• Hexed







    In New Orleans staat een huis. Op het eerste zicht is er niets bijzonders aan. Het is er eentje zoals zovelen; met barsten in de gevel, en afbladerende verf. Met dikke stofnetten aan de rottende balken en een verouderd interieur; een toonbeeld van vergane glorie.
    Wat betreft de inwoners ervan, dat is echter een heel ander verhaal.

    Het historische pand is namelijk een toevluchtsoord voor jonge heksen. Het is een plek waar ze veilig zijn en zichzelf niet hoeven te verbergen; waar ze van elkaar kunnen leren en hun kennis kunnen verrijken in de eeuwenoude bibliotheek.

    Het vormen van een sterke eenheid is broodnodig, want met de vele voordelen die magie met zich meebrengt komt ook een gigantische last.
    In 1729 maakte Mademoiselle Michelle Lamaire een deal met Papa Legba [een prominent figuur in Voodoo-lore waarvan men gelooft de bewaker van de grens tussen de doden en de levenden te zijn] om herenigd te worden met haar overleden man, Pièrre. Zodra Pièrre echter was overgestoken naar het rijk der levenden probeerde Michelle haar deel van de afspraak te ontwijken. Ze trachtte Papa Legba te verbannen met een spreuk. De magie weerkaatste en Michelle was gedoemd tot in alle eeuwigheid te dwalen op de Grens; noch dood, noch levend - en bleef immens alleen.
    Men beweert dat het haar acties waren die een gesel op elke heks na haar gelegd hebben. Want sinds die bewuste nacht beschikt elke heks niet alleen over een prachtige gave, maar gaat ze ook gebukt onder een genadeloze vloek.

    Om de zaken nog erger te maken doen zich sinds kort wereldwijd verdwijningen van heksen voor. De New Orleans Coven is echter de eerste die een patroon opmerkt, en gezien de andere Covens hen niet geloven staan zij er alleen voor om te voorkomen dat nog meer heksen slachtoffer worden van de mysterieuze witchnapper.


    Praktische Info

    In dit RPG ligt de focus op de New Orleans Coven; een bonte verzameling van heksen die lief en leed met elkaar delen.
    In het huis is plaats voor iedereen met magisch bloed in de aderen, maar het is zeker geen vereiste er intrek te nemen om deel van de Coven te mogen uitmaken; niet iedereen hoeft dus in het huis te wonen.

    Zoals in de inleiding vermeld heeft magie niet alleen voordelen. Denk hier alsjeblieft ook goed over na bij het kiezen van je gave; hoe manifesteert deze zich? Wat zijn de limieten? Zijn er neveneffecten? Welke vloek heeft jouw heks in de macht?
    Een voorbeeld:
    Thomas' gave is dat hij eender welke wonde kan helen, ongeacht deze fysiek of psychisch is. Hiervoor kan hij handoplegging gebruiken, maar evengoed beschikt hij over kennis voor het brouwen van helende drankjes en zalfjes. Thomas kan zijn gave echter alleen gebruiken voor anderen, en niet voor zichzelf. Bovendien kan hij enkel helen, en niet weer tot leven wekken wanneer iemand reeds is overgestoken naar de andere zijde. Zijn vloek is direct gelinkt aan zijn gave; voor elke heling die hij verricht wordt er tijd van zijn eigen levensspanne afgenomen. De hoeveelheid tijd is afhankelijk van de wonde die hij heelt.

    Naast hun gave kunnen heksen ook over talenten beschikken, of net ergens heel slecht in zijn.
    Thomas heeft een natuurlijke aanleg voor plantkunde en kan geweldig koken; hij voelt perfect aan welk gerecht welke kruiding nodig heeft zonder dat hij erbij hoeft na te denken. Vraag hem echter niet om een beschermingsspreuk uit te voeren want hij slaat gigantisch in de knoop met ingewikkelde formules.


    Zij putten hun kracht uit de natuur; denk aan herbologie, edelstenen, elementen, maan-rituelen. Ze gebruiken Latijnse spreuken, maar geen toverstaf (eventueel wel handgebaren, maar niet noodzakelijk).
    In dit magic-verse bestaat er niet zoiets als familiars.

    Het is verboden aan heksen om zichzelf kenbaar te maken aan gewone mensen indien zij geen diepgaande relatie met diegene hebben (bv een echtgeno(o)t(e), een beste vriend(in), een familielid zonder gave). Ze moeten dus oppassen hoe ze hun gave gebruiken, indien ze iemand willen helpen.




    Rollen

    Naam:
    Leeftijd:
    Woonplaats: in het huis/zelfstandig
    Gave:
    Vloek:
    Talent:
    Mistalent:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Familie:
    Geschiedenis:
    Relaties:


    Username - Naam - Leeftijd - Gender - Gave/Vloek - Faceclaim - Pagina
    Librarian - Dagmar Guillory - 23 - F Lightness/Hyperempathy - Nora O'neil - 1
    Sisu - Elioenai - 26 - M - Animal speech/hightened mortality (loss of soul) - 1
    Morigann - V
    Dool - M
    Jayus - V
    Regels


    • De huisregels van Quizlet zijn van toepassing
    • Bij voorkeur minstens één maal per week reageren
    • Laten we geen ruzie maken over zaken die op normale manier kunnen besproken worden.
    • OOC in het praattopic
    • Probeer 16+ te beperken, daar draait het RPG niet om.
    • Niemand is perfect; ook personages hebben fouten.


    Indien je nog vragen hebt, stel ze gerust! Liever teveel vragen dan te weinig c;

    [ bericht aangepast op 14 april 2021 - 21:06 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Givme a man hunn!


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Yess!


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Zou ik een vrouwelijk personage kunnen krijgen c: ?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Zeker!


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Oehh zou ik misschien ook een man mogen?


    How far is far

    Oww.... I want....this.... Meh.... Misschien.... Kan ik een dame alvast reserveren? Ik weet niet in hoeverre ik tijd heb wegens de andere RPG, maar dit idee is heerlijk! ❤️


    I have seen my own sun darkened

    Dool schreef:
    Oehh zou ik misschien ook een man mogen?


    Jayus schreef:
    Oww.... I want....this.... Meh.... Misschien.... Kan ik een dame alvast reserveren? Ik weet niet in hoeverre ik tijd heb wegens de andere RPG, maar dit idee is heerlijk! ❤️


    Jazeker c:


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Dagmar Guillory


    Naam:
    Dagmar • een Scandinavische voornaam, uit het oud Noors: Dagmær; waarin dagr "dag" betekent, en mær "dochter", "moeder", en "maagd".
    Guillory • een vaak voorkomende naam in Louisiana, betekenend "sterke wil"

    Leeftijd:
    Dagmar is 23 lentes jong. Ze is jarig op 18 februari.

    Woonplaats:
    Ze is rond haar vijftiende in het huis gaan wonen met haar vader.

    Gave en talenten:
    Dagmar's gave is licht, al uit deze niet op de manier waarop je in de eerste instantie zou denken. Ze heeft namelijk een stralende persoonlijkheid; als zij de kamer binnen komt wordt iedereen dat tikje vrolijker, haar glimlach is verblindend en aanstekelijk, als je met haar een avondje gaat stappen smelten je zorgen als sneeuw voor de zon.
    Het is een gave die ze op geen enkele manier in de hand heeft, en waar ze zelf vrij weinig voordelen aan heeft - op een ruim aantal vrienden na.
    Dagmar heeft er een punt van gemaakt zich toe te spitsen op helende magie, en het brouwen van genezende drankjes en zalfjes - net omdat zij vaak precies aanvoelt wat een ander mankeert en ze de mogelijkheid heeft er wat te doen, waarmee ze niet alleen haar eigen last vermindert maar ook anderen kan helpen.
    Ze heeft een natuurlijke aanleg voor talen, waardoor ze spreuken iets makkelijker kan begrijpen en ontleden dan de doorsnee heks.

    Vloek en mistalenten:
    Haar vloek gaat hand in hand met haar gave: alle negatieve emoties die ze met haar aanwezigheid doet verdwijnen ervaart ze op een later punt zelf. Dit zorgt er voor dat ze vaak grote druktes vermijd en zich niet vaak op feestjes en dergelijke laat zien, omdat ze nadien zoveel emoties tegelijk ervaart dat ze vaak met zichzelf geen blijf weet.
    Hierdoor heeft Dagmar ook geen interesse om eventuele telepathische krachten te ontwikkelen. Bovendien is het voor haar een ramp om succesvol telekinese uit te oefenen, gezien ze door de warboel aan emoties die haar op eender welk moment kunnen overspoelen moeite heeft met focus.



    Innerlijk:
    positief:
    • Empathisch
    • Vriendelijk
    • Behulpzaam
    • Begaan
    • Inventief
    • Harde werker
    • Oprecht
    • Levendig
    • Intelligent
    • Charismatisch
    • Avontuurlijk
    • Zorgzaam
    • Speels
    textextextextextextextextextextextext
    negatief:
    • Snel overweldigd
    • Laag concentratievermogen
    • Geduld oefenen is moeilijk
    • Wantrouwig
    • Vaak twijfelachtig
    • Dikwijls impulsief
    • Kan intens overkomen
    • Moeilijk in te schatten
    Extra's:
    • Angsten: Dagmar heeft ontzettend veel schrik gekwetst te worden, waardoor ze op emotioneel vlak vaak wat terughoudender is. Insecten doen haar niks, maar als ze een kikker ziet schreeuwt ze de hele buurt bijeen.
    • Dislikes: zure smaken, koffie, verspilling, ze heeft een hekel aan het gevoel van armbanden om haar pols
    • Eigenaardigheden: ondanks ze jong is, is Dagmar niet bepaald tech savy en heeft ze vaak hulp nodig wat computers betreft. Ze heeft dan ook geen smartphone, maar een oeroude nokia3310.
    • Likes: pikant eten, planten, boeken, luide muziek, fluffy truien, sjaal, de geur van lavendel
    • Favorieten:
          • Bloemen: oranje pioenrozen
          • Liedjes: Playlist
          • Gerecht: Sezchuan Chicken
          • Boek : Archie comic books
          • IJs-smaak: Cookie dough
          • Drankje: Mojito, rode wijn
          • Dier: Monniksparkietjes
          • Guilty pleasure: Dagmar is stiekem dol op tragische, romantische films. Haar absolute topper is Ghost.
    • Geaardheid: Bi-seksueel
    • Geheimen:
    • Gewoontes: Dagmar gebruikt heel vaak koosnaampjes
    • Hobby's: Fotografie, wandelen, tuinieren
    • Huisdieren: Geen, maar ze heeft een bokaal met drie kúluskítur (marimo) waar ze tegen praat en met veel liefde verzorgt.
    • Job: Dagmar werkt als trouwfotografe.
    • Relatiestatus: Single. Na een relatie van vier jaar, waaronder ook een verloving van één jaar, is Dagmar er via haar gave achter gekomen dat haar partner vreemd ging. Aanvankelijk wilde ze hem nog een kans geven maar haar vertrouwen was te erg geschaad waardoor ze toch besloot er een punt achter te zetten. Ze heeft geen contact meer met haar ex.
    • Talen:
          • Moedertalen: IJslands, Amerikaans Engels & Louisiana Frans (Cajun)
          • Aangeleerd: Latijns
    • Talenten:
    • Vervoermiddel: Dagmar heeft geen rijbewijs dus meestal doet ze beroep op taxi's en Uber, tenzij het binnen wandelafstand is.
    • Verwezenlijkingen:


    Uiterlijk

    • Lengte: 1m64
    • Bouw: Petite. Dagmar heeft weinig vrouwelijke rondingen en oogt kindser dan ze is.
    • Haar: Ze heeft van nature zeer lichte, blonde haren. Deze houdt ze liefst lang, maar ze durft wel eens wisselen van kapsel: volle froufrou, middenbles, opgeknipt in laagjes,...
    • Huidskleur: Dagmar heeft een bleke huid, met een rozige ondertoon. Ze smeert het hele jaar door zonnecrème, maar in de zomer durft ze alsnog snel verbranden.
    • Ogen: Dagmar heeft grote, grijsblauwe ogen met lange wimpers.
    • Kenmerken:
    • Kledingstijl:
    • Bodymods: Ze heeft een vlindertattoo op haar schouder, die haar moeder symboliseert
    • Extra:



    Familie en geschiedenis

    Vader: Luke Guillory - 46 - Tuinier
    Moeder : Ingrid Jorúnsdottír - 44 (†)


    De IJslandse Ingrid en Amerikaanse Luke leerden elkaar kennen toen zij op zeventienjarige scholiere op schoolreis was. Ze had zich op voorhand reeds ingelezen over de New Orleans Coven en besloot hen tijdens een vrij moment te bezoeken. Het was Luke die de deur open deed en hij was meteen onder de indruk van de Scandinavische schone. Zijzelf was echter minder snel gewonnen op romantisch vlak, al besloten de twee contact te houden en bloeide er in de eerste plaats een solide vriendschap.
    Na enige tijd besloot Luke om haar in haar thuisland te bezoeken. Het beviel hem er zo erg dat hij besloot er te blijven. Zo'n twee jaar later was Ingrid eindelijk de zijne, en nog zo'n drie jaar werd Dagmar geboren.
    Het was een gelukkig, sociaal meisje - maar ze kon zo intens verdrietig worden, schijnbaar uit het niets. Op die manier heeft men ook ontdekt welke haar vloek was.
    Ingrid had echter minder geluk wat betrof het intomen van haar vloek. Gedurende haar hele leven zag men dat iets haar levenskracht uitputte, ze zijn er alleen nooit achter gekomen wat dat was. Ze probeerde alles: geen krachten gebruiken, veel krachten gebruiken, energiedrankjes, magische drankjes, witch doctors en alle tests die het ziekenhuis maar te bieden had. Niks gaf resultaat.
    Dagmar verloor haar moeder toen ze vijftien was. Hierop besloot Luke zijn dochter mee te nemen naar zijn eigen thuisland: in IJsland deed alles hem teveel denken aan zijn vrouw en de moeder van zijn grootste schat, wie hij zo had lief gehad. Hij wilde een nieuwe start maken en Dagmar de andere kant van haar erfgoed leren kennen.

    [ bericht aangepast op 25 april 2021 - 19:08 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Ik ben bang dat ik me toch moet uitschrijven... Ik raakte iets te enthousiast, maar heb ook nog een studie bij te benen. Veel plezier met schrijven allemaal!! <3


    I have seen my own sun darkened

    Jayus schreef:
    Ik ben bang dat ik me toch moet uitschrijven... Ik raakte iets te enthousiast, maar heb ook nog een studie bij te benen. Veel plezier met schrijven allemaal!! <3


    Jammer, maar ik begrijp het volledig.
    Mocht je later nog willen bijspringen wanneer je het rustiger hebt; altijd welkom.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    ELIOENAI

    The wanderer





    Elioenai || Biblical || "my eyes look to God"



    " Don't be scared of what you can't see, be scared of what you can't feel. "


    26|| O2/O2 || Panromatisch|| American/ ?


    INSIDE

         


    Elioenao - Eli of Elio for short - een zeer vriendelijke en sympathieke jongeman. Waar sommige mensen de jongen met zijn witte kijkers zouden vermijden, weten anderen net hoe sociaal de jonge knaap werkelijk is.
    Hij maakt graag spontane praatjes met mensen waar hij een goede aura van kan aanvoelen is is een zeers behulpzaam persoon, ookal kan hij maar zoveel doen als blinde jongen. Eli heeft altijd al paraat gestaan voor de underdog. Hij probeert mensen rondom hem altijd op hun gemak te stellen en heeft altijd raad klaar staan voor mensen die daar achter nood aan hebben. Eli is een zelfstandige jongen en hoewel hij graag andere helpt, aanvaard hij zelf niet veel hulp. Hij is daarin best koppig en wilt niet dat mensen hem anders aankijken, omdat hij blind is. Als hij hulp nodig heeft zal hij het wel zelf vragen. Eli houd wel van een beetje avontuur in zijn leven. Dit kan van iets simpels zijn zoals mensen aflusiteren tijdens een sappige roddel tot echt in het bos wat rondwandelen. Eli houd van lachen en is best wel een plaaggeest. Hij houd wel van de dramaqueen uit te halen al is dit ook enkel om te lachen. Eli is blind, maar niet lomp. De jongen loopt amper ergens tegen en is nog niet vaak gevallen. Met behulp van Asra, weet hij waar hij heen moet, maar ook zijn andere zintuigen werken iets beter dan anders. Eli probeert geen zorgen te hebben in zijn leven en kan genieten van de kleine dingen in het leven. Toch als het ernstig is, dan draait de jongen niet rond te pot en is eerlijk.


    ’ There is Always a price to pay ‘


    OUTSIDE



    Eli heeft een idee hoe hij eruit ziet, maar vind het altijd wel fijn als hij andere vraagt om hem te omschrijven, zonder woorden zoals 'Mooi of lelijk' te gebruiken, want volgens hem omschrijft dit niets. Hierdoor weet Eli zo ongeveer hoe hij in de ogen van een ander gepresenteerd word. Een jongen van redelijk gestalte, zo ongeveer 1m78 en een redelijk gespierde bouw, die niet echt slank, maar ook niet meteen breed valt te noemen. Zijn gezicht is hoekig van vorm, met een strakke kaaklijn, al is zijn kin iets afgerond. Zijn lippen zijn vol en boven zijn linkermondhoek valt een moedervlek op te merken en aan zijn rechterjeukbeen een andere moedervlek. Zijn kullen zijn warrig en iets te lang, ze vallen voor zijn ogen, ze kietelen zijn gezicht vaak. Zijn lokken worden omschreven als de kleur van honing in de volle zomerzon. De jongen zou donkerblonde wimpers hebben die zijn glazige witte ogen omranden.
    De jongen draagt verschillende kettingetjes om zijn nek, welke edelstenen met zich mee dragen, zo ook heeft hij deze aan zijn linkerpols en linkerenkel hangen. Qua kledingstijl draagt de jongen voornamelijk losse bloezen en een goedzittende jeans. Zelf weet hij niet wat hij draagt, dus gaat hij af op het gevoel van de stof en de kledingskeuze van zijn moeder. Iside heeft oosterse roots en Eli herinnerd zich nog enkele van haar gewaden toen hij klein was. Vaak waren dit lichte stoffen met stiksels die leken op de stellenstelsels en figuren die hij herkende van de tarotkaarten. Als zijn moeder de outfit goedkeurt, dan weet de jongen dat hij de deur uit kan gaan.
    Elioenai draagt vaak een grote cape met hood en een zijden sjaal als hij in de stad rondzwerft. Zijn blindgeleidende slang verstopt zich hier graag onder en blijft zo uit het zicht.

    ’ Magic helps me see ‘



    HISTORY



    Elioenai werd 26 jaar geleden op een koude winterdag geboren in een klein waarzeggers tentje te Fulgur Falls, Maine - America. Zijn ouders Bile & Isilde waren nomaden, de wereld rondreizend met hun huis op hun rug. Ze wisten te overleven door hun tent op de zetten in verschillende steden en dorpen en de bevolking te helpen met kaartlezingen en helende zalfjes. Hoewel hun praktijken van 'het paranormale' in de meeste plekken ongewaardeerd werden, was dit in Fulgur Falls anders. Alsof zij net de vreemde dingen omarmden. De jonge familie zette dus tegen hun aard permanent camp op in Maine en opende hun eigen thee & waarzeggers praktijkje op, waar ze hun kersverse zoon een goed leven wilden bieden. En dat was ook zo, Elio heeft een geweldig leven gehad in Maine, desondanks enkele tegenslagen die hij gekend heeft.
    Zo werd in een 'onverklaarbaar' incident de tweejarige krullenbol blind. Een duistere spirit had zich genesteld in hun jonge leven en wist na zijn verbannenis - een ritueel om de demoon te verbannen, uitgesproken door Isilde en Bile- het zicht van de jonge peuter met zich mee te nemen.
    Waar zijn ouders enorm verslagen leken, heeft Elioenai nooit anders geweten dan op zijn andere zintuigen te overleven. Op zijn zesde verjaardag leerde Elio zijn eerste spel en was sindsdien ook een Witch te noemen. HEt werd al snel duidelij dat de jongen een diepe connectie had met de natuur en voornamelijk de levende organismen die zich bevonden in het woud. Vaak sneakte hij weg uit het huis om vrienden te maken wat resulteerde in angstige zoektochten om de blinde jongen, om hem dan te vinden in het bos tussen de eekhoorns en vogels. Vele mensen keken dan ook vreemd op als de jongens het had over zijn Wolvenvriendjes die hij had gemaakt in zijn tripjes naar het woud.
    Voor zijn ouders was dit echter een teken, hun zoon had een gave en hoewel ze zelf na het incident waarbij hij zijn zicht verloor, veel minder in touch waren met hun magische kant, besloten ze hun zoon toch mag Magie te helpen.
    Zo kreeg hij op zijn elfde zijn beste vriend, een Albino graanslang die zichzelf Asra noemde. Hij kende het beestje al sinds het een kleine noodle was. Met behulp van zijn magische kennis wist Elioenai een deel van zijn ziel in Asra te plaatsen. Dit soort bond hield in dat Asra veel ouder kon worden dan een normale graanslang, maar zo ook dat Eli dankzij zijn buddy ook gebruik kon maken van zijn lang verloren zintuig, namelijk Asra heeft hem zijn zicht. Niet in het 'Elio kan weer gewoon zien' term of the way, maar Telepathisch begeleid Asra de weg. De slang kan hem ook niet alles laten zien, zo zijn kleuren iets wat Elioenai niet kent evenals donker en licht. Een normale slang kan infra rood zien, en dit kan Asra ook, maar iets geavanceerder dan zijn soortgenoten kan Asra ook wel diepte inschatten. Zo heeft Eli, sinds hij Asra heeft nog nooit lompe accidentjes gehad.

    Hoewel Elioenai voor meer dan 24 jaar een eigen roedel kende in Maine, dwong de Nomad in hem om toch de gaan doolen. Op zoek naar mensen zoals hem, aangetrokken tot magie, voornamelijk goede magie. De blinde jongen trok dan ook met zijn eigen kleine waarzeggerstentje op zijn rug, en met Asra op zijn schouders- rond America, op zoek naar verschillende magische bronnen. Dit zorgde ervoor dat hij na 2 jaar reizen in New Orleans beland is. Na in aanraking te komen met .... kreeg hij zijn eigen plekje in het Huis. Het is maar tijdelijk al heeft de Coven hem ook een plekje gegeven in hun cirkel. De jongen zit er nu al een kleine twee maanden en leert hier erg veel bij over spreuken en andere heksen met gaves net zo spectaculair als die van hem.


    Gave: Elioenai kent een diepe connectie met Dieren, insecten en andere levende organismen. Met de één kan hij een diepere band creëren dan de andere, maar hierdoor heeft hij dus ogen en oren overal. Zijn gave gebruikt hij haast de hele dag door en gaat pas in werking als hij met het dier in aanraking komt, of het dier 'behekst' heeft. Zo kan hij door een muis aan te raken met het beestje communiceren -telepatische connectie door aanraking- en met een verbintenis zoals Asra communiceren als het dier in een geheel andere ruimte is dan waar Eli zich bevind.

    Zijn connectie met dieren geld ook tot na het overleiden van een dier. Een akeligere kant van zijn krachten. Zo kan hij, door een overleden dier aan te raken - of onderdeel van een dood beestje- vaak de laatste uren van het dier aanvoelen. Bv. Een omvergereden kat, Eli zou kunnen voelen hoe angsstig het beestje was toen de auto op hem af vlamde.

    Vloek: Met een vebintenis schenkt Elioenai echter een stukje van zijn ziel aan het dier. Als er ooit iets met het dier gebeurd , Bv: Iemand rekent af met Asra. Dan verliest Elio zijn ziel voorgoed, evenals de magie die hij in het dier verbonden heeft. Hierdoor kan Eli haast niet leven zonder Asra. Hij is niet alleen zijn zicht kwijt, maar ook een stuk van zijn eigenheid. De bond met Asra word ook sterker met de jaren, dus er ooit iets met zijn beste maatje gebeuren, dan zal Eli nooit meer dezelfde vrolijke magische jongen zijn die iedereen kent.

    Talent: Eli is haast een dierenfluisteraar, als een magneet trekt hij beestjes aan. Hierdoor is zijn kamer soms een hangplek voor straatkatten, ratten en motjes. Daarbij heeft Eli altjid wat voor de underdog, dus de meeste ondergewaardeerde beestjes gangen dan ook bij hem rond.


    Mistalent: Elijah kan geen spells uitvoeren met dierlijke onderdelen. Althans, niet als ze niet op natuurlijke wijze geharvest zijn. -aka geen natuurlijk overleiden, of brute manier van het object te bemachtigen- Er zijn momenten waarop hij haast genoodzaakt is, maar dan voelt hij zich een hele week futloos, misselijk en gewoonweg vreselijk. Het liefst brouwt hij zijn spells met kruidenen kristallen.



    EXTRA




    Weetjes Eli mag dan meer zien, zijn andere zintuigen zijn hierdoor wel wat versterkt. Zo let hij meer op wat hij hoort, ruikt en voelt. Vooral zijn tast is iets belangrijks voor Eli. Bij een eerste ontmoeting, vraagt hij vaak je hand te mogen voelen zodat hij je in zich kan opnemen. In sommige gevallen vraagt hij soms ook om je gezicht te mogen voelen, gewoon omdat hij wilt weten hoe je er ongeveer uit ziet.
    Relationships:
    Likes Thee, Tarotkaarten, Asra, zijn familie, zijn vrienden, magie, zijn hand door zachte vachten laten glijden, handmassages geven, Gelijk hebben, mensen plagen- op een onschuldige manier-, zomer & zon, akoestische muziek, verhalen luisteren, lezen 'in braille', de geus van bloemen en gedroogde kruiden, cuddles, zijn eigen ding kunnen doen, praatjes slaan met mensen, exotisch fruit, bitterness & sweetness,
    Dislikes bullies, zijn vingers verbranden, mislukte spreuken, betutteld worden, mensen die ongevraagd aan zijn haar zitten, bullies, demons & darkness, aanzien worden als minder waardig, mensen die hem niet geloven, zure snoepjes, vleesproducten -de jongen is vegetarisch en meid dierlijke producten- Tenzij ze op diervriendelijke manier bemachtigd zijn.
    Fears Zijn ouders verliezen, zonder hen zou hij zich zo verloren voelen. Asra verliezen, de slang is zijn beste maatje, maar een een grote bron van zijn magie. Als het beestje verloren is, is ook Eli verloren.
    Guilty pleasures: Eli plaagt graag mensen die onrespectvol zijn tegen ouderen, mensen met beperkingen of mensen die als 'niet normaal' worden beschouwen. Hij slaat ze dan 'per' ongeluk met zijn stok en leert hen een lesje.
    Eli vind het zeer fijn om naar mensen te luisteren, ook conversaties die niet voor zijn oren zijn bedoelt vind hij gijnig om mee te luistervinken.
    De jongen doet soms ook handpalmlezingen bij mensen. De jongen kan het soms niet laten om er een licht dramatische flair aan te gooien, mensen even opschrikken om ze dan vervolgens gerust te stellen als er niets aan de hand is.
    Biggest Wish Hij wilt erg graag de sterren nog een laatste keer zien, die mist hij het meest.
    Talents Eli is een zeer getalenteerd magier, voornamelijk zijn helende krachten zijn vrij sterk. De jongen kan ook een aardig potje thee maken.
    Other
    Love Life Eli word niet heel snel verliefd. Hij is dan ook panromantisch. Dit betekend dat hij op het innerlijk van mensen valt, ongeacht hun geslacht. De jongen heeft soms wel behoefte aan wat liefde, maar de aanwezigheid van zijn vrienden is evenwaardig. De jongen heeft een zeer korte periode een vriendinnetje gehad rond zijn zeventiende en heeft wel al zijn eerste keren gehad. Ze zijn na een klein half jaar uit elkaar gegaan als vrienden.

    alvast een opzetje c:

    [ bericht aangepast op 12 april 2021 - 11:30 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Mag ik meedoen?


    Bowties were never Cooler

    Natuurlijk! :3


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    who else wants to join our coven! c; we promis we won't curse you!


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Mag ik een heer?


    Bowties were never Cooler