Ik weet niet of ik in het juiste sub-fora zit, zo niet dan mag het topic verplaatst worden.
Laatst was er hier een topic op Quizlet over ATLA en hierdoor moest ik weer denken aan mijn eigen series die ik regelmatig kijk en binge watch. En wat een impact sommige series/afleveringen van televisieseries wel niet op je kunnen hebben.
Ik moest gelijk denken aan een alfevering van The Outer Limits genaamd Patient Zero.
Kleine plotsummary zodat jullie weten waarom:
De manier hoe het idee is uitgeschreven en uitgewerkt is echt top, vooral omdat ik als kijker wist dat Beckett met een bepaalde reden Patient Zero opzocht, en Patient Zero helemaal niet doorheeft dat op dat moment haar leven aan een zijde draadje hangt.
Tijdens de scenes waarbij Beckett twijfelt of hij Patient Zero moet pakken spelen camera angles en muziek een grote rol, en ik voelde mij ook echt in dubio omdat aan de ene kant je wilt dat de hoofpersoon een goed einde krijgt, alleen wanneer ik Patient Zero zag en haar leerde kennen dan ga ik mezelf toch afvragen. Ja waarom zij,
En dit vind ik dus zo'n goeie aflevering, omdat er een keuze gemaakt moet worden, maar in de 44 minuten dat de aflevering speelt ga je je toch verbonden voelen met de karakters. Het einde van deze aflevering hij grijpt je aan, ik heb letterlijk met tranen in mijn ogen gezeten toen de aflevering klaar was.
Wat mij dus ook opviel, is dat deze aflevering zo sterk was doormiddel van de acteurs, de verhaallijn maar ook hoe ze de aflevering hadden opgenomen en de muziek die ze eronder hadden gezet. Nu is mijn vraag aan alle lieve Quizlet users.
Wat is een serie/aflevering van een serie die door een van de bovengenoemde dingen zo'n impact op jullie hebben gehad?
"Being who you are is so much more important than fitting in will ever be."