• Ik ben benieuwd of er mensen geinterresseerd zouden zijn in een soort van detective rpg?

    Er zou dan verschillende groepjes voor rollen zijn:
    - de politie
    - de familie/vrienden/kennissen van het slachtoffer (verdachten)
    - journalisten of iets in die richting?
    - slachtoffer(s)
    - getuigen
    - nog meer?

    Ik zal dan een plaats delict maken en misschien ook een soort proloog schrijven. en ik dacht dat het dan met raadsels opgelost kan worden of zo? Als er een rol is, die een raadsel oplost, dan krijgt die een hint. En met die hints kunnen de rollen erachter komen wie de moord heeft gepleegd. En dan is het nog maar de vraag of de rol ervoor kiest om het te vertellen of om iets anders te doen...

    Alles bij elkaar is misschien wel veel werk, maar mij lijkt het heel leuk om zoiets in elkaar te steken.

    Zou iemand dit ook leuk vinden?

    Ooooh nice, i’m in!! ;D * al heb ik er geen ervaring mee *

    Reeses schreef:
    Ooooh nice, i’m in!! ;D * al heb ik er geen ervaring mee *


    Leuk dat je enthousiast bent! Dit zal mijn eerste zelfgemaakte rpg worden, dus ik heb ook nog geen ervaring, haha. Het zal misschien wel nog even duren voor het zover is, want dan moet ik nog een hoop voorbereiden.

    Whoops! Ik heb opeens een layout klaarstaan voor een rollentopic van een andere rpg... Zo gaat dat namelijk altijd bij mij; heb ik eerst heel veel inspiratie voor het ene en dan opeens heb ik een ander idee en dan weer een andere.
    Dus nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen...

    e_nnazus schreef:
    Whoops! Ik heb opeens een layout klaarstaan voor een rollentopic van een andere rpg... Zo gaat dat namelijk altijd bij mij; heb ik eerst heel veel inspiratie voor het ene en dan opeens heb ik een ander idee en dan weer een andere.
    Dus nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen...


    Gewoon doen (: niets houdt je tegen om deze wat later uit te werken! Zolang je niet twee rollentopics zonder speeltopics hebt, kan je doen wat je wilt!


    Mhm?

    e_nnazus schreef:
    Whoops! Ik heb opeens een layout klaarstaan voor een rollentopic van een andere rpg... Zo gaat dat namelijk altijd bij mij; heb ik eerst heel veel inspiratie voor het ene en dan opeens heb ik een ander idee en dan weer een andere.
    Dus nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen...


    Precies, wat Luftmensch ook zegt ;D Deze die je had komt later weer en dan heb je daar maybe weer wat meer tijd voor om uit te werken^^

    @luftmensch en @reeses ik word gelijk alweer enthousiast door jullie! Ik zal morgen eens kijken of ik er klaar voor ben om hem te posten

    voor als jullie nieuwsgierig zijn: klikkerdeklik