tw: mention of sex
De compositie bereikte eindelijk een hoogtepunt en te midden daarvan was een melodie die abrupt wegviel, alsof deze nooit bestaan had. Als een piano waarvan midden tijdens een muziekstuk een toets het niet meer deed. Het was enkele nutteloze tellen langer doorgegaan dan Mason Davies geschreeuw, maar al vanaf het moment dat de man richting het plein gesleurd werd, wist Ellie dat hij die dag zijn einde toegemoet zou komen. Er waren met regelmatig momenten waarop Ellie het universum vervloekte voor haar kleine gestalte. Wanneer ze op het aanrecht moest klimmen om bij de bovenste plankt te komen. Wanneer ze haast tegen het stuur aangedrukt moest zitten om bij de pedalen van haar auto te komen. Wanneer er iemand voor haar ging staan met een concert. Op dat moment prees ze zichzelf gelukkig. In het midden van de menigte kon ze niks zien. Enkel voelen, en dat was al genoeg om haar adem weg te nemen. Mason Davies was overleden. Het vuur met zijn verkoolde lichaam brandde nog zachtjes na. De geur van het verbrandde vlees zou nog enkele dagen als een deken over het dorp heen liggen.
Ze had niet met de menigte mee moeten lopen. Ze had Ezekiel of Basil moeten bellen. Ze had haar vader moeten bellen, dat er iets ging gebeuren. Ze had naar Tony moeten gaan, naar hun afspraak, het kleine lichtpuntje waar ze al enkele dagen naar toeleefde. Maar, de muziek was op zo’n huiveringwekkende manier betoverend geweest dat ze niet anders kon dan het volgen. Al de hele week lag er een bedrukkende sfeer op het kleine dorpje in de middle of nowhere. Vergelijkbaar met het moment in de film, waarop de kijker weet dat er iets ingrijpends op het punt staat om te gebeuren, maar de personages zelf geen enkele weet hebben. Met de dag was het gevoel aangezwollen, zo erg dat ze er diezelfde zaterdagochtend wakker van werd, Ezekiel wakker makend met al haar gewoel. Die gehele week had ze haar vinger er niet op kunnen leggen, wat er ging gebeuren, enkel dát er iets ging gebeuren. Het was gefrustrerend geweest, als een woord dat op het puntje op je tong ligt maar je zelfs niet kunt gissen wat het ook maar daadwerkelijk is, maar nu in de menigte van mensen was ze blij dat ze het niet wist en voor de rest in het donker was gebleven. Aan fortune telling heb je niks, als je de koers van de toekomst niet kunt veranderen. Enkele dorpelingen hadden een rode waas voor hun ogen gekregen en als het vandaag niet Mason Davies was, dan was het volgende week iemand anders geweest. En ondanks dat ze het aan voelde komen, overviel het exacte moment dat Mason Davies zijn laatste, pijnlijke adem uitblies haar. Met haar moeder had ze geweten dat deze zou overlijden, door de wolven, maar het precieze moment wist ze niet. Alleen dat het zou gebeuren, net als met enkele anderen. Niet eerder had ze meegemaakt hoe het was wanneer iemands levenslijn knapte, doorgeknipt door Atropos. Over de jaren heen had ze geleerd hoe ze mensen uit moest zonen en na drie jaar in het altijd drukke Los Angelos, was Miller’s Hollow slechts een slaperig beekje, soms haast té stil. Nu viel alles over haar heen als een gebroken dam. Een lawine die over haar heenviel. De menigte om haar heen hielp niet, de lichamen die tegen haar aan drukte, die het verdrinkende, verstikkende gevoel enkel meer beknevelend maakte. Ellie wist niet hoelang ze er al stond. Het kon enkele minuten zijn, maar even goed enkele uren. Ze moest weg. Weg bij het plein, weg bij de mensen. Maar hoe graag ze ook wilde, haar lichaam wilde niet mee werken. Haar hoofd was nog compleet bevangen door alles om haar heen. Totdat één harmonie luider dan de andere zong en de rest overstemde. Een schaduw viel over haar heen en een grote hand pakte haar hand vast. Ze hoefde niet op te kijken om te weten wie het was. Tony. Ze liet zichzelf verdrinken in zijn lage, donkere cello tonen, waar ze de afgelopen maanden zo gewend aan was geraakt, terwijl hij haar door de menigte heentrok. Waar haar ogen normaal verder naar beneden afdwaalden, om andere delen van hem te bewonderen, bleven ze nu op zijn gezicht gericht. Hij was als een boei waar ze zich aan vast kon klampen. Haar smalle hand pakte die hem steviger, krampachtiger vast, bang om hem kwijt te raken, en het andere gevoel weer terug te krijgen.
Tony leidde haar naar een verlaten steeg, de andere geluiden nog verder weggevallen naar de achtergrond. Ellie focuste op alles wat Tony was. Zijn armen om haar heen. Zijn scherpe aftershave. Zijn warme adem in haar hals. Zijn handen op haar billen. Ze liet het haar overweldigen, ze had het nodig.
”Waarom was je bij hem? Heb je bij hem geslapen?" Zijn scherpe woorden doorbraken de stilte. Het was niet de eerste keer dat hij zo’n vraag stelde. Hoewel ze er een stille nieuwsgierigheid naar had hoe hij het wist, al die keren, had ze er niet naar gevraagd hoe hij het wist. Nog niet. Ze kon het niet helpen dat ze zich lichtelijk gevleid voelde, dat hij jaloers was. Al vanaf haar allereerste ontmoeting met Tony bij de shooting range, was het spelletje, of wat het ook moge zijn, tussen hen in begonnen. Verborgen uit het zicht van anderen, wat haar hart enkel sneller liet kloppen van spanning. Ze genoot er van, op meerdere manieren. Hoe ze hem kon laten voelen, maar ook hoe hij haar liet voelen. Haar maakte het niks uit dat hij ruim negen jaar ouder was. Het maakte alles des te beter. Verboden. Spannend. Een verboden vrucht voor allebei.
Zijn woorden doelden op Ezekiel. Na zeven maanden van enkel praten met elkaar was Ellie gister aan het einde van de avond bij haar ex in bed beland. Het was als thuiskomen, samen met Eze in zijn bed. Vertrouwd, en niet alsof er drie jaar lang niks tussen hen gebeurd was. Die ene avond had alles in de weggeschopt. Eze had haar aangetrokken als een magneet, zoals hij jaren geleden ook had gedaan. “Bij Ezekiel, bedoel je?” merkte ze op, alsof ze zich van geen enkel kwaad bewust was. Het was niet dat ze daadwerkelijk iets verkeerd gedaan had. Wat ze ook met Tony had, het was geen officiële relatie. Bovendien hield hij zelf een relatie op met Ginny. Haar ondeugende kant wilde zijn woorden terug in zijn gezicht gooien, dat dat met Ezekiel niks was en dat het slechts was om een facade op te houden, zoals hij haar verteld had over Ginny. Een leugen zou het zijn. “Jij was er niet om mee naar huis te gaan,” sprak ze met grote, onschuldige ogen. “En, ik voelde me eenzaam.” Geen leugen. “Met alles wat er gaande is, is het gevaarlijk om alleen te zijn.” Langzaam liet ze haar handen afdwalen van zijn schouders, naar zijn borstkas, naar de bovenkant van zijn broek, nog altijd volledig opgaand in zijn melodie.
”Wat heb je gezien?” ging hij verder, de scherpe toon nu vermengd met iets van bezorgdheid. "Je had me meteen moeten bellen." Zijn hand gleed door haar blonde lokken, waarop zijn grip iets verstevigde om zo haar hoofd te kantelen. "De volgende keer kom je meteen naar mij.” Waar zijn stem dwingend was, streelde zijn hand liefdevol haar wang. Zijn hele doen en laten liet haar warm voelen. Zijn bezorgdheid in contrast met zijn wat ruwe handelingen. Vanaf het begin af aan had ze er al geen problemen mee dat Tony soms wat rough kon zijn. Buiten het bed diende ze hem met gemak van repliek, danste ze graag wat rond op zijn grenzen en bezorgde haar wat brutale antwoorden haar een thrill. In bed, onder Tony’s handen, onder zijn lichaam, dat haar al zoveel extases had bezorgd, bleef daar een stuk minder van over. Tony wist wat hij deed, dat kon ze niet ontkennen, en ze leverde zichzelf graag aan hem over. “Ik heb me zoveel zorgen om je gemaakt de afgelopen paar uur… Zeg me alsjeblieft dat je oke bent." Hij liet haar lokken los en sloeg zijn armen opnieuw om haar heen.
”Ik heb niks gezien. Het lichaam niet, er stonden mensen voor. Enkel de rookpluimen. Maar…” Wat ze niet had gezien, had ze wel gevoeld, en hoewel ze niks op haar netvliezen gebrand had staan, wist ze nu al dat ze die avond geen slaap zou vatten. Tony wist echter niet wat ze kon. Hoe de kippenvel op haar huid had gestaan en hoe zich tot op het bot koud had gevoeld. Haar hoofd zocht verwoed naar de juiste woorden om het gevoel uit te leggen. “Het is luguber. Angstaanjagend eigenlijk, hoe mensen kunnen zijn. Hoe degene die Mason Davies zichzelf nu prijzen, voor hem op de brandstapel gooien, als een heks uit een middeleeuws sprookje. Een monster worden om een monster te vermoorden…” Ellie schudde haar hoofd. Mensen konden verschrikkelijke dingen doen wanneer ze er heilig van overtuigd waren dat ze hetzelf bij het juiste eind hadden. “Ik wilde je bellen, maar het lukte niet, sorry,” sprak ze naar de waarheid. Het antwoord op de vraag of ze oké was, was simpel maar moeilijker om hardop uit te spreken. “Ik ben…” bang dat ze zodra ze Tony losliet, al het andere weer terug kwam, “niet oké,” besloot ze. “Maar beter nu jij hier bent. Dat je mij van het plein geplukt hebt.” Zonder hem zou ze daar nog steeds als bevroren staan. “Ben jij oké?” vroeg ze vervolgens, ook een zachte bezorgdheid doorklinkend in haar stem.
Ellie duwde Tony’s armen voorzichtig van zich af, maar lette er zorgvuldig op dat ze wel in aanraking bleef met hem. “Ik heb wel iets voor je aangetrokken vandaag…” Met haar duim duwde ze de band van haar rokje iets naar beneden, waardoor naast een stukje huid, bordeaux gekleurde kant zichtbaar werd. Het setje dat Tony haar vorig weekend had gegeven, als verrassing. “Ik had het aangetrokken voor onze afspraak… Met alles wat er gaande is, is mijn vader denk ik nog wel even druk…” Ze liet de woorden voor enkele tellen in de lucht hangen, de betekenis er achter duidelijk.
Ze liet haar hand afdwalen naar de zijne en hield deze vast, terwijl ze met haar vrije hand haar telefoon te voorschijn haalde en vluchtig enkele sms’jes verstuurde.
Ezie
10.43 – Liggen mijn oorbellen nog bij jou?
10.45 – Your kissing has improved 😘
13.58 – Ezie? Ben je oké? Laat even wat weten, ja?
Papa
13.58 – Sorry!!
13.58 – Ik was bij iemand blijven slapen, ben oké. Geen zorgen.
13.58 – Ben jij oké? Doe je voorzichtig zo?
13.58 – OH! Was het nog gezellig met Laurel gister?
”Ik had je vanochtend nog wel een appje gestuurd,” zei ze, zodra het besef kwam. Na maanden in LA had. het nog altijd niet gewend dat er hier niet op elke plek bereik was, om absoluut horendol van te worden. Ellie liet haar scherm zien aan Tony. Het berichtje, gericht aan daddy 💕 , dat ze hem die ochtend had gestuurd bevatte een nude van haar, waarop de voorkant niet veel zichtbaar was, maar via spiegel op de achtergrond waren haar naakte rug en billen te zien.
|
|