lustforlife schreef:
(...)
omggg that would be amazing!! 🙏🏻 Ik vind het dus best lastig om aan te voelen wat allemaal mogelijk is. Ik zat misschien te spelen met het idee dat mijn girl bij een druid circle hoort die een bepaalde stad tegen een forest spirit of river spirit of mountain spirit beschermt! En dat nu de afgelopen tijd die spirit echt veel meer in kracht is toegenomen en zij erop uit is gestuurd om uit te zoeken waarom!
Alleen loop ik een beetje vast als ik haar background wat meer diepgang of spice wil geven!
Klinkt als een cool idee! Ik denk dat het handig is om met je DM te overleggen hoeveel focus they wil leggen op personal backstories, is het een 'open(-isch) world' campaign of is het een pre-written module/one shot. Dat geeft aan hoeveel detail en vrijheid je hebt om dingen te bedenken. Sommige DMs/groepen focussen vooral op de 'main story' terwijl andere juist meer aandacht hebben voor backstories, dat verschilt echt heel erg per groep en per persoon. Sowieso kun je al je ideeën met je DM bespreken en kijken wat they ervan vindt en hoeveel invloed jullie samen je backstory wil laten hebben op het overkoepelende verhaal.
Misschien niet helemaal het sparren waar je op gehoopt had, hopelijk heb je er toch wat aan ^^"
Do it scared, but do it anyway.