TW: zelfmoord
En ik wil er ook graag even over praten, in een wat langere post, dus het LJH is niet de beste plaats.
Ik liep deze namiddag dus over het Zuid in Gent (al even niet meer geweest) en kwam dit standbeeld tegen:
Het is een rondreizend standbeeld, genaamd 'Stille Strijd', een gewaarwordingsactie rond jongeren met mentale problemen. Errond stonden allemaal foto's (die aangemoedigd worden daar gezet te worden) van jonge mensen die, nu wel, zelfmoord gepleegd hebben.
Enfin, ik begin dus on the spot te janken, natuurlijk. Heb de rest van de dag aan een kennis uit het middelbaar die ook zelfmoord gepleegd heeft moeten denken, en hoe ik dat eigenlijk nog steeds niet helemaal verwerkt heb, negen jaar later.
De rest van mijn dag was goed, trouwens, heb wat met vrienden gekletst, nieuwe mensen ontmoet ... super aangenaam. Echt goede dag eigenlijk, ik heb er zelfs geen algemeen slecht gevoel aan overgehouden. Gewoon een gevoel van schaamte en pijn dat ik altijd heb proberen wegsteken en nooit écht over heb kunnen praten. Which I guess is waarom ik zo van de rest van mijn dag genoten heb, bij vrienden en mensen waar ik om geef? Dunno, het is een beetje een verwarrend gevoel. Wilde het ook even uitspreken. Iig bedankt als je dit gelezen heb.
Dikke knuffel aan wie het nodig heeft x
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried