tw: 16+-ish? idk whats 16+ these days
Ze wist niet wat het spelletje was, dat Tony en zij nu al enkele maanden met elkaar speelden, maar ze kon niet ontkennen dat ze er van genoot, van alle aandacht die hij haar gaf. Al vanaf het eerste moment dat ze zijn melodie hoorde, was ze intrigeert door de negen – op dat moment tien – jaar oudere man. Het leeftijdsverschil deed er voor haar niet toe, zorgde enkel voor meer opwinding. De tweede ontmoeting, toen ze compleet doorweekt bij zijn huis had aangebeld toen ze terecht was gekomen in een stortbui. Dezelfde ontmoeting waarin hij haar een roze pistool gaf, ondanks dat ze niet veel meer over hem wist dan zijn naam en dat hij de dorpsdokter was. Dat geschenk had er voor gezorgd dat ze haar natte shirt ‘per ongeluk’ bij hem was vergeten, nadat ze bij hem een warme douche mocht nemen, zodat een derde ontmoeting ook onvermijdelijk was. Nu stond ze naast hem, in een verlaten steeg, haar vingers verstrengeld met de zijne terwijl ze hem een foto liet zien. Haar naakte schouders, rug en billen tentoongesteld. Ze kon de reactie zien die het in hem teweeg bracht. Een haast begerige blik die een aangename rilling over haar rug deed lopen. Een van de dingen aan hem die haar aantrok.
”Ik denk dat we moeten gaan.” Tony duwde haar hand naar beneden. “Jij loopt voorop. We kunnen het ons niet veroorloven om samen gezien te worden.” Geheim, geheim, geheim. Het was op moment frustrerend en aanlokkelijk tegelijk. Waar ze zelf er geen probleem mee had, was er echter één iemand die er zeker problemen mee zou hebben. En diegene zou er geen enkel probleem mee hebben Tony een kopje kleiner te maken. “En je hoeft niet bang te zijn, ik ben slechts een paar meter achter je en laat je voor geen moment uit het oog.”
Ze deed geen moeite om hem te vertellen dat ze niet bang was. Niet voor de brandstapel en de menigte en wat ze allemaal kunnen doen, maar het immense, verdrinkende gevoel wat het allemaal met zich mee bracht. Zich daar weer in moeten mengen, voor hoe kort ook, was alsof iemand haar onvoorbereid onderaan de Mount Everest gooide. Maar Tony was er en hoe makkelijk hij haar er net uitgeplukt had, zo makkelijk zou hij dat een tweede keer doen. Ellie glimlachte lieflijk naar hem. “Ik ben nooit bang als ik bij jou in de buurt ben, dat weet je toch.” Nog een laatste keer, voordat ze wegliep, liet ze haar vingers over zijn borstkas dwalen. Naar beneden, beneden, beneden, ditmaal niet stoppend bij de rand van zijn broek, maar net enkele centimeters verder. Ze deed geen moeite om nu haar engelenblik vol pure onschuld opzetten. Haar ogen fonkelden daar te veel voor, gevuld met vermaak en ondeugendheid. Liefkozend streelde ze met haar vingers over zijn kruis heen, een zachte honger in haar aanwakkerend. “Laten we inderdaad maar gaan, ja,” murmelde ze. Ellie haalde haar handen van zijn lichaam, draaide zich om en liep met een zelfverzekerde tred richting de uitgang van de steeg, haar stappen voor even aarzelend voor ze zichzelf het diepe in gooide en zich weer in de menigte begaf.
Het was iets minder druk dan daarnet en met de souplesse van een kat manoeuvreerde ze zichzelf om de mensen heen, zo min mogelijk willen aanraken. Alles om te voorkomen dat ze weer meegetrokken werd in diezelfde, emotionele spiraal. Tijdens het lopen nam ze de tijd om enkele berichtjes te beantwoorden, voordat Tony straks volledig haar adem zou benemen.
Lieve Ezekiel. Excentrieke Ezekiel. Zorgzame Ezekiel. Ezekiel die ze ruim drie jaar geleden op het vliegveld had achtergelaten. Met wie ze het zo abrupt had uitgemaakt. Iets waar ze wel voor even over had nagedacht, vol met twijfels, want het Ezekiel, op wie ze zo erg gebouwd had. Nog altijd had ze hem niks verteld over haar bewegingredenen, over de waarom achter hun break-up. Hij verdiende het, maar ze had onderwerp nog niet durven op te brengen. Waar ze gedacht had, dat het beter voor hem zou zijn als ze afstand tussen hen creeërde, niet enkel fysiek maar ook op elke, andere mogelijke manier, wist ze niet zeker of dat echt geholpen had. Het eerste wat haar opviel toen ze hem voor het eerst weer zag, zeven maanden geleden, waren de donkere noten die naar binnen waren geslopen. Er was iets veranderd. Het kon niet anders, na zolang, maar het zat haar niet lekker. Ze maakte zich zorgen om hem en tegelijk was het alsof ze zich geen zorgen mocht maken, na de lange stilte tussen hen. Gisteravond had die gesloten deur weer op een kiertje gezet. Ondanks die maanden van stilte wist hij nog altijd als geen ander wanneer het niet goed met haar ging. Vanaf de allereerste dromenvang die haar had gegeven, vele jaren terug, tot enkele uren geleden in bed. Alsof de stilte niks veranderd had aan hun band.
Ezie 🥰
Aawh, Ezie.
Ze staan jou toch beter, dus je mag ze wel houden.
Nee
Dit is niet oke
Het haalt toch niks uit
Zinloos
En niet dit, wel dat er was
Blijf in Millie’s, oke?
De sfeer op het plein is niet goed
Oh Ezie?
Bedankt nog dat je me vanochtend naar huis bracht
Je bent lief
Het bericht van haar vader deed haar glimlach onmiddelijk vervagen. Was nu zo erg dat ze de nacht niet thuis had doorgebracht? Verwachtte hij dat ze elke avond braafjes thuis sliep, alsof ze nog een tiener was op die constant gelet moest worden in plaats van een volwassene? Er zou waarschijnlijk voor hem geen verschil in zitten of ze bij een vriendin sliep of bij een man. Hij vertrouwde haar niet. Het druipte van zijn berichtjes af. Van zijn woordkeuze tot de toon tot de vele vragen. Zonder er zelf geheel bewust van te zijn was ze langzaam tot stilstand gekomen. Haar ogen vastgelijmd aan het schermpje in haar handen en haar onderlip licht trillend terwijl ze zijn berichtjes van die ochtend en van vannacht terug las. Waar ben jij? Neem je telefoon op. Do diaska. Je weet dat ik mij ongerust maak, waarom doe je dit steeds?. Alle berichtjes slechts enkele minuten na elkaar verstuurd. Alsof ze constant haar telefoon in haar handen had op een feestje. Alsof ze steeds op haar telefoon wilde kijken als ze het naar haar zin had. Alsof ze expres niet op zijn berichtjes reageerde en met opzet bezorgd liet zijn. Dacht hij dat echt? Hij kon niet van haar verwachten dat ze altijd binnen luttele secondes op zijn sms’jes reageerde. Het was beklemmend. Het stak, dat hij zo weinig vertrouwen in haar had en dat hij dacht dat ze zichzelf niet kon redden. Ze was teruggekomen naar Millers Hollow voor hem. Omdat ze zich zorgen maakte om hem met zijn beschermende drang en het onheilspellende voorgevoel dat ze had gehad. Hij wilde alles weten en tegelijk kon hij zelf niet reageren op haar berichtjes of hij het gezellig met Laurel had gehad. Soms vroeg ze zich af of het ooit goed genoeg zou zijn. Of zij goed genoeg zou zijn. Of dat hij pas tevreden zou zijn als ze elke avond braafjes voor het donker thuis was en het grootste gedeelte van haar tijd daar spendeerde, geheel anders dan hoe ze was. Er waren meerdere venijnige antwoorden die ze hem terug wilde sturen, die ze allemaal verwijderde voor ze deze ook maar verstuurd had. Ze wilde geen ruzie met hem hebben. Niet met haar enige, echte familielid hier.
Papa
Ik ben al opweg naar huis
Heb pepperspray en pistool bij me, zoals altijd
Ik stuur berichtje als ik echt thuis ben
Nog altijd stilstaand keek ze naar Nea’s appje. Nea was ongetwijfeld bij haar vader nu. Iemand die hem niet teleurstelde.
Nea
Dit dorp roddelt te veel
Dit gebeurd er dus als mensen geen fatsoenlijke Netflix verbinden ter beschikking hebben
Oke
Ik heb misschien wel of misschien niet bij Eze geslapen. Meerdere definities toepasbaar.
Hij is lief, heeft mij vanochtend naar huis gebracht.
Met wie heb jij gezoend dan?
Is hij boos? Na enkele lange seconden van wikken en wegen verwijderde Ellie haar laatste vraag. Het zou niet eerlijk zijn als ze haar vader’s politiepartner in het gedoe tussen haar en haar vader betrok.
Een hand op haar rug bracht haar hoofd terug naar het heden, op het plein. “Pardon.” De hand lag te laag op haar onderrug om een simpel gebaar te zijn om langs haar te kunnen lopen. Zijn melodie volledig onbekend voor haar, maar met een nare, misselijkmakende ondertoon.
Onmiddelijk schoot haar hoofd omhoog. De man was makkelijk ouder dan haar vader. Hij moest haar gezicht herkend hebben, met de stap die hij onmiddelijk naar achteren zette. De oude man murmelde een excuses, waarna hij haastig wegliep. Met een vermoeide zucht wreef Ellie over haar gezicht, pas opnieuw naar haar scherm kijkend toen ze Tony’s berichtje zag.
daddy 💕
Oh, zeker wel enkele uren
Ik heb een uitgebreide… rondleiding van mijn kamer op de planning staan
Betaling in natura
Ze wilde over haar schouders kijken, om Tony’s blik te vinden, maar liep in plaats daarvan met een speelse pas verder, alsof ze niet zojuist enkele minuten volledig stil had gestaan.
Aankomen bij het huis voelde als een stille oase, weg bij al het rumoer van het plein. Aan het begin was het wennen geweest, het slaperige Millers Hollow na het drukke Los Angeles, waar altijd, overal geluid was. Toen ze jonger was had het enige tijd geduurd voor ze had geleerde om mensen hun melodiën out te zonen, slechts verweg gedrukte achtergrond muziek. In Los Angeles was het haast of ze dit opnieuw moest aanleren. Er waren overal mensen. En andersom was het ook wennen, toen ze zeven maanden geleden terug kwam. Het dorpje voelde leeg aan, een stilte die ze niet meer gewend was en haast onwennig voelde. Hier was het makkelijk om het bos in te stappen en niks anders te horen dan de geluiden van de natuur. Nu verwelkomde ze de stilte met open armen. Het voelde als een verademing na het drukkende gevoel op haar lichaam, dat ze op het plein had gevoel. Enkel het fluitspel van de vogels in de bomen, vermengd met Tony’s intense, lage tonen. En, het enthousiast geblaf van de honden voor ze de voordeur ook maar geopend had. Voor het eerst sinds het plein keek ze over haar schouder, naar Tony, en wierp ze hem een zachte, verontschuldigende glimlach toe.
Ellie stapte naar binnen en liet de deur open staan, voor Tony om te volgen. “Hey, schatjes.” Alle drie de honden kregen een liefkozend aai over hun koppie, waarna ze in een van de keukenlades rommelde om een snack voor hun te pakken. Het geblaf werd zo mogelijk nog luider, alsof het een zelfzaam voorkomen was dat ze dit kregen. “Oh, doe niet zo dramatisch,” murmelde ze. Gewapend met de hondenkoekjes leidde ze de honden naar de woonkamer. “Stil, anders krijgen jullie helemaal niks.” Waar ze naar haar vader altijd gelijk luisterden, duurde het bij haar altijd even voordat ze hen daadwerkelijk zo ver had. “Oké. Braaf.”
In een poging haar vader gerust te stellen dat ze absoluut niet in wat voor gevaar dan ook keerde, besloot ze hem een selfie samen met Harry – liefkozend vernoemd naar Harry Styles – te sturen. Na haar eerder gevoel over hem, die zijn sms’jes hadden opgewekt, verstopte ze uiteindelijk haar gezicht deels achter Harry’s lieve hoofd, het niet kunnen opbrengend om een geloofwaardige glimlach op haar gezicht te voren. Niet na de verwijtende ’Je kunt dit niet blijven doen’.
Papa
*selfie met Harry*
Kijk. Ben thuis.
Je hoeft je niet zo’n zorgen te maken, oké?
Eenmaal ze er zeker van was dat de drie honden in hun manden in de woonkamer bleven, liep Ellie terug naar de keuken, waar Tony nog aan het wachten was. “Dus, zoals ik al zei, denk ik dat mijn vader nog wel even bezig is op het plein…” zei ze langzaam, terwijl ze zich omhoog duwde op de keukentafel. Bij de beweging schoof haar geruite rokje enkele centimers omhoog, haar bovenbenen verder onthullend. Het maakte allemaal niks uit. Het was niks wat Tony niet eerder had gezien, niks wat hij straks niet zou zien. Haar hart bonkte luid in haar keel, om een geheel andere reden dan daarnet op het plein. Een ander soort spanning, een prettiger soort. Alleen zijn met Tony in haar huis bracht een extra lading met zich mee. Ze kon haar huid al bijna voelen tintelen onder de aanrakingen die straks zouden komen. Met haar blauwe kijkers op Tony’s ogen gericht schoof ze tergend langzaam haar benen uit elkaar, haar rokje steeds verder omhoogkruipend. Het duurde haar te lang voor Tony tussen haar benen stond, om uiteindelijk haar hand uit te steken, haar vingers rond de stof van zijn shirt te wikkelen en hem naar haar toe te trekken. Zelfs zittende op de tafel was er nog een aardig lengteverschil tussen hen. Ellie moest haar bovenlichaam strekken om haar lippen bij zijn oor te kunnen brengen. Zijn warme adem kietelde hals. Haar borsten drukten lichtelijk tegen hem aan, terwijl ze haar hand onder de stof van zijn shirt liet glijden, zijn schouder strelend. “Vertel eens,” fluisterde ze in zijn oor, “zal ik zelf mijn kleding uit trekken, of wil jij dat doen?”
|
|