en Sofa's, Budgethome en Beddenreus. Ik hoor daar hele slechte verhalen over de garantie, service en kwaliteit van de meubels. Ook bij zaken als de Bommel Meubelen en Sanders ben ik destijds gaan kijken, maar daar vond ik de verkooptechnieken heel erg opdringerig en de meubels zeer prijzig. Dat zou ik ook afraden, tenzij het daar precies je smaak is.

Kortom, er is genoeg keuze! Ik zou vooral lekker zelf meerdere woonboulevards gaan afstruinen om inspiratie op te doen en rond te kijken. Heel veel succes en plezier!

If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

Ons bed en bank + 2 barstoelen komen van Goossens. Onze tafel en stoelen zijn designer, geen idee welke, die we over hebben kunnen kopen voor echt een fractie van de nieuwprijs. Niet echt mijn eerste keuze, maar goed, it does the job for now. En de rest hebben we vooral bij ikea gehaald om eerlijk te zijn. Alle kasten, zowel boek als kleding en de koffietafel komen van ikea. Glazen, borden, bestek ook. Bureau's hebben we bij SecretLab gekocht, evenals bureaustoelen.

We hebben gewoon afgestemd toen dat we een goed bed en een goede bank wilden hebben + goede bureau's en bureaustoelen, omdat we hier toch veel tijd op spenderen. Kasten en dergelijke maakte niet uit. En we hadden beide ook best al wat Ikea boekenkasten die gerecycled zijn daarom en gewoon aangevuld waar nodig. Billy kasten for life.

Recent hebben we een tuintafel en tuinstoelen gekocht, gewoon online gezocht tot we iets vonden wat we beide leuk vonden. Onze smaken verschillen namelijk nog al, dus dat heeft ons bijna een jaar gekost haha.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen