• 𝔬𝔫𝔠𝔢 𝔲𝔭𝔬𝔫 𝔞 𝔱𝔦𝔪𝔢
    ɨռ ռɛʋɛʀʟaռɖ




    Once upon a time,
    there was an island and a boy. Both were unpredictable entities that were intricately connected - and both are known for taking loved ones away from their homes to never return again.
    Peter Pan teaches children the way, and Neverland then, in turn, swallows them whole.

    THE WALLS HAVE CRACKED

          Storybrooke is een gewoon en normaal stadje in the VS, Maine, met gewone en normale mensen die er leven. Niks is er ongewoon en de mensen leiden hele ordinaire en rustige levens en alles is oké - behalve dan dat dit schijn is.
    Storybrooke is een vervloekt stadje bewoond door sprookjesfiguren. Tot vrij recent wist niemand van hen dat ze ooit sprookjesfiguren waren geweest, maar nu begint deze kennis langzaam weer terug te keren. Juist zodra de chaos van het herinneren begint te vervagen, raken er kinderen en geliefden vermist. Het gebeurde enorm vlug. Toen iedereen naar bed ging waren ze er nog - de ochtend daarop niet meer.
    Het wordt al snel ontdekt dat de schuld hiervan ligt bij Peter Pan, een figuur nooit beïnvloed door Storybrooke's vloek, aangezien Neverland ver, ver weg van alles is.
    Storybrooke stuurt een groep mensen om hun kinderen terug te halen - al blijkt dit nog lang niet zo makkelijk als gehoopt.


    PETER BREAKS THROUGH



    ȶɦɛ քʟօȶ աɦɛռ ֆɨʍքʟɨʄɨɛɖ

    Peter Pan heeft een aantal mensen (max. 4, het liefste kinderen, vrouwen, of iemand die op de één of andere manier als kwetsbaar aangezien wordt en zelf zou kunnen weglopen) ontvoerd waar de mensen in Storybrooke om geven. Redenen hiervoor kunnen variëren, maar er zal in ieder geval één persoon tussen zitten die meegenomen voor iets belangrijks (in Peter's ogen). Dit kan simpelweg zijn dat Peter hen interessant vindt wegens hun manier van denken, maar het zou ook bijvoorbeeld kunnen zijn dat ze een familielid van Hook zijn, wie Peter wil lastig vallen. De mensen op Neverland mogen dan niet met de dood bedreigd worden, ze zijn alsnog in gevaar, aangezien de tijd op Neverland erg langzaam gaat, dus tegen de tijd dat je terug wilt keren, zouden jaren kunnen zijn verstreken zonder jouw weten. Daarbij is Peter een sadistische klootzak die mensen doden iets te leuk vindt + zijn verloren jongens vaak meesleurt in ontzettend riskante avonturen. Oh - en hoe langer je op Neverland bent, hoe meer je vergeet van je leven daarvoor, wat weggaan een stuk minder aantrekkelijk maakt.

    Een groep van Storybrooke (max. 10, het liefst allemaal ouder dan twintig) wordt gestuurd om hun kinderen/geliefden terug te halen voordat ze hun leven voor Neverland vergeten. Dit blijkt nog niet makkelijk; Neverland is niet vriendelijk tegenover volwassenen.


    աɦօ ɖօ աɛ քʟǟʏ?

    DE REDDERS (max. 10)
    The redders zijn mensen die leven in Storybrooke, en hebben een verleden als een sprookje. De vloek is nu een aantal maanden verbroken, dus zijn deze mensen zich bewust van wie ze ooit waren, en kunnen ze waarschijnlijk weer magie gebruiken als ze dit voorheen konden.
    Eisen voor redders zijn:

    - Ze moeten gebaseerd zijn op een sprookjesfiguur (losse interpretaties zijn toegestaan)
    - Ze moeten volwassen zijn
    - Er moet een reden zijn dat ze de ontvoerde mensen willen redden. Dit mag vanalles zijn. (Bijv. ze zijn familielid/vriend van één van de ontvoerde mensen, denken dat ze simpelweg geschikt zijn om iemand te redden wegens hun vaardigheden, willen graag naar Neverland, zoeken naar avontuur, etc.)

    Redders mogen een personage zijn uit de serie Once Upon A Time (bijv. Regina Mills), maar mogen ook zelf verzonnen zijn. Probeer ervoor te zorgen dat het personage in the Enchanted Forest zou kunnen leven. (Alice in Wonderland en The Wizard of Oz zijn dus bijvoorbeeld geen geschikte sprookjes voor deze RPG)
    Het is toegestaan om een andere interpretatie van een sprookje te gebruiken dan in Once Upon A Time (bijv. een eigen versie van Sneeuwwitje). Laat dit wel eerst aan me weten zodat we uit kunnen puzzelen hoe dit in het plot past verder zonder dat het botst met "canon" personages die bespeeld worden.

    ONTVOERDE MENSEN (max. 4)
    De ontvoerde mensen zijn degenen die naar Neverland zijn gebracht door Peter Pan. Ze zijn hier vrijwel volledig vrijwillig en hebben misschien niet volledig door dat ze er vast zitten. Peter houdt ze niet gevangen en behandelt ze hetzelfde als zijn verloren jongens.
    Eisen voor de ontvoerde personages zijn:

    - Ze moeten onder de 25 jaar oud zijn, en liever jonger (al laat ik de optie om een iets ouder personage te maken open voor zij die dat echt graag willen)
    - Als ze ouder zijn dan 14, moet er een reden zijn dat ze hun thuisleven niet leuk vinden en ervan weg willen (bijv. niemand respecteert hun grenzen, hun familie is toxic/abusive, ze voelen zich niet verbonden met de mensen om zich heen, etc.). Ik heb graag dat dit iets anders is dan "ze houden van lezen", because don't we all lol.

    In ieder geval één van de mensen hier zal Peter's "favoriet" of reden voor zijn bezoek zijn. In ieder geval één zal meegenomen zijn puur omdat Peter hen mag of interessant vindt. Er mag ook nog een tweede persoon zijn die specifiek is meegenomen voor een andere reden. The pettier, the better (bijv. ze zijn Hook's neef/nicht en Peter is boos dat Hook nog in leven is, dus neemt hij iemand mee die dierbaar voor hem is om te "straffen" voor bestaan, haha). Je kan voor beide vragen om in deze categorie te vallen, al zal ik de eerste van de twee waarschijnlijk zelf kiezen.

    DE PIRATEN (max. 6)
    De piraten zijn... Nou ja, piraten, die al een hele tijd vast zitten of Neverland, of dat hebben gezeten in het verleden. De kans bestaat dat ze niet goed meer weten wat voor leven ze daarvoor hadden. Neverland blijft hen proberen te vermoorden, evenals Peter Pan, en dus haten ze zowel het eiland als de jongen nogal.
    Piraten mogen gemeen zijn. Ik heb nog geen specifiek beeld van of de piraten nog steeds vast zitten op Neverland, of tussen de redders zullen zitten aangezien ze op de één of andere manier in Storybrooke beland zijn, dit is dus open voor interpretatie.
    Eisen voor de piraten zijn:

    REGULAR PIRATES:
    Ik heb niet echt specifieke regels hiervoor, behalve:
    - Maak ze volwassen
    Daarbuiten is alles jouw keuze!

    CAPTAIN HOOK:
    Nu wil ik niet al teveel voorschrijven voor specifieke personages, dus vrijwel alles is open voor jou, maar ik heb wel één specifieke wens.
    - De "dynamic" tussen Hook en Peter moet op die uit het origineel lijken - ze moeten elkaar werkelijk haten en als vijanden zien. Het liefst zou ik willen dat ze vagelijk op een vader en kind die een enorm slechte relatie hebben zien (waarin Hook de vader is, btw, niet whatever OUAT met Pan en Rumplestiltskin deed for some reason)

    Je kan de originele OUAT Hook behouden aangezien ik weet dat hij enorm populair is, ik was gewoon nogal teleurgesteld over zijn dynamic met Peter? Dus, wat je ook doet, ik zou het erg leuk vinden als die meer op het origineel leek.
    Hook mag uit Storybrooke komen en bij de redders horen, maar hij mag ook nog steeds vast zitten op Neverland, afhankelijk van wat je het liefste wil. Laat me je voorkeur weten zodat het plot goed in elkaar klikt.

    DE VERLOREN JONGENS (max. 6)
    De verloren jongens zijn kinderen zonder familie die samen met Peter op Neverland wonen. Ze wonen in een huis onder de grond in het bos waar je naarbinnen gaat via holle bomen. Ze zijn erg loyaal naar Peter toe en ervaren lang niet zoveel ongelukken als volwassenen op Neverland - aangezien ze kinderen zijn en Peter mag ze.
    Eisen voor de verloren jongens zijn:

    - Ze zijn onder de zestien jaar oud, en het liefste onder de veertien (al begrijp ik dat dit lastig te spelen kan zijn wanneer je deze leeftijd zelf al een tijdje niet meer bent geweest)
    - Ze zijn verlaten, verwaarloosd, mishandeld, of misbruikt door hun ouders en hebben dus geen goede herinneringen over van hun leven voor Neverland - als ze zich überhaupt nog iets herinneren.

    Verloren jongens kunnen ieder gender zijn, ondanks de misleidende naam.

    DE OORSPRONKELIJKE BEWONERS (max. 6)
    De oorspronkelijke bewoners, die in het boek "indianen" of "redskins" worden genoemd (maar aangezien dit incorrecte/racistische termen zijn zal ik ze niet gebruiken), zijn de enige mensen die officieel op Neverland wonen. Ze wonen waarschijnlijk in een dorp en doen zowel aan jagen en verzamelen als akkerbouwen om aan eten te komen. Als iemand besluit zo'n figuur te spelen, moeten we even bespreken hoe en wat voor stam ze precies volgen (aangezien, nogmaals, het boek hier vrij racistisch over is) - maar ze haten de piraten in specifiek.
    Eisen voor de oorspronkelijke bewoners zijn:

    - Ze worden geschreven als echte mensen en niet als een caricatuur
    - Als faceclaims worden gebruikt, is dit werkelijk een native American/Hawaiian/Inuit persoon (afhankelijk van welke precieze interpretatie je de stam geeft)

    De oorspronkelijke bevolking kan iedere leeftijd of gender hebben. Neverland valt hen niet lastig, aangezien ze op het eiland thuis horen, en ook Peter respecteert ze over het algemeen.

    ANDERE PERSONAGES(max. 5)
    De andere personages bevatten iedereen die niet in de andere categorieën past. In specifiek zouden het feeën/fae/fairies kunnen zijn (kleine maar ondeugende creaturen met extreme emoties), of zeemeerminnen (half mens, half vis, proberen mensen te verdrinken of in ieder geval te plagen als ze in hun territorium komen, mogelijk menseneters). Als je andere specifieke ideeën hebt die ook daarvan afwijken, laat het me even weten zodat we er rekening mee kunnen houden in het verhaal.


    LIJSTJE VOOR PERSONAGES
    Deze punten zijn enkel suggesties. Je mag het aanpassen en er dingen aan toevoegen zoals dat voor jou handig is, zolang alle benodigde informatie er maar in staat.
    x      Name
    x      Fairy tale counter part (if applicable)
    x      Age
    x      Gender
    x      Sexuality
    x      Species
    x      Personality
    x      Appearance (faceclaims are allowed but not mandatory)
    x      Past
    x      Family / Friends (if applicable)
    x      Skills / Magic (if applicable)
    x      Extra




    YOU SHOULD HAVE NEVER LEFT HOME







    ʀʊʟɛֆ

    x      Bestuur anderen hun personages niet. Je mag enkel NPC's (non-player characters) besturen, en als je dit doet, houd ze in character. Het doden van iemand anders personage telt als besturen.
    x      Maak geen familieleden van Peter Pan.
    x      Schrijf in ieder geval 150-200 woorden in je eerste post. Na je introductie is er geen woordenminimum meer. Dit is zodat we weten wat er te verwachten is van je personage en of we je kunnen aanspreken op dat moment.
    x      Houd ongerelateerde conversaties (zoals bijv. over relaties) in het praattopic. (Hier dus! Post er op los!)
    x      Pest en treiter anderen in dit RPG niet.
    x      Maak je personage niet oppermachtig, en probeer niet alle aandacht naar jezelf toe te trekken. Dat maakt het minder leuk voor de rest.
    x      Voeg trigger warnings aan je file toe indien nodig. (Bijv. wanneer er sprake is van seksueel misbruik, (kinder)mishandeling, pesten, zelf beschadiging, of zelfmoord.)
    x      16+ in de roleplay is toegestaan, mits het onder een spoiler staat met een waarschuwing erboven zodat mensen die het niet willen lezen het kunnen vermijden. (Al snap ik niet waarom je het zou toevoegen in een RPG over Peter Pan lmao)
    x      Als je iets niet begrijpt, communiceer.
    x      Je mag je personage onderweg altijd nog aanpassen, zolang het niet is om een discussie of gevecht te winnen in game.
    x      Als ik (of iemand anders) ergens nee op zegt, respecteer dit en dram je zin niet door.

    PLEASE READ THIS!!!!

    x      Deze roleplay werkt op een iets traditionelere manier dan gewoonlijk, met een DM (dungeon master) die het verhaal stuurt en de NPC's speelt (behalve als spelers comfortabel zijn met dit zelf doen). Ik ben de DM. Dat is waarom de personages en het plot zulke specieke richtlijnen hebben.

    x      Zelfs al is Storybrooke van Once Upon A Time gebruikt, lijkt de interpretatie van Neverland en Peter Pan hierin absoluut niet op die uit de serie. Om eerlijk te zijn vond ik die interpretatie zeer matig en gebruik ik liever mijn eigen, die dichterbij het boek zit en inspiratie pakt van Keltische fae.

    x      Dit zal vreemd specifiek klinken, maar het is niet toegestaan om personages met een "gespleten/meervoudige persoonlijkheid(sstoornis)", waarin er sprake is van een "goede" en een "slechte" persoonlijkheid, te creëren. Ik vind dit een ontzettend schadelijke en stigmatizerende trope over dissociatieve identiteitsstoornis (DID/OSDD), een bestaande stoornis die zich kan ontwikkelen wegens extreme, herhaaldelijke trauma voordat de patient rond de 9 jaar oud is. Ik zie dat deze trope nog steeds vrij populair is hier, en al kan ik niemand stoppen van zo'n figuur spelen in andere RPG's, wil ik het niet zien in de mijne. Het maakt me niet uit dat het je een goed idee lijkt - je bent niet origineel, en als je geen DID/OSDD hebt wil ik het niet zien hier.


    ƈɦǟʀǟƈȶɛʀֆ

    Character name x Age x Gender x Player x Page
    DE REDDERS (1/10)
    1. Jasmine of Agrabah x 21 y/o x F x QueenLayla x 1.1 x FC: Naomi Scott


    DE ONTVOERDE MENSEN (2/4)
    1. Esmeralda x Age x Gender (F?) x glowfaery x Page
    2. Ethel Sentry x 19 y/o x F x inktzwart x 1.1 x FC: Mia Wasikowska


    DE PIRATEN (0/6)
    -
    DE VERLOREN JONGENS (0/6)
    -


    DE OORSPRONKELIJKE BEWONERS (0/6)
    -


    OVERIGE PERSONAGES (2/6)
    1. Peter Pan x Age slider (7 to 17 y/o) x NB/M x inktzwart x 1.1
    2. Character name x Age x Gender x ChiIdhood x Page


    Rollentopic x Praattopic x Speeltopic

    [ bericht aangepast op 26 juli 2021 - 9:15 ]


    obsessive rage

    mt!


    --

    mt (:
    Je peter pan karakter is zo goed btw, en de lay-out!! Echt wow haha


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    ChiIdhood schreef:
    mt (:
    Je peter pan karakter is zo goed btw, en de lay-out!! Echt wow haha


    zegt ze alsof ze hem nog niet gezien had hAHAHAHAHA
    ahhh dankjewel!!! that makes me happyyyyy (:


    obsessive rage

    bestaat er ook zoiets als teveel trauma? Ik wil Esmeralda baseren op het boek ipv de disney film en was even vergeten hoeveel shit daar gebeurd haha


    --

    glowfaery schreef:
    bestaat er ook zoiets als teveel trauma? Ik wil Esmeralda baseren op het boek ipv de disney film en was even vergeten hoeveel shit daar gebeurd haha


    zolang het respectvol behandeld wordt niet! want anders zou ik geen van mijn semi self-insert personages kunnen spelen en dat zou treurig zijn


    obsessive rage

    Mt.


    Enjoy a 'world' where the fantastic is fact and magic realy works!

    inktzwart schreef:
    (...)

    zolang het respectvol behandeld wordt niet! want anders zou ik geen van mijn semi self-insert personages kunnen spelen en dat zou treurig zijn


    dan komt het wel goed, zal wel even een triggerwarning erbij zetten voor de zekerheid


    --

    glowfaery schreef:
    (...)

    dan komt het wel goed, zal wel even een triggerwarning erbij zetten voor de zekerheid


    top! het komt vast goed dan


    obsessive rage

    zal ik binnenkort een indrukkenlijstje voor mijn rollen maken? and if so, heeft iemand hier ideeën of dingen die ik daarin mee zou moeten nemen?


    obsessive rage

    inktzwart schreef:
    zal ik binnenkort een indrukkenlijstje voor mijn rollen maken? and if so, heeft iemand hier ideeën of dingen die ik daarin mee zou moeten nemen?

    oehh leuk!
    en hmm ik denk dat Fawn en Peter elkaar nu wel kennen, nu is het aan jou natuurlijk wat peter van fawn vindt, maar ik denk dat ze het wel met elkaar zouden kunnen vinden, met het contact dat peter heeft met de fae. Fawn vindt het waarschijnlijk wel moeilijk nog dat peter lost boys meeneemt enzo, maar verder zouden ze eventueel wel samen kunnen werken
    en voor Ethel, het is een mens en een nieuw persoon dus Fawn is waarschijnlijk wel eerst afstandelijk, maar (idk hoe het zal zijn voor de ontvoerden op neverland) ik denk dat stel ze zouden eens wat praten dat Ethel een redelijk neutraal tot zelfs een positieve indruk zou kunnen geven? Ik denk dat Fawn zelfs wel respect voor haar kan hebben en het leuk vindt dat Ethel ook negatief over de mensheid denkt

    [ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 11:47 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    inktzwart schreef:
    zal ik binnenkort een indrukkenlijstje voor mijn rollen maken? and if so, heeft iemand hier ideeën of dingen die ik daarin mee zou moeten nemen?

    Dat lijkt me leuk. Het enige wat ik kan bedenken voor Jasmine is dat Peter haar niet zou mogen, omdat ze natuurlijk naar Neverland is gekomen om de kinderen te redden.


    Enjoy a 'world' where the fantastic is fact and magic realy works!

    okay Esmeralda is klaar denk ik
    Ben een beetje overboard gegaan met hoeveel ik wilde vertellen oeps


    --

    glowfaery schreef:
    okay Esmeralda is klaar denk ik
    Ben een beetje overboard gegaan met hoeveel ik wilde vertellen oeps


    Oeh ze is erg mooi beschreven!
    Ik vond haar in de disney film ook altijd wel erg leuk en yes interessant om zo te lezen haha

    [ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 22:25 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    ChiIdhood schreef:
    (...)

    Oeh ze is erg mooi beschreven!
    Ik vond haar in de disney film ook altijd wel erg leuk en yes interessant om zo te lezen haha


    Dankjee! Ik vind haar zo'n interessant personage, vooral de verschillende versies


    --

    ETHEL SENTRY • BLUEBEARD'S
    BRIDE • 19 YEARS OLD • PISCES


    "BLOOD ALL OVER"






    ethel
    "AM I GOING MAD?"


    HER FIRST IMPRESSIONS:
    Als iemand liever iets anders wil, of vindt dat ik hun personage verkeerd interpreteert, laat het me weten zodat ik het kan verbeteren voor je.

    JASMINE OF AGRABAH
    Ethel zou het prima met Jasmine kunnen vinden, als ze elkaar kenden. Ze verschillen op zich niet heel veel in leeftijd, maar aangezien Jasmine wat assertiever is en zorgzamer, bestaat de kans dat Ethel zich toch al snel vrij jong zou voelen rond haar, en best tegen Jasmine op kijken. Wel vindt ze het wat vervelend dat Jasmine Ethel terug naar Storybrooke probeert te halen.

    CHARLESTON RYAN MILLS
    Charles is een extravert persoon dat niet graag fouten toegeeft, en Ethel vindt dit wat eng. Ze zou zich nogal nerveus rondom hem voelen en vindt het voornamelijk irritant dat hij probeert haar terug naar Storybrooke te halen. Ze heeft ook niet echt het idee dat hij volledig begrijpt waarom iedereen weggelopen was en neemt aan dat hij dit voornamelijk doet omdat zijn zus burgemeester is. Ze zou hem het liefst vermijden.

    ESMERALDA
    Nu kent Ethel Esmeralda nog niet echt, maar ze zou haar best aardig vinden en zich mogelijk wat beschermend over het jongere meisje kunnen voelen - zeker aangezien ze iets naïever is dan Ethel. Tegen de tijd dat Ethel erachter komt dat Esmeralda ongeveer net zo getraumatizeerd is als zijzelf (of meer), zou dit ervoor kunnen zorgen dat dit gevoel van verantwoordelijkheid nog iets versterkt - Ethel ziet niet in waarom iemand als Esmeralda zulke ervaringen zou verdienen en is dan ook nogal boos op degenen die het veroorzaakt hebben.

    FAWN
    Waarschijnlijk voelt Ethel zich nogal geïntimideerd door Fawn. Snel aangebrande figuren beangstigen Ethel ietwat en zorgen ervoor dat ze enorm voorzichtig is wat ze doet - Fawn zal dus in eerste instantie voornamelijk een wat gepolijste versie van Ethel te zien krijgen waarvan er minder kans is dat ze uitgelachen of uitgescholden wordt. Wel vindt Ethel Fawn enorm interessant en ontwijkt hen dus ook niet - Ethel vraagt zich af of het haar zou lukken hen te bevrienden en zal dit dus ook proberen. (+ Awkward crush because Ethel is stupid)

    AQUATA
    Wordt toegevoegd.

    PETER PAN
    Ethel vindt de jongen wel amusant en is blij dat hij haar uit Storybrooke heeft gehaald, al ziet ze hem eerder als een kind waar ze op moet passen (al is dit kind toevallig wel de Antichrist, of iets in die richting) dan een vriend. Ze is überhaupt lichtelijk verbaast dat hij haar mee heeft genomen ondanks zijn haat voor mensen die dan ook maar als enigzins volwassen overkomen, al doet ze wel mee met zijn spellen.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2021 - 19:33 ]


    obsessive rage