• Hoi hoi,

    Van het weekend (zaterdag) heb ik 'n account aangemaakt op BUX Zero, omdat ik al een langere tijd aan het kijken was voor beleggen, maar je bijna overal heel veel geld in moest leggen en dat wilde ik niet. Bij BUX Zero zijn er dus geen commissiekosten (geld dat je betaalt om een aandeel te kopen) en daarom wilde ik dat proberen.

    Van het weekend was de beurs gesloten, maar vanochtend om 9:00 had ik de app open om m'n eerste aandelen te kopen. Ik heb nu 4 aandelen: 2 in PostNL, een in een of ander oliebedrijf (kreeg ik gratis omdat ik geld gestort had, maar ik wil 'm kwijt want ik wil niet in olie investeren, dus die ga ik even verkopen als ie meer waard is dan toen ik 'm kreeg) en een in BAM (een bouwbedrijf). Inleg: €5,- zodat het geen ramp is als er verlies gemaakt wordt.

    Nu vroeg ik mij af: zijn er nog meer mensen hier die beleggen? Ik ben namelijk echt een groentje en vroeg me af of mensen tips hadden enz.

    Zo ja: waar beleggen jullie?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het jou zal afgaan. Het lijkt alsof het meer loont dan sparen, ondanks het risico, omdat de spaarrente zo laag is. Blijf updaten, zou ik zeggen?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe dit vordert. Houd je ons op de hoogte?


    26 - 02 - '16

    Ik doe het zelf niet, maar ik zou het wel een keer willen doen! We hebben het er met economie ook over gehad enzo, dus het lijkt me wel gaaf om zelf te proberen haha!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Okay, hoe mijn eerste dag op de Beurs is verlopen.

    - Voor beleggen moet je geduld hebben 😂 Ik ben zo'n persoon die echt de hele dag de grafiekjes aan het bekijken is omdat het er zo leuk uit ziet.
    Gelukkig is de aandelenbeurs in Europa 'slechts' van 9 tot 17 geopend (de Amerikaanse 'pas' om 15:30).
    - Het valt me eigenlijk heel erg mee! Als ik 5 euro op m'n spaarrekening zet, heb ik met een beetje geluk aan het eind van het jaar wel 1 cent rente (poepoe). Nu is m'n rendement al hoger dan wat ik in eerste instantie had. M'n portfolio is 8,67 waard (en ik begon met 5).
    - Moet nog wel even uitzoeken en goed bekijken in welke bedrijven ik zou willen beleggen, maar dat komt nog wel. Nu is de Duitse versie van Adyen echt ineens 75% in koers gedaald, dus als die straks heel goedkoop is, koop ik daar een aandeel in (als 't dan later weer stijgt, is 't cashen muhaha).

    Overzicht aandelen
    * PostNL (2 aandelen). Aankoopprijs per aandeel: €1,665. Huidige waarde per aandeel: €1,675
    * Fugro (1 aandeel). Deze kreeg ik gratis, dus ik heb hier niks aan uitgegeven. Huidige waarde: €3,63
    * BAM (1 aandeel). Aankoopprijs: €1,627. Huidige waarde: €1,63

    Heel veel winst ofzo is het niet, maar voor 'n eerste dag en even 'spelen met geld' toch wel leuk. Het gaat al harder dan op m'n spaarrekening 😂😂😂😂. En er zit nog 5 cent in m'n portefeuille, dat heb ik niet uitgegeven (helaas, geen aandelen voor 5 cent)

    Mochten jullie denken: ik wil het ook eens uitproberen, als je je via deze link aanmeldt, krijgen we allebei een gratis aandeel. Dus als je die dan verkoopt (of niet), maak je sowieso al winst ;) Je kunt al een aandeel kopen vanaf ongeveer 1,60 (dat was tenminste de koers waartegen ik m'n eerste aandelen heb gekocht).

    Ik ben van plan om elke maand 5 euro in te leggen (die ik normaal gesproken uitgeef aan eten op school, maar ja, voorlopig hoef ik niet naar de kantine dus wat ik bespaar kan ik beleggen) en om ook echt m'n aandelen te verkopen als ik er winst mee heb gemaakt (afhankelijk van welk bedrijf).

    (mocht de kliklink het niet doen: invite.getbux.com/?kid=1A3CHJ copy-paste)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Okay, hoe mijn eerste dag op de Beurs is verlopen.

    - Voor beleggen moet je geduld hebben 😂 Ik ben zo'n persoon die echt de hele dag de grafiekjes aan het bekijken is omdat het er zo leuk uit ziet.
    Gelukkig is de aandelenbeurs in Europa 'slechts' van 9 tot 17 geopend (de Amerikaanse 'pas' om 15:30).
    - Het valt me eigenlijk heel erg mee! Als ik 5 euro op m'n spaarrekening zet, heb ik met een beetje geluk aan het eind van het jaar wel 1 cent rente (poepoe). Nu is m'n rendement al hoger dan wat ik in eerste instantie had. M'n portfolio is 8,67 waard (en ik begon met 5).
    - Moet nog wel even uitzoeken en goed bekijken in welke bedrijven ik zou willen beleggen, maar dat komt nog wel. Nu is de Duitse versie van Adyen echt ineens 75% in koers gedaald, dus als die straks heel goedkoop is, koop ik daar een aandeel in (als 't dan later weer stijgt, is 't cashen muhaha).

    Overzicht aandelen
    * PostNL (2 aandelen). Aankoopprijs per aandeel: €1,665. Huidige waarde per aandeel: €1,675
    * Fugro (1 aandeel). Deze kreeg ik gratis, dus ik heb hier niks aan uitgegeven. Huidige waarde: €3,63
    * BAM (1 aandeel). Aankoopprijs: €1,627. Huidige waarde: €1,63

    Heel veel winst ofzo is het niet, maar voor 'n eerste dag en even 'spelen met geld' toch wel leuk. Het gaat al harder dan op m'n spaarrekening 😂😂😂😂. En er zit nog 5 cent in m'n portefeuille, dat heb ik niet uitgegeven (helaas, geen aandelen voor 5 cent)

    Mochten jullie denken: ik wil het ook eens uitproberen, als je je via deze link aanmeldt, krijgen we allebei een gratis aandeel. Dus als je die dan verkoopt (of niet), maak je sowieso al winst ;) Je kunt al een aandeel kopen vanaf ongeveer 1,60 (dat was tenminste de koers waartegen ik m'n eerste aandelen heb gekocht).

    Ik ben van plan om elke maand 5 euro in te leggen (die ik normaal gesproken uitgeef aan eten op school, maar ja, voorlopig hoef ik niet naar de kantine dus wat ik bespaar kan ik beleggen) en om ook echt m'n aandelen te verkopen als ik er winst mee heb gemaakt (afhankelijk van welk bedrijf).

    (mocht de kliklink het niet doen: invite.getbux.com/?kid=1A3CHJ copy-paste)


    Hoe betrouwbaar is die app/site? Heb je al geld zeg maar teruggestort gekregen op je rekening?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik zag even de komma's in je bedragen aan voor punten en schrok van de bedragen die je al geinvesteerd had! Whaha oeps. 🤣🤣

    Maar super leuk dat je deze stap genomen hebt! Zelf beleg ik niet (ja, mn boterham. Oke, flaaauw) maar ik hoop dat je een leuke winst kunt maken!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    TimothyMcGee schreef:
    Ik zag even de komma's in je bedragen aan voor punten en schrok van de bedragen die je al geinvesteerd had! Whaha oeps. 🤣🤣

    Maar super leuk dat je deze stap genomen hebt! Zelf beleg ik niet (ja, mn boterham. Oke, flaaauw) maar ik hoop dat je een leuke winst kunt maken!


    omg het is goed dat je het zegt want ik dacht precies hetzelfde lol
    ik dacht al wat een hoop geld man weet je het zeker maar nu snap ik het (fish)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik dacht in eerste instantie (in de app) ook dat de komma's punten waren, maar dat was de waarde van een aandeel haha. Ik zal geen komma's meer gebruiken 😅😅😅

    Heb me zojuist niet aan m'n eigen regel van 5 euro in de maand gehouden en 20 euro van m'n spaarrekening naar m'n account gestort.
    Waarom?
    Wirecard, de Duitse versie van Adyen (betaaldienst) is de laatste tijd héél negatief in het nieuws. De waarde van één aandeel is in 2 dagen gezakt van 140 euro naar 14 euro. Toen zag ik vanochtend ineens dat die aandelen weer stegen. Dus ik heb voor iets minder dan 17 euro een aandeel in Wirecard gekocht. I mean, als het straks weer terug is op de normale koers, is het aandeel ongeveer 8x zoveel waard. Dus dat vond ik wat inleg wel waard eigenlijk.

    @SonOfGondor Ik heb nog geen ervaring met geld teruggestort vanuit de app, maar BUX Zero is het 'zusje' van de apps BUX X en BUX Crypto. Daarnaast hoorde ik goede verhalen van anderen (o.a. mensen die ook beleggen via PEAKS en De Giro etc). Tevens werkt BUX samen met ABN AMBRO, staan ze onder toezicht van de AFM (autoriteit financiële markten) en zijn ze ingeschreven bij de KvK (het is een Nederlands bedrijf). Je kunt storten wanneer je maar wilt (via Tikkie of via bankoverschrijving) en als het goed is kun je ook wanneer je wilt het terug laten storten, maar daar heb ik dus nog geen ervaring mee.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Mijn update voor vandaag:

    Ingelegd: 25 euro
    Opgevraagd: 70 cent (puur om te checken hoe snel het op m'n rekening staat).
    Totaal ingelegd: 24 euro en 30 cent.
    Geld in portefeuille dat niet is belegd: 34 cent

    Aandelen
    Verkocht
    PostNL - aankoop 2x 1 euro 668 cent (€1,668 p.s.) gedaan op 22 juni 2020, verkocht op 23 juni 2020 voor 2x 1 euro 744 cent (€1,744). Winst per aandeel: 0,076 oftewel 7,6 cent. (Da's al meer dan wat ik vorig jaar over een jaar aan rente had op m'n spaarrekening)
    Fugro - gratis gekregen op 22 juni 2020 met waarde van 3 euro 696 cent. Wilde ervan af (want olie), dus op 23 juni 2020 verkocht voor 3 euro 774 cent. Winst: 0,078 oftewel 7,8 cent.
    BAM - aankoop 1 euro 627 cent gedaan op 22 juni 2020, verkocht op 23 juni 2020 voor 1 euro 653 cent. Winst: 0,026 ofwel 2,6 cent.
    Arcadis - gratis gekregen op 23 juni 2020 met een waarde van 16 euro en 16 cent. Verkocht voor 16 euro en 10 cent - want ik wilde een ander, interessanter aandeel kopen. Winst: -0,06 oftewel 6 cent. Sidenote: dit aandeel heeft me verder niks gekost dus eigenlijk is het ook geen verlies.

    Redenen waarom ik PostNL en BAM heb verkocht: Ze stonden op hun hoogtepunt en zijn de afgelopen maanden niet hoger geweest. Dus het is of erop gokken dat het meer waard wordt, maar de kans was groter dat het minder waard zou worden. Dat risico wilde ik niet lopen.

    Gekocht
    Wirecard: Eerste aandeel gekocht om 9:50 voor 16 euro 90, tweede aandeel gekocht om 13:50 voor 18 euro 80. Slotkoers: €17,174 Totaalwaarde aandelen = -4,08% gedaald sinds aankoop (bij elkaar, die van 16,90 is namelijk meer waard geworden, die van 18,80 of course gedaald)
    Uniqa: Gekocht voor 6 euro 7 cent. Slotkoers: €6,01 Totaalwaarde -2,80%
    KPN: Gekocht voor 2 euro 349. Slotkoers: €2,355 Totaal +0,13%

    Balans 23/06
    Opbrengst aandelenverkoop: 0,076 + 0,076 + 0,078 + 0,026 - 0,06 = 0,196 oftewel 19,6 cent. (25,6 cent als je het laatste aandeel dat ik 'gratis' had gekregen niet meetelt)
    Kosten nieuwe aandelen: €44,11 (maar mijn inleg is dus in totaal €24,30)

    Misschien ben ik hier een beetje te transparant in, maar ik wil graag mijn ervaringen delen. Misschien hebben anderen er ook wel wat aan :)

    [ bericht aangepast op 23 juni 2020 - 23:44 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Hoeveel tijd gaat erin zitten?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Hoeveel tijd gaat erin zitten?


    Zoveel als je zelf wilt. Ik ben gisteren door Vincie ook begonnen en ik moet zeggen dat het erg verslavend is haha. Ik heb 25 euro ingelegd en 2 gratis aandelen gekregen. Die heb ik allebei verkocht en dat geld ergens anders in gestoken.
    Je kunt een aankoop en verkoop limiet aanstellen. Wat betekent dat je automatisch aandelen opkoopt als ze een bepaalde prijs hebben en weer verkoopt wanneer ze een prijs hebben waarop jij wilt verkopen. Zo kun je in principe voorkomen dat je dus heel veel geld verliest.


    You were born original, don't die as a copy.

    SonOfGondor schreef:
    Hoeveel tijd gaat erin zitten?


    Zoveel tijd als je zelf wilt. Sowieso is de Europese markt van 9:00-17:30 geopend en de Amerikaanse van 15:30-22:00. In het weekend zijn de markten gesloten. Ik kijk sowieso op het moment dat de beurs opent en ik wil weten wat de slotkoers is. Het is nu nog een beetje uitproberen, maar je hoeft niet 24/7 alles in de gaten te houden. Op hele korte termijn is er namelijk sowieso niets te zeggen (alleen wilde ik investeren in Wirecard omdat die nu zo negatief in het nieuws is dat de koers met 75% kelderde - aandelen zijn dus heel goedkoop - maar het is een van de grootste betalingsbeheerders en er is nu een nieuwe CEO, dus die stijgt weer. Hét moment om in te stappen, vond ik.

    Ik vind het leuk om te doen, maar ik zit er niet 24/7 achter ;)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    SPECS schreef:
    (...)

    Zoveel als je zelf wilt. Ik ben gisteren door Vincie ook begonnen en ik moet zeggen dat het erg verslavend is haha. Ik heb 25 euro ingelegd en 2 gratis aandelen gekregen. Die heb ik allebei verkocht en dat geld ergens anders in gestoken.
    Je kunt een aankoop en verkoop limiet aanstellen. Wat betekent dat je automatisch aandelen opkoopt als ze een bepaalde prijs hebben en weer verkoopt wanneer ze een prijs hebben waarop jij wilt verkopen. Zo kun je in principe voorkomen dat je dus heel veel geld verliest.


    Sidenote: voor die limieten betaal je op de Europese markt een euro extra aan commissie. Op de Amerikaanse markt zijn de limieten wel gratis.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Het is niet alleen maar winst.

    Heb dus 4 aandelen Wirecard (omdat ze weer gingen stijgen) maar nu is 1 aandeel nog maar 2,69 waard. Oeps. Dat is het risico.

    Maar ik ga ervan uit dat het wel goedkomt, er zijn zoveel bedrijven van afhankelijk, alleen de CEO heeft het verkloot maar ja sinds 19 juni is er een andere CEO. De vorige CEO is ook opgepakt etc. Spannend, maar ik heb er vertrouwen in (misschien ben ik gewoon naïef, dat kan ook)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly