Ah shit, het staat inderdaad niet op m'n laptop, maar op een verwijderbaar volume.
Okay, ik ga even m'n browsergeschiedenis terugzoeken (want beter goed gejat dan slecht verzonnen, right?)
Op deze site staan wel wat leuke dingen. Ik had daar onder andere deze activiteiten van af geplukt (en wat aanpassingen gedaan zodat het geschikt was voor de doelgroep):
1. Twee waarheden, één leugen
Grootte van het team: 3+ personen
Tijd: 2 tot 3 minuten per persoon
Hoe spelen: Vraag iedereen in de groep om twee feiten over zichzelf te verzinnen en één leugen. Hoe vreemder de feiten (b.v.: ik ben gaan parachutespringen in Costa Rica) en hoe geloofwaardiger de leugens (b.v.: ik heb twee honden), hoe leuker het spel zal zijn! U kunt deze stellingen samenvatten in een presentatie met één dia per persoon, of u kunt het spel spontaan spelen. Vraag elk teamlid zijn drie uitspraken te presenteren en laat de groep stemmen over welke volgens hen de leugen is.
en
8. Snelle ruil
Teamgrootte: 10 tot 20 personen
Tijd: 10 tot 15 minuten
Hoe spelen: Verdeel uw team in twee groepen en stel ze tegenover elkaar op. Team A krijgt een snelle observatieperiode (15 tot 30 seconden) waarin ze zoveel mogelijk dingen moeten onthouden over de mensen die voor hen staan. Daarna draait team A zich om, terwijl team B zoveel mogelijk dingen aan hun uiterlijk veranderen.
Alles, van het veranderen van de volgorde van de opstelling tot het ruilen van schoenen met iemand of het veranderen van uw kapsel, is toegestaan. Na ongeveer 45 seconden draait team A zich weer om en krijgt 5-10 minuten om alles uit te zoeken wat er veranderd is. U kunt de tijd aanpassen aan de grootte van uw groep.
Al geloof ik dat dit misschien net geen activiteiten zijn waar je naar op zoek was...
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly