Hoi allemaal!
Ik zit eigenlijk een beetje met twee problemen... En ik hoop dat iemand mij advies kan geven.
Even een schets van de situatie: Ik ben verliefd op een vriend van me(c), al best een tijd. En in het begin hielp een vriend van ons beide (k) om ons een beetje bij elkaar te brengen. En dat lukte! We hadden een paar keer met elkaar gezoend en het liep wel lekker.
Alleen door de corona en omdat de vader van C vatbaar was hadden we even niet afgesproken alleen online met elkaar in contact geweest. Toen we dus weer af konden spreken was het een beetje awkward. Ik wist niet of t nou verder zou gaan of niet. Dus vroeg ik K weer om hulp. Hij begon er alleen dingen voor te vragen, wat hij eerst niet deed. In het begin waren dat onschuldige dingen zoals dat ik voor hem kook of dat we een ijsje zouden halen enzo, nou dat was wel prima. Maar later werden ze erger meer erotisch en daar ging ik niet op in! Dus probeerde ik afstand van hem te nemen tot hij weer wat normaler zou doen. Ondertussen ging het heel goed tussen C en mij we flirten wat met elkaar en doen vaak wat volwassen dingen samen om het zo maar even te noemen, al hebben we nog niet officieel een relatie.
Nu hoorde ik gister via via dat K tegen verschillende mensen heeft gezegd dat ik een relatie met hem heb! En ik schaam me naar heel erg voor, straks denkt C dat ik iets met K heb of denken anderen dat ik vreemd ga ofzo. En ik weet niet of ik K ermee moet confronteren. We zijn wel vrienden, en officieel heeft hij het niet tegen mij gezegd maar hoorde ik het via zijn broer en sport genoten. En nu vraagt hij mij wel eens of ik met hem af wil spreken (wat we wel vaker deden voor hij raar begon te doen). En nu weet ik niet of ik gewoon afstand van hem moet nemen en excuses moet bedenken of dat ik hem moet vertellen dat het niet oke is wat hij heeft gezegd ook al hoor ik dat helemaal niet te weten. Hij weet dat ik C leuk vind maar weet niet hoe onze relatie nu verloopt. Nou vind ik het lullig als hij mij leuk vind om dat er meteen bij te zeggen maar dan weet hij dat wel meteen.. Ik wil hem geen pijn doen en niet wegjagen omdat we wel vrienden zijn, maar hoe het nu zit vind ik niet zo leuk.
Aan de andere kant weet ik niet hoe ik mijn relatie met C tot het volgende niveau kan tillen. We hebben nu officieel geen relatie en voor hem ben ik de eerste met wie hij zover gekomen is. Hij is heel erg verlegen en ik ben bang dat ik hem wegjaag als ik te snel wil gaan. Maar aan de andere kant moet er ook veel van mij komen omdat hij verlegen is. Stel dat het verkeerd gaat kan ik hem ook kwijtraken als vriend, Ik vind het lastig om hem mee uit te vragen voor het geval hij wel nee zegt. Natuurlijk hebben we vaak genoeg samen iets gegeten etc. maar niet in een romantische setting. We zijn collega's en gingen samen naar school voor de opleiding voor binnen het bedrijf. Hier hebben we dus veel met zijn tweeën gedaan maar dat is toch anders.
Alvast bedankt allemaal!
Can you even find the one who dies his red heart to black?