Hi, y'all!
Ik heb alle berichten nog eens doorgelezen, en ik vind de ideeën die tot nu toe gedeeld zijn heel creatief ─perfect voor dit soort RPG's.
Alleen ik moet wel zeggen dat het een beetje onoverzichtelijk begint te worden met alles, qua krachten etc. Dus ik zou zeggen: alle ideeën keur ik goed ─tot op een bepaalde hoogte.
Qua familiars: Enkel één bepaald "ras" zal een connectie met ze kunnen vormen, dit om wat meer af te bakenen dat niet iedereen straks een familiar heeft of de wereld overstroomt wordt ermee. Omdat Cirilla ermee is gekomen, stel ik voor dat het de druïden zijn. En met de gedachtegang uitgaande naar het Magie-verbod: elke familiar dient geregistreerd te worden, gechipt, en draagt enige vorm van beteugeling tegen hun magie.
Qua rassen: Er zijn al veel verschillende ideeën gedeeld, en een idee kan specifiek zijn voor de bedenker dus dat maakt het voor mij verwarrend wat de bedoeling is. Dus ik stel voor dat jullie gewoon je rol maken (of het idee verder met me delen in GB/PB, ik zal zsm reageren) en dat ik het daarna doorlees?
Wel zie ik dat sommigen meerdere ideeën in 1 willen stoppen, en op zich vind ik dat helemaal niet erg, maar ik wil wel tegenhouden dat het een almachtig personage wordt. Ik zou dus graag willen vragen aan degenen die een magie-gebruiker hebben, in welke vorm dan ook, één specifieke vorm van een kracht te kiezen (of dit nu één element is, of iets anders). En daarnaast, als compensatie, te beschrijven welke zwakte degene heeft daarin. Het één komt niet zonder het ander immers. Liever geen almachtige, perfecte personages die van alles kunnen, dat wordt teveel.
(Cirilla, en ook tegen de anderen: gebruik welke fc je wilt, dat hoef je niet te vragen.
Frodo, ik zet je elf met lichtmagie erbij! Hoe zie jij die magie tot uiting komen?)
Om het overzichtelijk te houden, zet ik een stop op de verschillende "rassen". Dit zijn nu weerwolven, elfen, en druïden/sorcerers geworden.
[ heaven knows ]